جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱۵
هاشمی طبا، کارشناس ثابت روزنامه‌های اصلاح طلب:

ظریف در خصوص شهید سلیمانی اصلا حرف نامربوطی نزد/ رئیسی رای می‌آورد/ کوبیدن دولت روحانی باعث کاهش اعتماد به نظام می‌شود

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 762902
من معتقدم اگر آقای ظریف برنامه داشته باشد، در انتخابات حاضر شود و آن بخش از جامعه در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکرده بودند به میدان بیایند ظریف رای خوبی خواهد آورد.
ظریف در خصوص شهید سلیمانی اصلا حرف نامربوطی نزد/ رئیسی رای می‌آورد/ کوبیدن دولت روحانی باعث کاهش اعتماد به نظام می‌شود
گروه سیاسی جهان نيوز: مصطفی هاشمی طبا، کاندیدای انتخابات سال 96 که در آخر نام حسن روحانی را بر برگه تعرفه رای نوشت مدعی است که ظریف رای بالایی در جامعه دارد.

این رپرتاژ روزانه اصلاح طلبان برای ظریف در حالی است که او بارها و در آخرین مورد همین روز گذشته گفته است که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد. البته که تائید صلاحیت ظریف با علامت سوال روبرو بود که با اتفاقات هفته های اخیر ابهامات بیشتری در مقابل این موضوع تشکیل شد.

هاشمی طبا همچنین به عنوان صاحب نظریه «دولت روحانی عاقلانه و سنجیده حرکت می‌کند» انتقادها به دولت روحانی را «کوبیدن» نام گذاشته و مدعی شده است که این کارها باعث کاهش اعتماد به نظام جمهوری اسلامی خواهد شد!

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از گفتگوی هاشمی طبا را در ادامه خواهید خواند:

*در میان اصولگرایان بحث آقای رئیسی مطرح است که هرچند خود رئیس دستگاه قضا چند مرتبه اعلام کرده در انتخابات حضور نخواهد یافت اما فکر می‌کنم که اگر آقای رئیسی بیاید چون از پشتیبانی اصولگرایان برخوردار است رای خواهد آورد.

به نظرم اصولگرایان دنبال این هستند که این مسئولیت را گردن آقای رئیسی بیندازند و خودشان بگریزند. اصلاح‌طلبان هم هنوز نتوانستند به یک جمع بندی برسند که چه کسی بیاید و چه کاری می‌خواهد انجام دهد. به هر جهت هنوز قضیه انتخابات باز است و می‌توان تحلیل‌‌های متفاوتی از آن ارائه داد. 

درباره «مصطفی هاشمی طبا» بیشتر بخوانید:
اگر اقتصاد خوب می‌خواهیم باید با آمریکا آشتی کنیم!

مردم در صندوق‌‌ها آرای باطله بياندازند!
دولت روحانی عاقلانه و سنجیده حرکت می‌کند
بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا

اگر آقایی با خانمش به ورزشگاه بیاید، محترم‌تر می‌شود
مقاومت یعنی به خودمان سخت بگیریم نه زندگی بهتر

*من معتقدم آقای ظریف در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی اصلا حرف نامربوطی نزد و گفت که ما دیپلماسی را خرج مردم کردیم. نه اینکه بگوید من نظری نداشتم بلکه گفت هر نظری که شهید سلیمانی داشت من انجام دادم. ولی در یک هفته اخیر یک نهضت ظریف کوبی راه افتاده و استنباط من این است و مطمئن نیستم، اما به نظرم  این قضیه درز کرده که ابزاری برای کوبیدن آقای ظریف شود که احیانا جرات آمدن به میدان ریاست جمهوری نکند.

*وقتی که ترامپ یا نتانیاهو می‌گویند برجام بد است مخالفان داخلی نیز برجام را توافقی بد و خیانت قلمداد می‌کنند. در این میان با تماشای این صحنه که هم داخلی‌ها مثل صداوسیما، دلواپسان و کیهان به کوبیدن دولت مشغولند و هم خارجی‌ها پس در نتیجه این هجمه‌های دو جانبه مردم نیز دولت را نکوهش می‌کنند اما نکته اینجا است که در نتیجه این اتفاقات اعتماد مردم نه به دولت بلکه به نظام کاهش می‌یابد. البته به نظر من اصل قضیه در این هجمه‌ها و حمله‌ها به قضیه نفوذ باز می‌گردد.


*آقای ظریف کاراکتر خوبی دارد، بلیغ سخن می‌گوید و به مسائل دنیا آشنا است اما اینکه توانایی و بینش اداره کشور را داشته باشد باید دید چه برنامه‌ای دارد. یعنی اگر ظریف بخواهد حضور داشته باشد باید به برنامه او دقت کرد. یعنی ممکن است یک نفر شخص بسیار توانمندی باشد اما دیدگاه اقتصادی و اجتماعی ضعیفی داشته باشد و بینشش فرق کند. شخصی که برای ریاست جمهوری می‌آید باید اینگونه محک بخورد که در مسائل مختلف چه راه‌حلی ارائه می‌دهد. من معتقدم اگر آقای ظریف برنامه داشته باشد، در انتخابات حاضر شود و آن بخش از جامعه در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکرده بودند به میدان بیایند ظریف رای خوبی خواهد آورد، البته من بعید می‌دانم که در انتخابات پیش رو دوقطبی ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر
Iran, Islamic Republic of
چرا امثال این در سن 75 سالگی دست از سر مملکت و ملت بر نمی دارند؟
حرفهای ظریف بسیار بجا نبوده ..!!
Iran, Islamic Republic of
خودش گفته حرفش نابجا بوده و از خانواده شهید هم عذر خواهی کرده آنوقت تو می گویی حرفش نامربوط نبوده؟!
Iran, Islamic Republic of
ما گلهای خندانیم
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خدایا اینا چرا تموم نمیشه مدت مسئولیتشون
Iran, Islamic Republic of
منتقدین ظریف خودشات هم میدانند که ظریف غیر از تمجید از شهید سلیمانی حرفی نزده .
Iran, Islamic Republic of
گلهای خندان
الیاس
Iran, Islamic Republic of
هاشمی میدونی چی داری میگی؟حواست هست؟ .
Iran, Islamic Republic of
......
Canada
این چه موقع سکوت میکنه ما کمی بخوابیم
Iran, Islamic Republic of
ترا خدا دیگه این مملکت را رها کن .
Romania
درود بر مردان صادق و راستین خاتمی ظریف و مطهری/
فرح
Iran, Islamic Republic of
در نامیدی بسی امید است ...
علی
Iran, Islamic Republic of
ما فرزند ایرانیم
خیلی شاد و خندانیم