جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۱۰۶
چپ و راست، خودی و غیرخودی معنا ندارد

مروری بر مبارزات ضدفساد زاکانی/ از دانشگاه آزاد و مرتضوی تا زنگنه، معاون اول احمدی‌نژاد و برادر روحانی و اینک تاجگردون +تصاویر

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 732088
علی رغم همه مستندات اعتبارنامه تاجگردون در شعبه بررسی اعتبارنامه او تایید شد اما با اعتراض زاکانی و موافقت نمایندگان در صحن علنی پرونده او به کمیسیون تحقیق رفت که در کمال ناباوری، کمیسیون تحقیق هم بر ادامه فعالیت تاجگردون مهر تایید زد. حال باید دید نمایندگان در صحن علنی درباره تاجگردون چه رایی خواهند داد؟
مروری بر مبارزات ضدفساد زاکانی/ از دانشگاه آزاد و مرتضوی تا زنگنه، معاون اول احمدی‌نژاد و برادر روحانی و اینک تاجگردون +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: سه روز پیش، دکتر زاکانی در واکنش به تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در کمیسیون تحقیق، ویدئویی انتشار داد و در آن ویدئو با بیان اینکه در پرونده تاجگردون یکی از دستگاه های امنیتی رفوزه و دیگری تجدید شده است از دستگاه های امنیتی کشور به طور جدی انتقاد کرد. اما این روزها که نام زاکانی در دو پرونده برجسته مبارزه با فساد یعنی اکبر طبری و تاجگردون به طور مستمر شنیده می شود، فرصت خوبی است تا به طور اجمالی سوابق مبارزاتی زاکانی در مقابله با فساد دانه درشت های سیاسی و اقتصادی را مرور کنیم.


عبدالله جاسبی و دانشگاه آزاد
هرچند بسیاری بر این باور بودند در مٌلک انحصاری تکشیل شده به نام دانشگاه آزاد مفاسدی رخ داده است اما این مهم را افرادی نظیر زاکانی علنی کردند. این موضوع با طرح تحقیق و تفحص مجلس هفتم از آموزش عالی کشور آغاز شد. موضوعی که به دلیل لورفتن فروش چندساله سوالات کنکور دستیاری انجام شد و در ادامه مشخص شد که  در دانشگاه آزاد نیز سوالات خرید و فروش می‌شود. زاکانی در این باره می گوید: « هدف ما از تحقیق و تفحص تحول در نظام آموزشی کشور بود و متاسفانه در این بین تنها دانشگاهی که مقاومت کرد دانشگاه آزاد بود... قریب به 3 ماه دانشگاه‌ آزاد مانع کار ما می‌شد و حتی 3 بار با من مکاتبه کردند که این تحقیق و تفحص شما شامل حال ما نمی‌شود... کار که شروع شد ما متوجه شدیم اینها نمی‌گذارند تحقیقی صورت بگیرد و اسنادی را که به ما ارائه می‌دهند گزینشی است و اجازه استقرار ما را در دانشگاه نمی‌دهند و دوست دارند که خودشان اطلاعات گزینشی تحویل بدهند...  اداره‌کنندگان دانشگاه آزاد به این دانشگاه بیشتر نگاه مالی دارند تا کارخانه انسان‌سازی، بنابراین اداره یک بنگاه مالی با اداره کارخانه انسان‌سازی متفاوت است».

از نمونه پرونده های دیگر رخ داده در دانشگاه آزاد و پیرامون جاسبی موضوعی است که زاکانی آن را در سال 88 مطرح کرد. زاکانی در این باره می گوید: «دانشگاه آزاد 2 ملک را به واسطه توافقنامه‌ای با سازمان بازنشستگی کشور که زیر آن را عبدالله جاسبی امضا کرده، خریداری کرده است، بدین صورت که این دو ملکی که نزدیک به 2 هزار متر مربع مساحت دارد را در سال 68 از مسئول بازنشستگی کل کشور خریداری کرده اما تعهداتش را نیز انجام نداده است در حالی که این توافقنامه خلاف تمام قوانین آن روز کشور است. در سال 74 آقای جاسبی طی نامه‌ای به مسئول جدید سازمان بازنشستگی کل کشور به وی می‌گوید که بیایید تا بیع‌نامه بنویسیم که آن مسئول نیز هیچ وقت حاضر نشده چنین اقدامی انجام دهد اما به واسطه برخی ارتباطات، در سال 83 دادگاه به نفع جاسبی رأی داده و این2 ملک را به نام مؤسسه خدیجه کبری زدند و جالب آنکه هیچ پولی بابت آن پرداخت نشده بود. این ملک‌ها متعلق به 979 هزار بازنشسته کشوری است که با ناحق در اختیار مؤسسه خدیجه کبری قرار گرفته که هیئت رئیسه آن جاسبی و خانمش و خواهر خانمش هستند».


سعید مرتضوی
نام سعید مرتضوی هم به پرونده فروش سوالات آزمون دستیاری گره خورده است. زاکانی در این باره می گوید: «موضوع ما با آقای مرتضوی به سال‌83 برمی‌گردد؛ به‌زمانی‌که ما پرونده تقلب در آزمون دستیاری سال‌82 و پرونده فروش سؤالات کنکور دانشگاه آزاد را بررسی می‌کردیم و عملاً این‌ها باعث شد با آقای مرتضوی مواجهه کاری به‌عنوان نماینده مجلس پیدا کنیم، ابعاد این پرونده‌ها را که پیش می‌بردیم به تخلفات آقای مرتضوی رسیدیم که خیلی مطول است.... ما تیمی را برای بررسی روند تقلب در آزمون دستیاری در وزارت بهداشت مستقر کردیم و با اطلاعاتی درباره فروش سؤالات کنکور سال 81 و 82 دانشگاه آزاد روبه‌رو شدیم که این اطلاعات جدید منجر به ارتباط بیشتری با قوه‌قضاییه شد. در همین اثنا ما به اشکالات جدی در درون دستگاه قضا پی بردیم. این ماجرا از یک دروغگویی در کمیسیون آموزش شروع شد، در کمیسیون جلسه‌ای با حضور آقای مرتضوی تشکیل شده بود که او با ارائه توضیحاتی سعی در قانع کردن نمایندگان داشت، اما از آنجایی که من در دو پرونده آزمون دستیاری و فروش سؤالات کنکور دانشگاه آزاد ورود داشته و به اطلاعات آن مسلط بودم متوجه دروغگویی آقای مرتضوی شدم که اطلاعات نادرستی را به نمایندگان داد، بنده بعد از جلسه اسناد را دنبال کردم و در جلسه دوم به ایشان اعلام کردم که سخنان نادرستی را ارائه کرده است. بعد از اینکه در آن جلسه به آقای مرتضوی اعتراض کردم؛ ایشان اطلاعاتی حاوی تهمت و افترا را درباره مامورانی که به پرونده فروش سؤالات ورود کرده بودند، عنوان کرد. بعد از آن من به مرتضوی گفتم که «براساس اسناد متوجه شدم که ریگی در کفش داری و از اعتماد من ساقط شدی. با این کار تبدیل به شخصی شدی که باید روی پرونده و عملکردت بررسی شود».

اما ماجرای بعدی سعید مرتضوی در جریان حوادث فتنه 88 و بازداشتگاه کهریزک رخ داد. موضوعی که هفته نامه پنجره به مدیرمسئولی زاکانی در آن زمان به طور ویژه به افشاگری از نقش مرتضوی در آن می پرداخت. زاکانی می گوید: «در بحث کهریزک برای حق‌خواهی محکم ایستادیم و بعد میزان تخلف و دخالتش را مشخص کردند، با فرجه‌ای که به او دادند و نامه عذرخواهی که نوشت، به دو سال زندان محکوم شد که اخیراً هم برای گذراندن دوران محکومیت به زندان رفت».


محمدرضا رحیمی
فساد فساد است، راست و چپ، خودی و غیرخودی ندارد. شاید عده ای انتظار داشتند همچون برخی مدعیان، مبارزه با فساد صرفا به جناح رقیب محدود شود. به دلیل محبوبیت دولت احمدی نژاد به خاطر خدمات جهادی انجام شده درآنزمان و عدم عیان بودن بسیاری از مفاسد جریان انحرافی، کمتر کسی انتظار داشت که افرادی نظیر زاکانی در مجلس به بررسی مفاسد معاون اول رئیس جمهور بپردازند. مفاسدی که البته به قبل از دوران معاون اولی او مربوط بود ولی به هرحال مرتکب این جرائم شخص محمدرضا رحیمی بود و در نهایت هم به پنج سال حبس و جریمه محکوم شد.


زنگنه و کرسنت
شاید خیلی ها زاکانی را به سبب پیگیری های او درباره پرونده های فسادآلود نفتی نظیر کرسنت و استات اویل بشناسند. افشاگری های او در نشست های خبری که ژنرال نفتی اصلاح طلبان گاز کشور را به یک بیست و چهارم قیمت برای سال های مدیدی فروخته است، موضوعی بود که توجه همگان را بخود جلب کرد. پرونده ای که نام مهدی هاشمی، فرزند مجرم آیت الله هم در آن به میان آمد. نطق مستند و آتشین زاکانی در مجلس نهم در مخالفت با وزارت بیژن زنگنه نشان می داد که بازگشت زنگنه به راس صنعت نفت چه خطراتی برای کشور به همراه دارد اما نمایندگان مجلس علی رغم همه این اسناد به زنگنه اعتماد کردند و او هنوز وزیر نفت است و پرونده کرسنت هم همچنان مفتوح.


حسین فریدون
ردپای او در بسیاری از پرونده ها دیده میشود. اخیر ردپای او در پرونده طبری هم دیده شد. حسین فریدون، برادر رئیس جمهور که حیاط خلوت او در دولت تا جایی بود که حتی در مذاکرات برجام هم حاضر شده بود و جان کری با او برای فوت مادرش همدردی کرد. شاید ماجرای تحصیل دکتری او در دانشگاه شهید بهشتی از کمترین تخلفات او بوده باشد. زاکانی با بیان اینکه « فریدون باید پاسخگوی رانت خواری و فساد عظیمی که با مداخله وی در حوزه پولی بانکی کشور رخ داده باشد» می گوید: «آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند».
 
تیرماه سال 1395 «علیرضا زاکانی»، نماینده مردم تهران در مجلس نهم در نشست خبری با نام بردن از دو بدهکار بانکی به‌نام‌های «مالامیری» و «دانیال‌زاده» افشا کرد که این دو نفر با حسین فریدون در ارتباط هستند. زاکانی مطرح کرد که بانک ملت 400 میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و این دو نفر این پول را به داخل کشور آورده‌اند و از طریق صرافی‌ها آن را تبدیل و مجدداً با کارمزد صفر درصد از بانک دریافت کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری مجدد در بانک ملت سالانه 24 درصد سود گرفتند. ماجرا وقتی جالب تر می شود که دانیال زاده در جلسه دادگاه طبری حاضر می شود.


شاید بتوان آغازگر زنگ خطر نجومی بگیرها را افشای مبلغ حقوق مدیرعامل بانک رفاه دانست. علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه به‌خاطر تخلفات بزرگی که قبلاً در بانک ملی داشته، فاقد صلاحیت برای مدیرعاملی بانک رفاه کارگران بود اما با فشار حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) و لابی‌گری وی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران شد.


اکبر طبری
«رئیسی کسی را عزل کرد که دو رئیس قوه را بیچاره کرده بود». این عبارتی بود که زاکانی در خردادماه سال گذشته با بیان آن ضمن تقدیر از آیت الله رئیسی، کنجکاوی رسانه ها را برانگیخت که فرد مورد نظر کیست. بعد از آن در جریان مناظره با تاجزاده، زاکانی به طور رسمی نام اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه را بر زبان آورد و امروز حدود یک ماهی است که این ابرمفسد، در حال گذران جلسات دادگاهش است. پرونده ای که بسیار پیچیده شده و جدای از متواری بودن برخی متهمین در پرونده، خبر قتل یکی از آنها یعنی قاضی منصوری نیز منتشر شد.


 
ماجرای طبری آنجا جالب تر شد که زاکانی با انتشار توئیتی، طبری را از اعضای سابق گروهک منافقین معرفی کرد که با خام اندیشی عده ای به مناصبی همچون فرمانداری رسیده و بعد از آن توانسته بود تا رده های بالای دستگاه قضایی رشد کند.


غلامرضا تاجگردون
در حالیکه بسیاری از افشاگری های زاکانی در سالهای گذشته به نتایج و احکام جالب توجه قضایی منتهی شده، همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم بود که علیرضا زاکانی به همراه هشت نماینده دیگر به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون اعتراض کردند. دلایلی نظیر ایجاد شبکه اقتصادی فسادآلود، استفاده از رانت و اعمال نفوذ از جمله دلایل اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون بود. علی رغم همه مستندات اعتبارنامه تاجگردون در شعبه بررسی اعتبارنامه او تایید شد اما با اعتراض زاکانی و موافقت نمایندگان در صحن علنی پرونده او به کمیسیون تحقیق رفت که در کمال ناباوری، کمیسیون تحقیق هم بر ادامه فعالیت تاجگردون مهر تایید زد! حال باید دید نمایندگان در صحن علنی درباره تاجگردون چه رایی خواهند داد؟ اخراج از خانه ملت و یا ادامه فعالیت؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کاش ده زاکانی در کشور بودند
Iran, Islamic Republic of
طبق دستور دین اسلام همه مردم باید اینگونه باشند هیچ کس حق ندارد بی تفاوت باشد و بگوید به من چه !
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی فسادهایی که هزینه ندارد کاری ندارد. .
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری 1400 میباشند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی بدون سند ومدرک وفقط برای امیال حزبی وگروهی ، با آبروی افراد بازی بکند خودش باید پاسخگو باشد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی
الان با توجه به فرمایشات رهبری نظرتآن در مورد ایت الله لاریجانی چیست؟
اصغر
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
............
Iran, Islamic Republic of
.......
علی
Iran, Islamic Republic of
....
درود
Iran, Islamic Republic of
اگر 10 نفر نماینده مثل زاکانی داشتیم شاید فساد در کشور ریشه کن می شد.
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظش کنه . رایی که بهش دادیم حلالش
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
درود سلام بر شير اهنين پنجه مجلس عزيز دل برادر محتكرين مسكن كه پاي برروي گردن ميليو نها مستاجر گذاشتند را فراموش نكن
Iran, Islamic Republic of
هفت ساله يك لونه مرغ نساختند هي هوار زير فشار اجاره له شديم
Iran, Islamic Republic of
دكتر ما مانند كوه پشت سرت هستيم اراده كن بسيار عبور ميكنيم
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زاکانی اگه زورتون به آن سه نفر اول رسید می توانید ادعائی داشته باشید .!!!
Iran, Islamic Republic of
شما هم حمايت كن خوب زورش ميرسه فقط مشكلش تو عبور است كه انهم به وقتش انجام ميده
Iran, Islamic Republic of
اگر زاكاني هم عبور نكند ما عبور ميكنيم چه جورشم
Iran, Islamic Republic of
برداران ارزشي چرا از عبور ميترسيد تاريخ براي رفاه مردم و ازادي انها از دست ستمگران تنهاه راه را عبور قرار داده
Iran, Islamic Republic of
قرارنیست حتمازورش برسه همینکه ثابت میکنه وجلوفسادمیگیره خیلی مرده.مامیخایمت آقای زاکانی دنیافقط زاکانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
امیر
Iran, Islamic Republic of
و...
امیر
Iran, Islamic Republic of
بسم الله بله شجاعت کاره هر مردی نیست
زمان آقای احمدی نژاد بجایه اینکه ایشون
شعار بگم ،بگم میدادند و عمل میکردند...
چون افشاگر خوبی هست دلیل نمیشود که رئیس جمهور خوبی نیز باشد.
البته افشاگری از جناح هایی که برایش هزینه ندارد نباید کار سختی باشد, .....
امیدوا ر
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی مملکت امثال زاکانی هاست تنگ نظری و...!!!؟
Iran, Islamic Republic of
بی انصافی وبی وجدانی است که نظر ناحق بدهیم ....
بیاییم برای خدا و مردم ، از پاکان شجاع حمایت کنیم...
امید که حق و راست و درست بنویسیم و بگوییم!!!
آکنده
بله لابد زاکانی جلو غارتگری و اختلاس شما را گرفته که میگید تنگ نظره؟
Iran, Islamic Republic of
.....
مشکات
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب آقای زاکانی..خدا از گزند دشمنان حفظت کنه...
Iran, Islamic Republic of
چقدر ما بد بختیم که اینها باید تسویه حساب بکنند ما ضربه بخوریم
Iran, Islamic Republic of
رئيس جمهور اينده فقط دكتر زاكاني خواهشا بنفع هيچكس كنار نرو
Iran, Islamic Republic of
وااای آقای زاکانی به چشم پدردختری.عاشقتم بخدااگه چندتامردمث زاکانی توکشوربودالان مشکل فقروبدبختی کمتربود.درووودبرشمازاکانی بزرگ دومی نداری.خداپشتدوپناهت باسه
Iran, Islamic Republic of
ما كه افسردگي گرفتيم شب ميخوابيم صبح دلار گرون شده عصر مرغ گرون شده.
درود برمدرس ودیالمه وآیت وپیروان آنها درزمان کنون
باوی
Iran, Islamic Republic of
چرا همه کامنت های مثبت را منتشر می کنید و مخالفان حذف میشن؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دکتر دوستت داریم افشا کن اصلاح طلبان را رسوا کن
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم، برادر بزرگوار ، دکتر زاکانی نسبت به آیت الله آملی بی احترامی یا تهمتی نداشتند که بعد از سخنرانی رهبری نظرشان عوض شود، ایشان هیچگاه نگفته اند، آملی در جرایم طبری شریک است و با آگاهی از تخلفاتش از او حمایت کرده، فقط استاد عباسی و چند نفر دیگر در این قضیه تند رفتند و حرمت آملی را حفظ نکردند .
Iran, Islamic Republic of
....
...
واقعا رحیمی دزدی کرده بود؟.
Iran, Islamic Republic of
هر موقع درباره فساد رحیمی گفته می شود بعدش عنوان می کنند معاون احمدی نژاد به نظر میرسد یک شیطنتی در این گونه بیان کردن هست ...
Iran, Islamic Republic of
بالاتر از شیطنت کینه شتری است که نسبت به احمدی نژاد دارند
آنا
...
معلم
Iran, Islamic Republic of
زاکانی تبدیل به قهرمان مبارزه با فساد شده است.

درود بر زاکانی.

مرگ بر مفسدین.
Iran, Islamic Republic of
ایول آقای زاکانی دمت گرم سلطان واقعا خودی و غیر خودی برای این مرد فرقی نداره خدا حافظش باشه ایشالا
حسن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دكتر اجراي قانون تصرف خانه هاي خالي و حراج ان بنفع تهي دستان همانند سال 58 را خواهانيم
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی شیرمادرحلالت باشه با این دل و جگر که افشاگری میکنی اما افسوس که درداخل اجازه نمیدهند که امثال تاجگردون ها محاکمه شوند ...
جهانگیر شهری پور
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی ؛ ریزنمرات و کارنامه درخشان تحصیلی شما نشانه این است که با شایستگی ترقی کرده اید ، درود بر شما /
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
میشه بگویید در عمل چه نتیجه ای داشت .
آکنده
...
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی؟
پس عکس برادر جهانگیری نیست؟
.
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد،....
امیر
United States
.
خدا عاقبت خودش را به خیر کند ....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
.........
Ukraine
..... ایا مسعولان از خود نمیپرسن که مردم به ما اعتماد کردن ماها را مسعول کردن ایا حقوق بگیران با حقوق زیر خط فقر زندگی میکنند چه جوابی دارید
قاسم
Iran, Islamic Republic of
دکترخداراداشته باش
احسان
United States
وجود افرادی همچون دکتر زاکانی برای نظام برکته، خدا حفظشون کنه
United Arab Emirates
آقای باوی از طرفداران سرسخت تاجگردون هست که تواین چند روزه کامنت هایش بخوبی نشانگر چنین ارتباطی هست
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب زاکانی رسیدگی به امور فساد نیازمند تشکل مناسب مرتبت است و تو ابزار لازم آن را ندارید بهر حال باید فکری بحال موضوع بکنید پیشنهاد رسیدگی به فساد در گمرکات ، استانهای مرزی اعم از انتظانی و وزارت کشور و فساد در رسیدگی به امور مواد مخدر و غیره از امور مهم است
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی من ۱۷ سال مدیر بودم بازنشست هستم در سردشت آدربایجانعربی زندگی می کنم بدون چشمداشت و مزد در حوزه شهرستان خود حاضرم تمام وقت خود را برای رسیدگی مانند آنچه خودت می خواهی در اختیار بگدارم مانند بچه بسیجی های اول انقلاب که پول را جلوشان می گداشتند آنها بجای برداشت حقوق تنها پول توجیبی بر میداشتند ولی در هنگام نبرد جانشان را در طبق اخلاص میگذاشتند
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
مردانگی و هنر و شجاعت به این است که در زمان اوج قدرت و امپراطوری افراد، علیه شان افشاگری و مبارزه و قیام شود...q
احسان
United States
...
Iran, Islamic Republic of
....
اکبری
Iran, Islamic Republic of
ایکا‌ش. زاکانی ریس جمهور میشد. چه می‌شد
امیر
Iran, Islamic Republic of
بسم الله جناب آقای زاکانی مردم ایران همان
طور که پیش مرگ ولایت هستند پیش مرگ اشخاصی مثله حضرتعالی وهمکارانتان
نیز هستند ..
همشهری
Iran, Islamic Republic of
بسم الله کسانی که در کمیسیون تحقیق بوده اند نیز باید اعتبار سنجی شوند ....؟!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام
افرین بر اقای زاکانی.
توانا
Iran, Islamic Republic of
سلام نتیجه ی این مبارزات چه بوده؟ ...
Iran, Islamic Republic of
کاش ده زاکانی در کشور بودند
مملکت به این روز مفسدان دجار نمیشد آیت الله دکتر رئیسی ها ودکتر زاکانی ها و .....و.....باشند مملک آباده.......خدایا پشت پناه زاکانی ها باشه ممنون دکتر پاداش الهی نصیبتان دکتر رئیس دکتر زاکانی و......دیگر آقایان که برای اسلام و رضای خدا کار میکنند ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
........
مهدی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکاتی اگر چندتایی زااکاتی ها و دکتر رئیسی ها باشتد مملکت گل و بلبل میشود ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا دست که به هرکدام میگزارید یه افعی در میاد ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینا رحم نداشتن تو این چند سال....
مرید زاکانی
Iran, Islamic Republic of
خلاقیت جناب آقای زاکانی
یاعلی
علی
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب اینکه در همه موارد ذکر شده که در نهایت همه مخالفت کردن....!!!
احمدرضا بابک
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم آقای دکتر زاکانی در قلوب ملت جای دارد ، چشم امید ملت در مجلس شورای اسلامی به ایشان است .
Iran, Islamic Republic of
ای داد بیداد زیر بار گرونی کمر دیگه راست نمیشه......
فیضیان
France
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر این ضد فساد بودن وافشاگری برای رضای خداوند باشه خوبه ولی اگر برای رسیدن به پست و مقام و کینه ورزی وانتقام نسبت به دیگران باشد موثر نخواهدبود .
Iran, Islamic Republic of
....
Canada
....
حسین عسکری تنها
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا و توکل بر خدا،انسان های پاکدل وپاک دست
و صادق همچون دکتر زاکانی موفق خواهند بود......
Iran, Islamic Republic of
نویسنده متن می خواد تاجگردون رو که در ۳۱ سال خدمتش یک نکته تاریک وجود نداره با طبری رشوه گیر مقایسه کنه.
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی قبولت داریم ، خدا خیرت بده ، امیدوارم یه وقت چپ نکنی و انشاالله تا آخر عمر همینطوری بمونی و بهتر هم بشی ولی ولی ولی نباید برای خودت رپرتاژ آگهی بری خطرناکه خطرناکه
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت زاکانی
رییس جمهور ۱۴۰۰...
Iran, Islamic Republic of
...
دبیح اله همتی
Iran, Islamic Republic of
نمدانم این اقای شریعتمداری چراهرکس ازمشکلات موجوددرجامعه حرف میزند انرابه آمریکا نسبت میدهد