کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۸

ماجرای عرق خوری برادر اعلی حضرت در ماه رمضان

30 فروردين 1400 ساعت 10:05

والاحضرت شاهپور حميدرضا بلافاصله پس از ورود به شهر بصره از كنسولگری آدرس كاباره‌ها و محل دانسينگ‌ و بارها را گرفته و به راهنمايی كنسولگری در ايام ماه مبارک رمضان چند شبی را در محل‌های مذكور می‌گذرانند.


گروه جامعه جهان نیوز: خاندان پهلوی در زمره فاسدترین و بی‌اخلاق‌ترین خاندان‌های حاکم در ایران محسوب می‌شود. پهلوی یک خاندان بی قید و بند بود و رعایت شرع برای آن‌ها معنی و ارزش خاصی نداشت. پهلوی به هیچ وجه روحیه‌ی مذهبی و اعتقاد دینی نداشت و فساد اخلاقی، جنسی، مالی و دین‌ستیزی، تمام تار و پود این خاندان و دربار را در‌نوردیده بود. در اسناد و مدارک به جامانده از این خاندان موارد زیادی از این نوع رفتارها گزارش شده است.

یکی از این افراد فاسد خاندان پهلوی، حميدرضا پهلوی يازدهمين فرزند رضاخان و بردار محمدرضا پهلوی بود. در ادامه گزارش يكی از كارمندان كنسولگری ايران در بصره راجع به سفر شاهپور حميدرضا پهلوی به عراق در ماه مبارک رمضان سال 1337 را مشاهده می‌کنید:

والاحضرت شاهپور حميدرضا بلافاصله پس از ورود به شهر بصره از كنسولگري آدرس كاباره‌ها و محل دانسينگ‌ و بارها را گرفته و به راهنمايي كنسولگري در ايام ماه مبارك رمضان چند شبي را در محل‌هاي مذكور مي‌گذرانند.

سند زير گزارش يكي از كارمندان كنسولگري ايران در بصره راجع به سفر شاهپور حميدرضا پهلوي به عراق در ماه مبارك رمضان سال 1337 است. اين سند نياز به هيچ توضيح اضافي ندارد:

گزارش اطلاعات داخلي

شماره: 2ـ3ـ191
تاريخ گزارش: 1337/1/27
موضوع دربار شاهنشاهي

يكي از مسافرين تازه‌وارد از كشور عراق از قول البرزي كارمند كنسولگري ايران در بصره اظهار داشته والاحضرت شاهپور حميدرضا كه براي گذراندن تعطيلات نوروز به آبادان رفته بودند به اتفاق چند نفر از همراهان با هواپيما به قصد عزيمت به كشور عراق از آبادان پرواز و ناچاراً در فرودگاه بصره فرود مي‌آيند و با اينكه ابتدا مقامات عراقي آنان را در فرودگاه متوقف و مانع خروج ايشان و همراهانشان از هواپيما مي‌گردند معهذا بر اثر اقدامات تيمسار باتمانقليچ سفيركبير ايران در عراق و وساطت و تعهد مشاراليه به معظم‌له و همراهان اجازه خروج داده مي‌شود و بلافاصله پس از ورود به شهر از كنسولگري آدرس كاباره‌ها و محل دانسينگ‌ و بارها را گرفته و به راهنمايي كنسولگري در ايام ماه مبارك رمضان چند شبي را در محل‌هاي مذكور مي‌گذرانند.

گوينده افزوده عمل والاحضرت شاهپور حميدرضا و همراهان ايشان بالاخص صرف مشروبات الكلي و معاشرت با رقاصه‌ها در ماه مبارك رمضان اثر بسيار نامطلوبي بين ساكنين مطلع بصره به جاي گذارده و حتي كارمندان كنسولگري سخت از اين اقدامات معظم‌له شرمنده و ناراحت شده و در بصره نيز اين موضوع به طرز موهني شايع گرديده است.

اطلاعيه تهيه و اقدام گرديد 1337/2/6
در پرونده دربار شاهنشاهي بايگاني شود 7/29

بیشتر بخوانید:
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
نگرانی اعلی حضرت از آبروریزی معشوقه ترکیه‌ای
چرا فساد شاه بعد از ازدواج با فرح اوج گرفت؟

معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
ابتکار یک ارتشی برای فرار از طمع جنسی مادر شاه

ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا
ماجرای شوخی مستهجن اعلی حضرت با مادرش
اصرار شاه بر انتخاب دوست دختر برای ولیعهد ۱۴ ساله!
آخرین آرزوی محمدرضا پهلوی قبل از مرگ چه بود؟
دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور
روزی که شاه ایران در خیابان فردوسی تحقیر شد
چرا فساد شاه بعد از ازدواج با فرح اوج گرفت؟
به شاه گفتم ۴۵ روز تفریح در سوئیس کافی است
شغل شریف اشرف پهلوی که باعث شهرت جهانی او شد!


کد مطلب: 760480

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/760480/ماجرای-عرق-خوری-برادر-اعلی-حضرت-ماه-رمضان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com