جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۶

ماجرای گلایه حاج قاسم از برخی فرماندهان در ماجرای سوریه/ وقتی دل سردار فروریخت

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 778374
به بعضی‌ها گفتم بیایند و مسئولیت مستشاری سوریه را بپذیرند. ولی آنها شرط‌هایی برای این کار می‌گذاشتند که اجرا کردنش ممکن نبود. وقتی این مأموریت را به حاج حسین پیشنهاد کردیم بدون هیچ عذر و بهانه‌ای و با آغوش باز این مأموریت را پذیرفت.
ماجرای گلایه حاج قاسم از برخی فرماندهان در ماجرای سوریه
گروه فرهنگی جهان نيوز: شانزدهم مهرماه ۹۴ بود که خبر آمد سردار حسین همدانی هم به شهادت رسید. شاید چهره حاج حسین برای خیلی از مردم ناشناخته بود. اما حاج حسین بعد از سال‌ها مجاهدت در دوران دفاع مقدس و پس از آن برای اکثر جهادگران جنگ و جبهه شناخته شده بود. او حتی با وجود سن بالا در جبهه‌های مقاومت همچنان بی‌ادعا و مشتاق به دنبال انجام دادن مأموریتش بود.

در ادامه خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس را درباره نحوه اعزام شهید همدانی به سوریه به مناسبت سالگرد آسمانی شدن حاج حسین همدانی را خواهید خواند:

هرگز فراموش نمی‌کنم زمانی را که ایشان را دعوت کردم به مأموریت سوریه. به بعضی‌ها گفتم بیایند و مسئولیت مستشاری سوریه را بپذیرند. ولی آنها شرط‌هایی برای این کار می‌گذاشتند که اجرا کردنش ممکن نبود. وقتی این مأموریت را به حاج حسین پیشنهاد کردیم بدون هیچ عذر و بهانه‌ای و با آغوش باز این مأموریت را پذیرفت.... ایشان همه سختی‌ها را به جان خرید و در سوریه اوضاع را مدیریت کرد.

حاج حسین آدمی منطقی بود و هنگام کار اصلا احساسات را در مسائل دخالت نمی‌داد... شب پنج‌شنبه یک شب قبل از شهادت حاج حسین ما با هم بودیم حال و هوای حاجی آن شب با همیشه فرق می‌کرد... به ما گفت: «بیایید کنار هم یک عکس یادگاری بگیریم شاید این آخرین عکس باشد که با هم می‌گیریم». با این حرف حاج حسین دلم فروریخت با خودم گفتم:‌ «همین روزهاست که برای حاجی اتفاقی بیافتد» ولی فکرش را نمی‌کردم که این قدر زود اتفاق بیافتد.


سرانجام پس از سال‌ها انتظار، چریک پیر و فرمانده همیشه خط‌شکن سپاه اسلام، این استاد نامتقارن و همرزم شهیدان دفاع مقدس حین سازماندهی مدافعین حرم عمه سادات در ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه ۱۶ مهرماه ۹۴ در حومه شهر حلب محاسن سفیدش به خون شهادت خضاب شد.

رقص و جولان بر سر میدان کنند
رقص اندر خون خود مردان کنند
چون رهند از دست خود دستی زنند
چون جهند از نقص خود رقصی کنند



برگرفته از کتاب «ساعت شانزده به وقت حلب»؛ روایت هایی از زندگانی شهید حسین همدانی

بیشتر بخوانید:
دو خاطره برای اندکی خجالت +تصاویر

اقامت لاکچری یکی از فرماندهان سپاه در خارج +عکس
دو شهید خاص که باید روز تاسوعا از آنها یاد کرد
ماشین تشریفات فرمانده مشهور سپاه چه بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا به مقامات حاج حسین همدانی اضافه کنه و در جوار امیرالمومنین قرارش بده .
Iran, Islamic Republic of
خداوند انشاا... شهدا و درگذشتگان را رحمت کند
Iran, Islamic Republic of
مردان خدایی بی ادعا و گمنام کار می کنند ولی خداوند آنها را برای مردم آشکار می کند
.
Iran, Islamic Republic of
خوشا به سعادتشان که در عمل نشان دادند،پیرو واقعی اباعبدلله علیه السلام ،هستند.شادی ارواح طیبه همه شهدای راه خداوند،صلوات.
Iran, Islamic Republic of
هردو عزیز ازاستوانه های این نظام بودند خوش به سعادتشان وانشاء الله شفیع ما درروز محشر باشند
Iran, Islamic Republic of
چه سروها که فتادند تا وطن برخاست