کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داغ شکست مجلس هنوز سرد نشده؛

مرعشی: مردم ولی نعمت هستند اما به آنها انتقاد هم وارد است/ باید از انتخابات مجلس درس بگیرند

14 دی 1399 ساعت 11:16

مردم اکنون باید درس بزرگی از انتخابات اسفند ۹۸ بگیرند که وقتی از انتخابات ناامید شوند، تندروی و یک‌سویه‌گرایی حاکم می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: حسین مرعشی، فعال اصلاح طلب و سخنگوی حزب کارگزاران ضمن انتقاد از مردم از ایشان خواسته تا از انتخابات مجلس یازدهم درس بگیرند! البته ناراحتی مرعشی به شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات مجلس برمیگردد و نه کاهش حضور مردم که آن هم پیامی به غیر از اعلام ناراحتی از ناکارامدی اصلاح طلبان در دولت کنونی و مجلس دهم نبود. اصلاح طلبان صرفا مشارکتی را دوست دارند که پیروز آن باشند وگرنه در حضور 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 که اصلاح طلبان بازنده آن میدان با 13 میلیون اختلاف بودند، کار به اغتشاش و آشوب کشید.

البته این عصبانیت اصلاح طلبان از مردم امر جدیدی نیست. اردیبهشت ماه امسال هم اکبر ترکان در توهینی آشکار به مردم شرکت کننده در انتخابات گفته بود: «برای این افراد مباحث عقلانی در مرحله دوم قرار دارد».

این نکته را هم باید اضافه کرد که توهم مرعشی مبنی برنارضایتی مردم از مجلس در حالی است که مجلس یازدهم از ابتدای کار خود حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین باز کردن گره های افتاده را در دستور قرار داده است. در عین حال مجلس به طور ویژه ای تلاش کرده است تا بتواند دولت روحانی را وادار به کار کند و از سوی دیگر مانع تحمیل مشکلات جدید مانند کسری بودجه فاجعه بار در بودجه سال آینده شود.

درباره «حسین مرعشی» بیشتر بخوانید:
احمدی نژاد برای نظام زحمت درست کرد
هدف ما از انتخاب روحانی ترمیم رابطه با رهبری بود!

نظر موافق رهبری باعث تصویب برجام شد!
زندگی شخصی کوچکی دارم؛ ۱۴ هکتار باغ پسته

می‌خواهند جلوی گسترش اندیشه هاشمی را بگیرند

به گزارش جهان نیوز، گزیده اظهارات مرعشی را در ادامه خواهید خواند:

*باید از این موضوع غافل شد که نمایندگان مجلس آمده‌اند به دوستان و همفکران خود خدمت‌ کنند

*مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند و صاحبان اصلی این مملکت‌اند اما انتقادی به مردم هم وارد است؛ اینکه مردم اکنون باید درس بزرگی از انتخابات اسفند ۹۸ بگیرند که وقتی از انتخابات ناامید شوند، تندروی و یک‌سویه‌گرایی حاکم می‌شود.

*باید همچنان به اصلاحات امیدوار بود. اصلاحات امری بسیار زمان‌بر و تدریجی است و خستگی در عرصه سیاسی جای ندارد و کناره‌گیری از سیاست هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

*برای اصلاح کشور باید صبر داشت و با تکیه بر صبر به خردورزی پرداخت. به‌هر‌حال جریان‌هایی در کشور وجود دارند که تاب دموکراسی را ندارند و ما باید با تحمل بالا قدرت درک عمومی را افزایش دهیم تا در نهایت فرصت مشارکت سیاسی به همه داده شود.


کد مطلب: 750293

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/750293/مرعشی-مردم-ولی-نعمت-هستند-اما-انتقاد-هم-وارد-باید-انتخابات-مجلس-درس-بگیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com