دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱۰۴
گزافه گویی محمدرضا خاتمی؛

خیلی از فرماندهان دفاع مقدس نیروهای چپ بودند که شهید شدند!/ اصلاح‌طلبان برای پرهیز از ریا به این مسائل ورود نمی‌کنند/ همه انقلابیون ایران، متأثر از سوسیالیسم بودند!/ آقای خاتمی! جسارت بلند خواندن یک وصیت نامه شهید را دارید؟/ بخشی از کارنامه شهدای مدافعان حرم مقابله با فتنه شما در سال ۸۸ نبوده؟!

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 741661
بسیاری از فرماندهان گردان‌ها و تیپ‌ها، نیروهای چپ بودند که شهید شدند!
خیلی از فرماندهان دفاع مقدس نیروهای چپ بودند که شهید شدند!/ اصلاح‌طلبان برای پرهیز از ریا به این مسائل ورود نمی‌کنند/ همه انقلابیون ایران، متأثر از سوسیالیسم بودند!/ آقای خاتمی! جسارت بلند خواندن یک وصیت نامه شهید را دارید؟/ بخشی از کارنامه شهدای مدافعان حرم مقابله با فتنه شما در سال ۸۸ نبوده؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا خاتمی، نایب رئیس مجلس ششم و از چهره های فعال در فتنه 88 در گفتگویی به بهانه هفته دفاع مقدس نکات جالبی را بر زبان آورده که در نوع خود بکر و تازه است. برای نمونه خاتمی در ادعای فوق العاده بامزه ای مدعی شده است: «بسیاری از فرماندهان گردان‌ها و تیپ‌هایی که داشتیم، همه نیروهای چپ بودند که شهید شدند» و اصلاح طلبان برای پرهیز از «ریا» به بیان این مسائل ورود نمی کنند. وی همچنین با ادعای انکه در آن زمان سپاه کلا «چپ» بود، گفته است: «کلا انقلابیون ایران از بالا تا پایین، متأثر از افکار سوسیالیسم بودند».

تلاش برای مصادره شهدای مدافع انقلاب اسلامی به نفع جناحی که امروز رفتارشان مورد تائید اسرائیل و آمریکا است و خط مقدم دشمن برای مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی نام گرفته اند در نوع خود جفای دیگری به خون شهید و خانواده شهداست. شهدایی که به کرات در وصیت نامه هایشان مبانی اعتقادی خود را به صراحت عنوان کرده و تعلق خاطرشان به ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی اعلام کردند. توهین بزرگ تر آن است که خاتمی انقلابیون پیرو امام و متاثیر از آثار اندیشمندانی نظیر شهید مطهری را چپ و متاثر از سوسیالیسم نامیده است. عدم ورود اصلاح طلبان به مسائل دفاع مقدس برای پرهیز از ریا نیست بلکه نشان دهنده دست خالی انهاست. باید پرسید آیا تریبون داران این جریان جسارت خواندن وصیت نامه یک از این شهدا را در جمع خود دارند؟ سوال دیگر انکه در بین شهدای مدافع حرم که مربوط به همین سال های هستند چند عنصر حامی تفکرات سیاسی اصلاح طلبانی همچون محمدرضا خاتمی وجود دارد؟ بماند که بسیاری از شهدای مدافع حرم جزو مدافعان حریم ولایت و انقلاب در برخورد با فتنه گران 88 به محوریت اصلاح طلبان بودند.

شایان ذکر است برخی اصلاح طلبان از محمدرضا خاتمی به عنوان یک اصلاح طلب تمام عیار برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نام می برند که به اذعان خودشان قطعا ردصلاحیت خواهد شد. روز گذشته هم روزنامه اعتماد در واکنش به گفتگوی روز گذشته شرق با خاتمی که بخش های مهم آن را در همین مطلب خواهید خواند نوشته است: « اگر به مجموعه مصاحبه نگاه كنيم، بيان جريان‌شناسي سياسي در دوران جنگ است و شايد اولين تريبون نسبتا انتخاباتي رضا خاتمي كه از دوران جنگ شروع شده و احتمالا ادامه پيدا خواهد كرد».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهرات خاتمی را در ادامه خواهید خواند:

*من تا فتح خرمشهر حضور داشتم. آنجا مجروح شدم و برگشتم. با توجه به جراحتی هم که داشتم، بعد از آن به دنبال درسم رفتم.

*آن زمان، سپاه کلا چپ بود. شاید چپ آن زمان با چپ الان مقداری متفاوت باشد. این نکته را هم بگویم که کلا انقلابیون ایران از بالا تا پایین، متأثر از افکار سوسیالیسم بودند. مبارزه با امپریالیسم و عدالت به‌معنای سوسیالیستی خاص کلمه از نشانه‌های آن بود. اگر به آن دوره نگاه کنید، مصادره‌ها و کارهای به اصطلاح ضد‌سرمایه‌داری طبق همین روال و تحلیل‌ها انجام می‌شد. در میان نفرات مسئول هم از بالا تا پایین تحت تأثیر همین افکار سوسیالیست‌گونه بودند. طبعا سپاه هم از این شرایط متأثر بود. همه سپاه تقریبا این‌طور بود.

*وقتی انقلاب شد، کسانی که سپاه را ساختند، همه نیروهای سیاسی بودند. به‌تدریج آمدند، وقت گذاشتند، همت کردند، یاد گرفتند و تجربه آموختند. در حقیقت هیچ‌کدام به دانشگاه فرماندهی و ستاد نرفته بودند. هیچ‌کدام از چنین مسائلی اطلاع نداشتند. همه آنها به‌صورت تجربی با این مسائل آشنا شدند. انتخاب فرمانده کل هم بر اساس خرد جمعی بود و به نوعی در انتخاب فرمانده سپاه برخلاف ارتش نظر همه فرماندهان و رده‌های میانی لحاظ می‌شد.

*فرماندهان بزرگ جبهه‌های ما در زمان جنگ چه کسانی بودند؟ به بعد از جنگ کاری ندارم. آن زمان باکری‌ها بودند، همت بود، خرازی بود. همه اینها را کمابیش می‌شناختیم. آنها بچه‌های ناب انقلاب و طرفدار امام بودند. اگر سوگیری سیاسی آنها را در نظر بگیریم، خیلی از آنها سوگیری چپ داشتند. مثلا ارتباطات آقای خرازی در اصفهان را ببینید. ارتباطات شهید باکری، همت و متوسلیان را ببینید. ارتباطات شهید بروجردی را ببینید. اصلا به این معنا نبود که سوگیری سیاسی دارند. آن زمان واقعا راست و چپی وجود نداشت. اینها که می‌گویم مربوط به نیمه اول جنگ است. این در درون سپاه بود، در درون دولت را هم ببینید. آقای بهزاد نبوی، مسئول کل تأمین لجستیک جنگ بود. ایشان هم مجاهدین انقلاب این طرف بود. ویژگی امام در آن زمان این بود که همه را نگه می‌داشت. امکان نداشت امام اجازه دهد یک جناح، جناح دیگر را حذف کند. دست مسئولان را در انتخاب همکاران خود باز می‌گذاشت اما اجازه حذف نمی‌داد. مثلا در جریان انتخابات مجلس در تهران، آیت‌الله یزدی رأی نیاورد. امام او را در شورای نگهبان گذاشت. مثلا برخوردی که هم‌زمان با آقای ناطق نوری و عبدالله نوری داشت را ببینید. به‌هر‌حال جناح‌بندی‌های سیاسی درون حکومت، خیلی زیاد بود اما اینها باعث نمی‌شد امام اجازه دهد یک جناح، جناح دیگر را حذف کند. آقای نوری تا مدت‌های مدید، نماینده امام در سپاه بود. به‌هر‌حال او از یک جناح بود و خیلی‌های دیگر از یک جناح دیگر. تعادل همیشه وجود داشت.

بیشتر بخوانید:
چرا برادر خاتمی سند همکاری‌شان با آمریکا را منتشر کرد؟!

محمدرضا خاتمی شانس رأی‌ بالایی برای ریاست جمهوری دارد

*تفاوت دو جناح درباره جنگ از این تحلیل ایجاد می‌شود که عده‌ای، جنگ را حادثه‌ای در مقطعی از زمان می‌بینند که باید تمام شود. یعنی بنای زندگی بر جنگ نیست. بنای زندگی بر صلح، آشتی و آرامش است. بنابراین اینها جنگ را مقطعی از تاریخ می‌دانند که الان باید خوانش تاریخی از آن داشته باشیم. از آن عبرت بگیریم تا دیگر جنگ نشود و رزمندگان را گرامی بداریم اما به نظرم عده‌ای هم هستند که زندگی‌شان در جنگ است، هم به لحاظ اعتقادی و هم به لحاظ منافعی که ممکن است وجود داشته باشد. بنابراین یک جنگ دائمی داریم و همیشه باید به جنگ فکر کنیم. وقتی می‌خواهید به جنگ فکر کنید، آن جنگ دیگر یک مقطع تاریخی نیست. یک جریان سراسری است که تا ابد ادامه خواهد داشت. امروز جنگ نظامی نداریم، اگرچه ممکن است داشته باشیم اما جنگ اقتصادی داریم، جنگ فرهنگی داریم، جنگ تبلیغاتی هم داریم. باید خودمان را برای یک جنگ نهایی آماده کنیم. من‌ معتقدم این تفکر که همیشه در جنگ هستیم، باعث می‌شود کشور امکان آبادانی و رفاه را از دست بدهد.

*اگر جریان چپ یا اصلاح‌طلب را ارزیابی کنیم، ممکن است این افراد در رده‌های فرماندهی اصلی، به‌خصوص در زمان بعد از جنگ حضور نداشته باشند اما کسانی که در جنگ بودند، تعدادشان، خدمات‌شان، کیفیت کارشان، هیچ‌کدام کمتر از نیروهای دیگر نبوده است. شاید اصل هم همین‌ها بودند. بسیاری از فرماندهان گردان‌ها و تیپ‌هایی که داشتیم، همه نیروهای چپ بودند که شهید شدند. از طرف دیگر شاید اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند اگر بخواهیم وارد این جریان شویم، ریاکاری است. شاید هم فکر کنند ما حق نداریم نان جنگ را به نفع خودمان بخوریم. جنگ، الان متأسفانه یک مسئله سیاسی و جناحی شده است. اگر شرایطی در کشور ایجاد می‌شد که جنگ یا دفاع مقدس، یک مسئله ملی می‌شد و نمی‌خواستیم از جنگ برای کوبیدن یک طرف و برآوردن گروه دیگر استفاده کنیم، موقعیت مناسبی بود که ما هم وارد آن شویم. اما الان خیلی دلیلی نمی‌بینم که بخواهم وارد این دعوای بی‌معنا شوم که جنگ برای چه کسی یا برای کجا بوده. اینها در تاریخ ثبت شده است. الان هم می‌بینیم که در قالب خاطرات یا یادداشت‌ها، افرادی که مؤثر بودند و در این زمینه کار کرده‌اند، واقعیت‌های جنگ را بیان می‌کنند. مهم این است که واقعیت جنگ مشخص است. اینکه وارد این قصه شویم و ما هم جنگ را تبدیل به دعوای جناحی کنیم، به نظرم خیلی به مصلحت و به سود کشور نیست؛ یعنی نباید برای مصادره جنگ با هم جنگ کنیم.

*در جامعه‌ خیلی نمی‌توان نظرات را روشن، آشکار و شفاف بیان کرد، این وضعیت طبیعی است. این تنها درباره جنگ نیست. پنج سال دیگر یا حتی همین الان، درباره اصلاحات هم این اتفاق در حال رخ‌دادن است. نه اینکه امکان آن اصلا وجود ندارد؛ اما امکانات محدود است و هزینه‌های بسیار زیادی هم دارد که بخواهید خوانش یا قرائت خودتان از تحولات کل ایران را بیان و منتقل کنید. مگر الان می‌توانید حرف خود را درباره مشروطه بزنید؟ مگر می‌توانید درباره شیخ فضل‌الله نوری یا آخوند خراسانی حرف خود را بزنید؟ مگر می‌شود گفت مصدق یا آیت‌الله کاشانی چه کسانی بوده‌اند؟ همه می‌دانیم الان دوگانگی یا چند‌گانگی حتی بین نیروهای دلبسته به انقلاب در این موارد در داخل کشور وجود دارد که هر‌کدام حوادث تاریخی را تنها به صرف اینکه چقدر به نفع‌شان باشد، می‌خواهند تفسیر و تحلیل و تبلیغ کنند. نیروهای خارج از کشور هم که قصدشان زدن این نظام و جمهوری اسلامی است. این وسط، امکانی برای نیروهای ملی و نیروهای واقع‌گرا وجود ندارد که عالمانه و مستند تاریخ را روایت کنند. و این یک ضعف عمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای خاتمی اگه فرمانده های جنگ که شهید شدند به قول شما چپ هم بودند اون چپی بودند که مثل کروبی اش اون روزا می گفت اگه یه چوب خشک رو هم بذارند ولی فقیه باید به حرفش گوش داد و اجازه تعدی بهش نیست نه این چپ الان که اصل ولایت فقیه رو هم...
Canada
و ایضا آقای خاتمی آمار فساد اقتصادی اصلاح طلبان و فرزندان دلبندشان را ارائه فرمایند..
داوری که بی طرف نباشه حق قضاوت نداره
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 88 به علت عدم بی طرفی تعدادی از داوران تا ابد زیر سواله
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
داوران که همون داوران اند پس انتخابات 92 چی شد که با حدوداً 51 درصد طرف رئیس جمهور شد چند میلیون رای جا به جا شد توی 88 (به قول شما) توی انتخابات 92 چی شد؟
با کیا شدیم 80 میلیون والا
Iran, Islamic Republic of
جالبه لشکر حامی لیبرال جماعت از یه جاییتو کامنت ها وارد شدند تا آمارها رو تغییر بدند
اصغر
Iran, Islamic Republic of
محمد خاتمی همه فرزندانش را فرستاده خارج کشور و حالا ادای دلسوزها را برای ملت و مملکت در می آورد‌.
نفاق چیست؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
یرادرهای اصلاح طلب سال ۸۸ باختید.۷ سال و نیم هم دولت تدبیرتان دیدیم‌ کسی دیگر به تکرار وقعی نمی نهد. خسته نباشید دلاورهای کدخداپرست.
Iran, Islamic Republic of
معنی چپ در آن زمان خیلی متفاوت است با الان برادر زود قضاوت کردن
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به خاطر ریا اختلاس می کنند!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه 92 داورا عوض شدن که روحانی رای آورد خالی بند؟ بعد, انتخابات 96 که به خیلی جاها تعرفه نرسید زیر سوال نیست؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
انتخابات سال 88 کاملا"سالم برگزار شد حتی سازمان های نظر سنجی امریکا صحت انتخابات را تایید کردند.
Iran, Islamic Republic of
میرحسین و کروبی حتی یک سند برای تقلب در انتخابات 88 نداشتند،.
هاشمی
United States
آقای خاتمی اگر به افتخارات احتمالی گذشته ورود نمی کنید برای پرهیز از ریا نیست بلکه به این دلیل است که از آن راه و روش پشیمان و شرمنده اید ! !
انتخابات 88 از پایه اشکال داشت
Iran, Islamic Republic of
انتخابات 88 از پایه اشکال داشت هیچ قانونی در حهان به داوری که بی طرف نباشه حق قضاوت نمیده
Iran, Islamic Republic of
برادردرقضاوت نظرشخص وافکارشخصی وجناحش مهم نیست مهم عادل بودن شخصه که تشخیص بده تخطی فانونی رخداده یانه.
Iran, Islamic Republic of
در قضاوت اول بی طرفی مهمه
خخ
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا خاتمی در دادگاه حتی تخلف در انتخابات 88 را نتوانست ثابت کند چه برسه به تقلب !!!!
حح
Iran, Islamic Republic of
چه تقلب یا تخلف صورت گرفته باشد یا نه قاضی که بی طرف نباشه حق قضاوت و داوری نداره.!!
Iran, Islamic Republic of
بی طرفی قاضی، هم در اسلام و هم قوانین همه دنیا یک اصل مهم و غیر قابل تغییره
رضا
Iran, Islamic Republic of
عادل كدومه...
Iran, Islamic Republic of
92 و 96 که روحانی رای آورد, داورا OK بودن از نظر شما؟
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هر وقت بازنده باشند میگن تقلب شده است !!!! اما هروقت برنده باشند میگن انتخابات سالم بود.
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمی شما یه آمار بده چند تا از دوستانتون الان توی بی بی سی و صدای آمریکا و تلویزیون منافقین دارن فعالیت میکنن.
Iran, Islamic Republic of
دوست داشتی همفکران و دوستان آقای خاتمی بودن و به سرنوشت فروهر ها ومختاری ها ونوری زادها و حجاریان ها ونبوی ها وفراهانی هاو....دچار بشن؟
خداوکیلی تاوان اظهار عقیده این باید باشه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
.
اینا اظهار عقیده نکردند اینا فتنه برای براندازی نظام و انقلاب کردند اینها به تعبیر رهبری عزیز باغی انقلاب اند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان پروژه تحریف را کلید زده..
Iran, Islamic Republic of
اگر خانواده شهید جهان آرا،همت،باکری،،رجئی،بهشتی،مطهری،اشرفی و...وهاشمی فرمانده جنگ مگر همه این طرف نیستند شما چقدر وصیت نامه شهدا را خواند ه ا ید که سلامتی هاشمی را خواستند!
فریدون
Iran, Islamic Republic of
اول دهنت رو بشور بعد در مورد شهدا صحبت کن دکتر!!
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
اونیکه نیاز به شستشو داره شمایی عزیز دل
البته طرفداران شیطان بزرگ باشستشوهم پاک نمیشن الا بااتش جهنم ...!
قلیدوک
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها مغزت را شسته اند برادر هادی.
Iran, Islamic Republic of
به قول حسن فریدون " آب و صابون بیاریم " برا خاتمی
Iran, Islamic Republic of
...
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
اگر فرماندهان دفاع مقدس اصلاح طلب بودند !!!! خاک کشور را مثل صنعت هسته ای به دشمن واگذار کرده بودند !
United Arab Emirates
اینها توهمات شماست که هسته ایی را واگذار کردند. هسته ای نتنها عقب نیفتاده بلکه قویترهم شده است.!!
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
با برجام صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای کشور نابود شد اما تحریم ها بیشتر شد.
غضنفرچای
Iran, Islamic Republic of
این توهمات بدرد خودتم نمیخوره !!!!!!!!!!
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
... فکر می کردند با بتن ریزی صنعت هسته ای دلار 1000 تومان میشه و مملکت گلستان می شود !
Iran, Islamic Republic of
فرهنگ و اقتصاد يك سرزمين با تمدن را نابود كرديد
فراجناحی
Iran, Islamic Republic of
فرماندهان و رزمندگان در دفاع مقدس نه از چپ و نه از راست بودند بلکه کسانی بودند که به نهضت حسینی امام خمینی ( ره) که برگرفته از قیام سیدالشهداء ( ع)است لبیک گفتند
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمی:
چند تا فرمانده نام ببرید: بسم الله!!
Iran, Islamic Republic of
اقا ما بگیم:
شهید:
خرازی
همت
رضوی
شوشتری
بابانظر
کلاهدوز
تهرانی مقدم
قاسم سلیمانی
برونسی
و.............
مطلع
Iran, Islamic Republic of
شهدای ارامنه بسیار زیاد داریم اما حتی یک شهید اصلاح طلب هم نداریم .
Iran, Islamic Republic of
آره همه شهدا اصول گرا بودن.
نه اصولگرا ونه اصلاح طلب..
Iran, Islamic Republic of
شهداانقلابی بودن وباشیطان بزرگ ومحبانش دشمن
حالابگو ببینم کدام حزب طرفدارایصال الی الشیطان هست.
Iran, Islamic Republic of
بلکه مذهبی به تمام معنای کلمه بودند
Iran, Islamic Republic of
این شهدا انقلابی و مذهبی ریشه دار بودند.
هیچکدام از فرزندان آنها هم خارج نشین نشدند و نیستند.
بعد از حضرت امام ره چپها بدجور لیبرال و غربگرا شدند.
Iran, Islamic Republic of
....
Ali
Iran, Islamic Republic of
همه فرماندهان جنگ و آنهایی هم که شهید شدند ، برخلاف شما لیبرالهای غرب زده، همه مخالف استکبار جهانی و آمریکا بودند
Iran, Islamic Republic of
همه انها شهید شدند ولی شما ودوستانتان چپ کردید.
جت لي
Iran, Islamic Republic of
عجب جوک هايي تعريف کرد اين بشر !!!! احساس مي کنم موقع مصاحبه حالش خوب نبوده
رضا
Iran, Islamic Republic of
... خودش جانباز جنگه .
Iran, Islamic Republic of
کسی که چپی باشد دیگه فرمانده نمی تونه باشه!! چه برسه شهید بشه!!
خواهشاً خلط موضوع نکنید!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز من نه با حرف شما موافقم نه این آقا ،اما در تمام جهان چپی ها مبارز بوده و هستند شاید ما به لحاظ مکتبی با برخی چپی ها مخالف باشیم اما از لحاظ عقلانی ما متدین ها هم در مخالت با حکومت پهلوی چپی به حساب اومدیم ، اما چپ ما مثال چپ سوسیالیستی و دیگران چپ هانیست
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
شخصي با اسب در راهي ميرفت شخصي نالان سر راه گرفته بود ان جوانمرد خود پياده شد و ان شخص نالان را بر اسب نهادو ان نابكار در يك لحظه اسب بدزديد و صاحب اسب فرياد زد درنگ كن اسب و خورجين مال خودت ولي هرگز اين قصه بازگو نكن كه چگونه اسب دزديدي چرا كه ديگر هيچ كس به هيچ نيازمندي كمك نميكند و اين فرهنگ بر باد رود ولي برخي تيشه به ريشه اين مملكت زدند بابت مشتي دلار
Iran, Islamic Republic of
احسنت حتي اگر اينها هم برود دهها سال لازم است كه ديگر مردم اعتماد كنند و حرف مسولي را باور كنند.
Iran, Islamic Republic of
يا در جنگي شركت كنند ميگويند جنگ شماست نه ما!!
Iran, Islamic Republic of
غالب و اکثریت به اتفاق چپ های دهه 60 تا اوائل 70 چه در میان رزمندگان دفاع مقدس و چه در میان سیاسیون شدیدا ضد امریکا و جریان لیبرالیسم داخل ایران و طبیعتا ضد جریان خاتمی و هاشمی رفسنجانی و... بودند .
Iran, Islamic Republic of
کاش شما هم که چپ بودید و الان چپ کردید همان زمان می رفتید. البته رسیدن به مقام شهادت لیاقت می خواهد که شما نداشتید.
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of


وصیت نامه شهدا دفاع از اسلام/ انقلاب/ دفاع از مظلوم/ دشمن امریکا بودن/ دفاع از مرز وبوم/ تبعیت از ولایت فقیه و....قید شده این درحالی است که شما و امثال شما در قاموستان این مطالب وجود ندارد .
Iran, Islamic Republic of
محمد رضا خاتمی ادم باسواد و درستیه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ننگ فتنه 88 تا ابد از دامن این جماعت پاک نخواهد شد.
سعید
Iran, Islamic Republic of
با سواد هست تو رشته تحصیلی خودش بره حرف بزنه...
می دونی رشته تحصیلی ایشون چیه که
درجمله ات یه الف اضافس .بقیش درسته.بجای الف یا بود بحقیقت نزدیکتربود
Iran, Islamic Republic of
شماها نه چپيد و نه راست و نه به هيچي باور نداريد فقط دلار نفتي
کیوان
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
خبری زدید باتیتر دینارعراق چند؟....
Iran, Islamic Republic of
خاتمی گفته همه انقلابیون ایران متاثر از سوسیالیسم بودند . این همان اتهامی است که رژیم شاه به انقلابیون متدین و پیرو امام ره بعد از 15 خرداد تاپیروزی انقلاب میزد ..
همین آقا نبود میگفت حضور ما در سوریه معنا ندارد و ...
ملاک حال فعلی افراد است و فعلا شما طیف لیبرال شما مقابل راه شهدا ایستاده اید
Iran, Islamic Republic of
جریان امام و پیروان خط امام ره که از عدالت اسلامی و ضرورت پرهیز از اشرافیت و کاخ نشینی و ضرورت مردم گرایی کارگزارن نظام اسلامی و دیگر ارزشهای انسانی و اسلامی و عدم اعتماد به شیطان بزرگ حرف میزنند متهم به سوسیالیسم و کمونیست میشوند .
غلامی قم
Iran, Islamic Republic of
.....
غلامی قم
Iran, Islamic Republic of
تا جائی که ما خبر داریم فرماندهان و شهدا چپی نبودند اما بعضی شهدا زنهاشون بعدا" با چپها ازدواج کردند و چپ شدند و. مثل متعلقه جناب میر یونسی وزیر اطلاعات خاتمی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
غلامى حقيقتاً غلامى ! .
سلام
Australia
باسلام
آقای سید محمدرضا خاتمی یادت هست درمجلس ششم ودوستانتان
که جمعاً 176 نفربودید که برهبر نامه نوشتید که معنی اش این بود که.....
بروخداراشگر کن .که مورد رأفت جمهوری اسلامی قرار گرفت
آقای محمدرضا خاتمی مواظب خودت باش بی حرمتی به شهدا خط
قرمز ماست .
Iran, Islamic Republic of
یکی از مهمترین نگرانی ها و دغدغه های جدی نیروهای چپ به تعبیر اقای خاتمی در دهه شصت مماشات و سهل انگاری نظام اسلامی در برخورد با انان بود .
Iran, Islamic Republic of
سپاه همواره مطیع امام ورهبری بوده وهستند.
علی
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
فرماندهان اگر چپي بودن حداقل مردمي، ولايي و ... بودنند. شماها چي
Iran, Islamic Republic of
چپ ان زمان به معنای نیروهای انقلابی ضد امریکایی و علیه نهضت ازادی / انجمن حجتیه / منافقین و... بود .
Iran, Islamic Republic of
اصلا دران مقطع جنگ نیروهای چپ به طرفداران بنی صدرومنافقین میگفتندوجریان مقابل ان هواداران شهیدبهشتی وانقلاب بودند
زینب
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ هرکس در جبهه مبارزه با آمریکا و استکبار قرار داشت آن مورد حمایت قرار می گرفت اصلا جپ و راست معنا نداشت .
اصلا چپها جبهه برو نبودن .البته اونزمان عده ای معدود درراس بعضی امور چپ بودند.بعدازمکفارلین
Iran, Islamic Republic of
کسی که دو سال خدمتش را در جبهه سپری میکرد کاری به چپ و راست نداشت.این الفاظ بیشتر تو مجلس بود و تازه به اصطلاح چپ ها طیف مقابل را حامی سرمایه دار و غربگرا میدانستند.
Iran, Islamic Republic of
...
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
شرم کنید شما مدعیان مردم را به خاک سیاه نشاندید ....
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
....
انتقام سخت
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیلی!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی به هر چیزی متوسل میشی تا خودت رو نجات بدی. آقای خاتمی ممکنه اونها به قول شما چپ بودند ولی مثل شما چپ نکردند و چپه نشدند
محمود
Iran, Islamic Republic of
منظورش اینه که فرماندهان شهید هم وقتی رژه میرفتن میگفتن چپ راست، چپ راست. فقط راست راست نمی گفتن.. بنازم به این همه خلاقیت.
بوعلی
Iran, Islamic Republic of
شما راجع به جنگ و فرماندهان شهیدش حرف نزنید چون آنان چپ و راست نداشتند وبرای عرض و ناموس و ایمان جنگیدند....
Iran, Islamic Republic of
خدا نابود کنه شما استمرار طلبها که با ژست مردم دوستی مردم را نابود کردید. گرگ هایی با نقاب چوپان
Iran, Islamic Republic of
حتما افت میدونید بگید چپ ها رفتن جبهه و شهید شدن مثل تسخیر لانه جاسوسی که الان عار میدونید....
Iran, Islamic Republic of
معنی چپ آنزمان با الان خیلی فرق میکرد
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
اصلا تو کجا بودی بواسطه برادرت که فرمانده آشوبگران سال 88 بود بتو رای دادن تو نه تو انقلاب بودی نه تو جنگ تنها کسی که بهترین استفاده از اصلاحات رو برده ....
Iran, Islamic Republic of
ای شیطون از کجا فهمیدی چپ بودن شاید دست راست بودن...!!!
Iran, Islamic Republic of
مدعیان تقلب در انتخابات سال 88 می گویند داوران بی طرف نبودند برای همین داوری ایشان بی ارزش و فاقد اعتناست و برای همین تقلب شده است؟؟؟ مگر شما که دارید داوری می کنید بی طرف هستید؟؟ شماها کدام بی طرفی را داشته اید که می خواهید دیگران بی طرف باشند اگر قضاوت داوران انتخابات 88 به زعم شما بی طرف بودن لذا داوریشان محلی از اعراب ندارد شما هم به همین دلیل فاقد اعتبار برای داوری در مورد همان انتخابات هستید .
حامدک
United States
خوب ها شهید شدند .
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
خیلی کوتاه و گویا بگم به قول معصوم علیه السلام :بی ایمان حیا نداره. لذا خیلی عجیب نیست..