کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رد گم کنی به جای عذرخواهی؛

درباره اظهارات طلبکارانه اخیر سید حسن خمینی/ شرایط موجود حاصل عملکرد فضلای مدنظر شما نیست؟

14 بهمن 1399 ساعت 15:41

جریان حامی دولت درحالی منتقد این روزهای کشور شده است که پیشتر مدعی بودند که وزرای برند و ژنرال آنها حلال مشکلات هستند.


 گروه سیاسی جهان نیوز: وضعیت موجود به خوبی حاکی از نوع مدیریت دولت و سیاستگذاری مسئولان دولتی است، اما دولتمردان و شخصیت‌های نزدیک به دولت به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی هیچ نقشی در شرایط امروز کشور ندارند و این وضعیت دفعا و به صورت خلق الساعه ایجاد شده است. دو شاخصه بارز سخنان دولتمردان و نزدیکان آنان بی اعتنایی به شرایط و مشکلات کشور و مقصر جلوه دادن دیگران در رقم خوردن این وضعیت است. 

اخیرا سید حسن خمینی سخنانی ابراز داشته است که با همین دو شاخصه همراه بوده است. 

وی از طرفی مطرح کرده است که «یکی از عوامل سقوط حکومت‌ها کنار گذاشتن افراد فاضل از خدمتگزاری است» و از سوی دیگر بیان کرده «امروز هیچ چیز مانند گرانی، فقر و تبعیض نمی‌تواند به سستی پایه‌های نظام بیانجامد.»

این درحالی است که اگر سستی و فقر و تبعیضی وجود دارد بخش اعظم آن  حاصل عملکرد نزدیک هشت ساله دولتی است که حسن خمینی برای رای آوردن آن حمایت تام و تمامی داشت و این پشتیبانی هنوز هم ادامه دارد. 

چه اینکه این دولت مو به مو سیاستگذاری و راهبرد فکری جریان سیاسی را اجرا کرد که داعیه‌دار بلد بودن زبان دنیا و  ایجاد گشایش اقتصادی بود و چندین سال است که با حرف درمانی و وعده فروشی با مردم رفتار می‌کند. این درحالی است که همین تفکر که حسن خمینی عدم حضور فضلای آن را باعث سستی نظام می‌داند در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاست خارجی به بن بست خورده است و وعده‌های روز اول را بعد از هشت سال بدون تحقق بخشی از آن تکرار می‌کند. 

درواقع اصلی‌ترین بن‌بست این جریان بن‌بست فکری و راهبردی است که ادامه آن کشورمان را با مشکلات بیشتری روبرو می‌کند. اصلاح‌طلبان همواره مدعی بوده‌اند که در دولت روحانی افراد فاضل زمام امور را در دست گرفته اند. 

در حوزه نفتی ژنرال خود را، در حوزه بین الملل کسی که وی را همپایه مصدق و امیر کبیر می‌خوانند و در حوزه های دیگر به همین وجه. سوال اساسی این است که کشور با توجه به راهبرد آنان که با حضور ژنرال‌ها و فضلای این جریان سیاسی مدیرت شده، به کجا رسیده است.

حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی در تعریف و معرفی وزرای خود اینطور سخنرانی کرد: « من وزیری می خواهم كه اسم وی برای جذب سرمایه «برند» باشد كه این را تعارف و شوخی نمی كنم.برخی اسامی وزیران ما در دنیا «برند جذاب» است. دكتر ظریف امروز در دنیای سیاست چهره ای جذاب برای همه است. همه افتخار می كنند كه با آقای ظریف صحبت كنند و مهم نیست كه وزیر خارجه كجا باشد.»

بیشتر بخوانید:

وضعیت سید حسن مثل جواهر لعل نهرو و بوتو است!
مخالفت با ریاست جمهوری سید حسن، مخالفت با اندیشه امام است!
فیلمی که حسن خمینی دوست ندارد دوباره دیده شود
 
رئیس جمهور درباره انتخاب زنگنه که به عنوان ژنرال دولت شناخته می شود، بیان کرد: «چرا اصرار داشتم كه مهندس زنگنه بار دیگر وزیر نفت شود در حالی كه خودش پیشنهاد دیگری داشت. جوانی را انتخاب كرده بود كه گفت این جوان را به عنوان وزیر نفت معرفی كنید و من به عنوان مشاور كنارش می ایستم و این وزارتخانه را اداره می كنم. البته این وزیر خیلی جوان بود و این پیشنهاد اول یك مقدار وسوسه انگیز بود. همانجا به آقای زنگنه گفتم، آقای زنگنه من 100 میلیارد دلار سرمایه خارجی می خواهم آیا این جوان می تواند این كار را انجام دهد كه به تردید افتاد.»

اصلاح طلبان این روزها در جلسات خصوصی خود از بی اعتباری خود میان مردم سخن می گویند هر چند این موضوع را در نهان و آشکارا کتمان می کنند.

این جریان سیاسی در خلوت به واقعیت ها معترف است این درحالی است که بایستی در آشکارا با مردم رو راست باشد. اما اصلی ترین واقعیت بی اعتباری این جریان بعد از چندین سال تشکیل دولت و مجلس دهم و شورای شهر پنجم تهران است. هرچند نکته اصلی این است که شیوه بی اعتنایی به مشکلاتی که حاصل عملکرد آنهاست و خود را در جایگاه منتقد نشاندن دردی از شرایط آنها دوا نمی‌کند.


کد مطلب: 753504

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/753504/درباره-اظهارات-طلبکارانه-اخیر-سید-حسن-خمینی-شرایط-موجود-حاصل-عملکرد-فضلای-مدنظر-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com