کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید فاضل میبدی:

مردم منتظر تحول در قیمت مرغ و گوشت هستند/ رئیسی باید با دنیا مذاکره کند وگرنه مسائل معیشتی حل نمی‌شود

22 مرداد 1400 ساعت 16:58

رئیس‌جمهور باید دیدگاهش را در مسائل خارجی تغییر دهد و بنشیند با دنیا مذاکره کند تا سایه شوم تحریم‌ها را از میان بردارد!


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان برای تخریب رئیسی عجله دارند و در همین روزها که تازه 10 روز از دولت سیزدهم سپری شده و هنوز وزرا از مجلس رای اعتماد نگرفته اند، دست به کار شده اند. هدف از تخریب ها هم چیزی جز ناامیدسازی مردم نیست.

در همین باره روحانی کم سواد اصلاح طلبان که به نظریات شاذ شهرت پیدا کرده است بدون اشاره به ویرانی های هشت سال حاکمیت اعتدالیون و اصلاح طلبان مدعی شده است که اگر اصلاحات معیشتی مردم انجام نشود مردم ناامید می شوند. جالب تر آنجاست که فاضل میبدی سریعا هم راهکار این موضوع را مذاکره با دنیا برای رفع تحریم‌ها اعلام کرده است؛ یعنی همان راهی که روحانی هشت سال به آن اصرار کرد اما در نهایت وضع اسف بار کنونی را ایجاد کرد و خنده رو از از قوه مجریه رفت.

آیت الله رئیسی از همان ابتدا اعلام کرده است که مذاکرات برای رفع تحریم ادامه پیدا خواهد کرد اما در همان جا اعلام کرد که سفره معیشت مردم را به مذاکره و برجام گره نخواهد زد بلکه اساس کار اصلاح روش مدیریت، نگاه به داخل و خنثی سازی تحریم ها است.

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات میبدی را در ادامه خواهید خواند:
 
*اگر دولت اصلاح‌طلب بر سر کار بیاید اصولگرایان سعی می‌کنند مطالبات مردم را بالا ببرند و بگویند که به سرعت باید به آنها جواب داده شود؛ به ویژه در مسائل اقتصادی. حال آن که امروز دولت اصولگرا بر سر کار آمده است یک عده از آقایان می‌گویند مطالبات و توقعات مردم باید کم شود، درصورتی که این حرف‌ها و نظرات غلط است زیرا کسی که کاندیدا می‌شود، در نطق‌های انتخاباتی‌اش به مردم وعده‌هایی می‌دهد و می‌گوید با سرعت محقق می‌شوند.

*مسئله عدالت، مسکن و تورم موضوعاتی هستند که خود رئیس‌جمهور محترم در سخنرانی‌هایش به مردم قول داده‌ است که به سرعت سامان یابد، حال یک عده از آقایان می‌گویند مردم خیلی انتظار نداشته باشند و سطح توقع‌شان را بالا نبرند که سخن درستی نیست زیرا وقتی مردم رای می دهند یک انتظاراتی نسبت به وعده‌هایی که مطرح می‌شود دارند.

درباره «فاضل میبدی» بیشتر بخوانید:
روش های امام خمینی حجت مطلق نیست!
امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم

فیلتر اینستاگرام ایران را منزوی می‌کند!
وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد
برخی روحانیون عادت دارند که فقط از نظام تعریف کنند

مشکل خوزستان با تغییر نوع تعامل با دنیا حل می‌شود
برگزاری مراسم‌های محرم اصلا واجب نیست 
گرانی بنزین کار نظام بود ولی به دولت حمله می‌کنند
اهانت روزنامه اصلاح طلب با سرمقاله فاضل میبدی
ظریف با خردی که داشت ایران را از انزوا خارج کرد

*امروز مشکل اساسی مردم اقتصادی و معیشتی است؛ شخص رئیس‌جمهور هم گفته است که مردم به دنبال تحول هستند، حال سوال این است که تحول در چه چیزی؟ این تحول که قطعاً در دیدگاه فیزیک و شیمی و حول مسائل ریاضی نیست، تحول در کف کوچه و بازار است؛ یعنی کاری کنند که تورم پایین بیاید و ارزش پول ملی بالا برود، نرخ جنس در بازار کم شود، مسائلی مانند مرغ و گوشت و آب و خاک حل شود.

*ما باید مسائل معیشتی مردم را حل کنیم نه اینکه بگوییم صبر کنید تا در طول زمان درست شود؛ اگر چنین دیدگاهی باشد که مردم برای چه باید در انتخابات حضور پیدا کنند و رای دهند؟ بنابراین هنگامی که مردم می‌آیند به یک کسی رأی می‌دهند به تعبیر آن دولت مردم به دنبال تحول هستند، تحول عمده در مسائل اقتصادی و معیشتی است.

*این بسیار طبیعی است که مردم بخواهند مسائل اقتصادی و معیشتی حل شود و اگر در ماه‌های اولیه این احساس را نداشته باشند که مسائل‌شان در حال حل شدن است، به اعتقاد من یک ناامیدی بر ناامیدی‌های دیگر اضافه می‌شود.

*مسئله بعدی که بسیار مهم است و باید حل شود، تحریم‌هاست؛ چراکه اگر قرار است مسائل و مشکلات معیشتی مردم حل شود باید اول مسئله تحریم‌ها رفع گردد. رئیس‌جمهور باید دیدگاهش را در مسائل خارجی تغییر دهد و بنشیند با دنیا مذاکره کند تا سایه شوم تحریم‌ها را از میان بردارد زیرا تا زمانی که سایه شوم  تحریم‌ها بر سر مملکت است، مسائل معیشتی حل نخواهد شد.


کد مطلب: 772771

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/772771/مردم-منتظر-تحول-قیمت-مرغ-گوشت-هستند-رئیسی-باید-دنیا-مذاکره-کند-وگرنه-مسائل-معیشتی-حل-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com