کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حکیمی پور، فعال اصلاح طلب:

جمهوری اسلامی باید تکلیف خود را با نظام بین‌المللی مشخص کند/ اصلاح طلبان سکوت کرده‌اند تا دولت بهانه‌ای نداشته باشد/ حتی روحانی هم در این ۱۰۰ روز سکوت کرد

22 آبان 1400 ساعت 9:50

ما سال‌هاست با چالش‌های بین‌المللی مواجه هستیم و به همین دلیل روزبه‌روز منزوی‌تر شده‌ایم!


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان تخریب دولت رئیسی را نه در این روزها که از فردای پیروزی رئیسی در انتخابات آغاز کردند. حال احمد حکیمی پور عضو سابق شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در اظهاراتی بامزه مدعی شده است که اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند تا بعدأ دولت بهانه‌ای نداشته باشد که بگوید نگذاشتند کار کنیم!

بیشتر بخوانید:
چرا رئیسی از این اقدام خوب خودداری می‌کند؟
حملات جدید اصلاح طلبان به دولت نوپای سیزدهم

نکته قابل توجه دیگر آن است که اصلاح طلبان سعی می کنند هشتاد روزی که از نتایج رای اعتماد مجلس به کابینه دولت سیزدهم(شروع رسمی دولت) سپری شده است را زمان زیادی جلوه دهند و نتیجه بگیرند که دولت در حل مشکلات ناکارآمد بوده است. این سناریوچینی در حالی است که رئیسی وارث یک دولت ناکارآمد است که ترمیم برخی فجایع رخ داده زمان روحانی سال ها زمان می‌برد و حتی به قول رئیس مجلس نیازمند یک برنامه پنج ساله است.

درباره جناب روحانی هم بهترین توصیه به ایشان آن است که سکوت اختیاری خود را تا پایان دوران حیات ادامه دهند چون کمتر عرصه ای است که عموم جامعه به آن مراجعه کنند و با یادگاری های تلخ روحانی مواجه نشوند.

احتمالا منظور حکیمی پور از مشخص شدن تکلیف جمهوری اسلامی با سازمان های بین المللی، همان بحث تن دادن به خواسته های آمریکا و اعوان اروپایی اش است که اصلاح طلبان به عنوان وکیل وصی و حافظ منافع آنها در ایران به طور جدی پیگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید:
اصلاح طلبان: برای برگشت آمریکا به برجام نه شرط بگذارید نه تضمین بخواهید!


به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات حکیمی پور که در گفت‌وگو با روزنامه آرمان بیان شده را در ادامه خواهید خواند:

*واقعیت این است که جمهوری اسلامی باید تکلیف خود را با نظام بین‌المللی مشخص کند که قرار است در آینده در چه مسیری حرکت کند. اقتصاد یک مسأله‌ای است که به ارتباط با کشورهای دیگر نیاز دارد و مرز نمی‌شناسند.

*ما سال‌هاست با چالش‌های بین‌المللی مواجه هستیم و به همین دلیل روزبه‌روز منزوی‌تر شده‌ایم.

*اصولگرایان علیه دولت آقای روحانی هجمه‌ها و تخریب‌های زیادی انجام دادند و تلاش می‌کردند در مسیر دولت سنگ‌اندازی کنند.

*در طول این 100 روز هم آقای روحانی و هم اعضای دولت گذشته همه سکوت کرده‌اند و هیچ‌کس هیچ نقدی به دولت جدید وارد نمی‌کند، به امید اینکه دولت بتواند مشکلات را حل کند... اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند تا بعدأ دولت بهانه‌ای نداشته باشد که بگوید نگذاشتند کارکنیم.


کد مطلب: 781778

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/781778/جمهوری-اسلامی-باید-تکلیف-خود-نظام-بین-المللی-مشخص-کند-اصلاح-طلبان-سکوت-کرده-اند-دولت-بهانه-ای-نداشته-باشد-حتی-روحانی-هم-این-۱۰۰-روز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com