پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۵
حملات جدید اصلاح طلبان به دولت نوپای سیزدهم؛

دولت رئیسی هیچ برنامه‌ای برای اصلاح اقتصاد کشور ندارد/ هرچه دیدیم شعار و آرزو بوده/ روحانی در صد روز اول موفق تر بود/ رئیسی کشور را از لحاظ اقتصادی رها کرده/ سفرهای استانی رئیسی را اقناع می‌کند

سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 780665
به نظر می آید سفرهای استانی آقای رئیسی را اقناع می کند، او فکر می کند کار رئیس جمهور همین است!
دولت رئیسی هیچ برنامه‌ای برای اصلاح اقتصاد کشور ندارد/ هرچه دیدیم شعار و آرزو بوده/ روحانی در صد روز اول موفق تر بود/ رئیسی کشور را از لحاظ اقتصادی رها کرده/ سفرهای استانی رئیسی را اقناع می‌کند
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان، اعتدالیون و به طور کلی حامیان دولت سابق و شکست خورده‌های انتخابات اخیر به تخریب دولت رئیسی اهتمام ویژه ای دارند و به دلیل عجله‌ای که برای شروع تخریب ها داشتند قبل از شروع کار دولت، روند تخریب ها را استارت زدند. روزانه هم بر حجم و میزان تخریب افزوده می شود تا جایی که گویی دولت سیزدهم، بهشتی را از روحانی تحویل گرفته و امروز در روزهای آخر مسئولیت اوضاع را خراب کرده است. دوازدهم آبان، عمر استقرار رئیسی بر صندلی ریاست جمهوری سه ماهه می شود که حدود بیست روز از این نود روز هم همکاری ناخواسته با وزرای روحانی بوده است. این در حالی است که چند روز پیش جهان نيوز در گزارشی به معرفی چهار دستاورد بزرگ رئیسی در سه ماه ابتدایی ریاست جمهوری پرداخت که در نوع خود قابل تقدیر است.

آن چیز که مشهود است اجرای پروژه ناامیدسازی مردم در مقابل امید شکل گرفته مردم به تحول آفرینی دولت رئیسی بعد از هشت سال حاکمیت یک دولت ناکارآمد است.

روز گذشته محمود نبویان، نماینده مردم تهران طی گفتگویی با اشاره به اینکه دولت روحانی ویرانه ای تحویل رئیسی داده گفت: «روحانی و دیگر مقامات دولت تدبیر و امید در چهار سال اول فعالیت خود همه مشکلات را به دولت سابق ربط می‌دادند اما دولت رئیسی آنقدر باحیا است که هیچ حرفی نمی‌زند».

جهان نيوز همواره به رئیس جمهور توصیه نموده است تا اوضاع وخیم تحویل گرفته شده از روحانی را تا حدی برای مردم شرح دهد تا حس طلبکاری اصلاح طلبان و تلاشی که برای ناامیدسازی مردم در پیش گرفته اند از بین برود.

بیشتر بخوانید:
رئیسی چگونه باید پروژه بدخواهان داخلی را خنثی کند؟
چرا رئیسی از این اقدام خوب خودداری می‌کند؟


به گزارش جهان نيوز، در ادامه بخش هایی از اظهارات تازه دو چهره اصلاح طلب که به دولت رئیسی حمله کرده و دولت سیزدهم را بی برنامه معرفی کرده اند خواهید خواند:


محمدرضا خباز، استاندار سمنان و خراسان شمالی در دولت های روحانی:
*دولت سیزدهم می گوید «آینده اقتصاد کشور را به برجام گره نمی زند»، اما واقعیت آن است که این آینده اقتصاد به برجام گره خورده است چون بدون برجام دولت چگونه می خواهد اقتصاد کشور را با وجود تحریم به سامان کند. اصلا چنین چیزی قابل تصور نیست.

*اقتصادی که تحت تسلط و سیطره تحریم است و رکود مزمن و تورم بالای 50 درصد دارد، فقط معجزه می تواند آن را به سامان کند که معجزه هم امکان پذیر نیست. پس سئوال از دولت این است که چگونه و با چه روشی می خواهد اقتصاد کشور را اصلاح کند؟ چه برنامه ای دارد؟

*دولت سیزدهم هیچ برنامه ای برای اصلاح اقتصاد کشور ندارد.  از دولت آقای رئیسی برنامه ندیدیم، آنچه دیدیم شعار، آمال و آرزو بوده است. در واقع نوعی گفتاردرمانی است، البته این گفتاردرمانی هم دارد کم کم خاصیت خودش را از دست می دهد چون مردم عموما این حرف ها را باور نمی کنند.

درباره «خباز» بیشتر بخوانید:
یک عده کینه دولت را به دل گرفته‌اند/ آرزوی سقوط روحانی را دارند!

منتقدان دولت روحانی منافق، باج‌گیر و جنگ طلب هستند
یک دسته از مخالفان دولت روحانی حسود هستند!/ یک سری اهل اندیشه نیستند!
تندروها به ظریف حسادت می‌کنند چون توانسته آبروی نظام را حفظ کند!
زمان انتقام شهید فخری زاده را باید دولت روحانی مشخص کند



علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات:
*دولت آقای روحانی در 100 روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود چون دولت آقای روحانی با آمادگی کامل سرکار آمد.

*آقای رئیسی کشور را از لحاظ اقتصادی رها کرده است و کنترلی بر اوضاع اقتصادی کشور ندارد. این مسئله البته قابل پیش بینی بود چون او تیم اقتصادی ندارد. این افرادی که امروز مسئول اقتصادی در دولت هستند، دارای یک فکر هماهنگ نیستند که منتج به اجرای یک سیاست هماهنگ شود.

*به نظر می آید سفرهای استانی آقای رئیسی را اقناع می کند، او فکر می کند کار رئیس جمهور همین است. گرچه در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی نیز مملکت به تدریج رها شد ولی الان کل رها شده است

*شعار آقای رئیسی این بود که نباید اقتصاد کشور را به دیپلماسی و سیاست خارجی گره بزنیم اما الان مشخص است که آقای رئیسی منتظر است ببیند نتیجه برجام چه می شود، یعنی او دو گام جلو تر از آقای روحانی اقتصاد کشور را به دیپلماسی و سیاست خارجی گره زده است.

*آقای رئیسی فکر می کند با انتخاب این کابینه دیگر راحت شده است و الان باید به استان ها سفر کند تا ببیند مشکلات مردم چیست. ارتباط رئیس جمهور با مردم در جای خودش با ارزش است اما آقای رئیسی حداقل 6 ماه نخست را در تهران می ماند و تکان نمی خورد تا کار دولت روی روال قرار گیرد و طبق برنامه پیش برود، بعد او به استان ها می رفت تا ببیند برنامه ها چقدر به اجرا درآمده اند.

درباره «علی صوفی» بیشتر بخوانید:
خاتمی مثل امام کاریزما دارد و مردم به حرفش گوش می‌دهند
ریاست جمهوری اصولگرایان، اوضاع را وخیم می‌کند
موسوی خوئینی‌ها و خاتمی نگران نظام هستند
پیروزی بایدن ایران را از بن بست سیاسی و اقتصادی خارج می‌کند
مردم به توان اصلاح‌طلبان در مذاکره و گرفتن امتیاز اعتقاد دارند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mostafa
Iran, Islamic Republic of
...
شکر نعمت نعمتت افزون کند
Iran, Islamic Republic of
خدایا هزاران هزار مرتبه شکر اصلاحاتیون !!! تموم شدن !!!
Iran, Islamic Republic of
مگر حالا عملکرد اصلاحات خیلی خوب بوده؟ از توهین آغاجری به علما تا افتضاح کنفرانس برلین ، از تحصن و استعفا در مجلس تا آشوب و فتنه در کف خیابان ، از گره زدن آب و نان مردم به برجام تا وارد نکردن واکسن به بهانه FATF ، از رکورد شکنی در تورم و بیکاری تا رواج اشرافی گری و...
داریوش
Iran, Islamic Republic of
روحانی بجز برجام هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشت به همین دلیل با خروج ترامپ از برجام دولتش زمین خورد .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان چی؟
عی
Iran, Islamic Republic of
حالا دولت قبلی که شما ازش دم می زنید خیلی برنامه اقتصادی خوبی برای کشور داشت؟
مطلع
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه به ارث گذاشت در حالیکه در سال 92 کشور را بدون بدهی تحویل گرفت.
United States
حرف حق رو حتی اگه از طرف امریکا بود بپذیرید....یکی از مشکلات ما اینکه هی میگیم دولت گذشته ...گذشته دیگه برنمیگرده....تمام................واقعیت اینکه این دولت بعضی از نفراتش خیلی ضعیفن مخصوصا در بخش اقتصادی ...و برنامه خاصی هم ندارن شجاعت تصمیات بزرگ رو ندارن
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب بود.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عليرغم اينكه به اقاي رئيسي رأي دادم ولي فكر ميكنم وضعيت معيشتي مردم رها شده وگراني وافزايش قيمت ها باهمان شتاب پيش ميرود.!!!!
Iran, Islamic Republic of
صوفی گفته است دولت آقای روحانی در 100 روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود!خدمتشان عرض که بله،باید هم باید کاملا موفق باشد چرا که دولتی رو تحویل گرفته بود که همه چی براش آماده ،خزانه پر و... بود،یعنی لقمه آماده بود!.
سید ایوب موسوی
Iran, Islamic Republic of
چون در دولت روحانی در 100 روز اول به خاطر سبد کالا مردم کشته شدند ودر صف های طولانی بودن وعزت را از ملت گرفته بودند بهتر بود این منطق اصلاحطلبان هست!!!!
دابا
Iran, Islamic Republic of
خود اصلاح‌طلبان به آن سزاوارترند.!
محمد
Iran, Islamic Republic of
حالا بماند که کشوری با کسری بودجه سنگین و تورم و رکود شدید تحویل شده و ملت هم دارن میبینند .
Iran, Islamic Republic of
اینجور که پیداست و ما داریم می بینیم و می شنویم شما اصلاح طلبان نمی گذارید و نمی خواهید وضعیت اقتصادی مردم خوب شود .