کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران:

اصولگرایان از حضور جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری هراس دارند/ نزدیکان روحانی هم جهانگیری را از گردونه اجرایی خارج کرده‌اند

3 ارديبهشت 1399 ساعت 16:44

يکي از علل حمله به معاون اول رئيس‌جمهوري هراس از حضور وي در انتخابات 1400 است که سبب شده رسانه‌هاي اصولگرا اين روزها شروع به تخريب وي کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: شهربانو اماني، فعال سياسي اصلاح طلب و عضو شوراي شهر تهران و مدافع حضور زنان در ورزشگاه ها با استدلال «اگر زنان به ورزشگاه بیاییند، آشغال‌ها را جمع می‌کنند» در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته است: «يکي از علل حمله به معاون اول رئيس‌جمهوري هراس از حضور وي در انتخابات 1400 است که سبب شده رسانه‌هاي اصولگرا اين روزها شروع به تخريب وي کنند». امانی همچنین مدعی شده است نزدیکان روحانی، جهانگیری را از گردونه اجرایی خارج کرده اند. امید اصلاح طلبان به رای آوری کاندیدای پوششی سال 96 در انتخابات 1400 در نوع خود جالب است و به گمان خود سعی دارند با این هدف دامن جهانگیری را از ناکامی های دولت های مدعی تدبیر پاک کنند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات امانی را در ادامه خواهید خواند:

*همواره در دوره دوم دولت‌ها شرايط به‌گونه‌اي رقم خورده است که موانع پيش‌روي آنها بيشتر بوده است و همواره کار سختي پيش‌روي روساي‌جمهور نيز بوده است؛ به نحوي که کمتر رئيس‌جمهوري توانسته است از اين دوره سخت سربلند بيرون آيد.

*از ميان چهار رئيس‌جمهور اخيري که رياست دولت را بر عهده داشته‌اند، شرايط دولت دوم روحاني به مراتب سخت‌تر است. در برهه‌اي از زمان که فشارهاي جهاني عليه ايران به حداکثر رسيده است و شديدترين تحريم‌ها بر کشور وارد مي‌شود و حتي آرايش سياسي جهان به‌گونه‌اي است که در عرصه ديپلماتيک نيز با موانع زيادي روبه‌رو شده.

*در داخل کشور نيز دولت رقبايي دارد که نسبت به گذشته با پتانسيل بيشتري وارد عرصه شده‌اند و هرازگاهي موانعي پيش‌روي دولت مي‌گذارند و حتي از رسانه‌ها نيز در اين عرصه استفاده مي‌کنند تا فشار بيشتري بر دولت وارد کنند و در راستاي انتخابات آينده براي خود فضايي مناسب‌تر ايجاد کنند.

بیشتر بخوانید:
شورای نگهبان اجازه حضور به افراد رای آور، توانمند‌ و خوشنام را نمی‌دهد!
اصلاح طلبان به‌خاطر منافع ملی روحانی را انتخاب کردند

*يکي از علل حمله به معاون اول رئيس‌جمهوري هراس از حضور وي در انتخابات 1400 است که سبب شده رسانه‌هاي اصولگرا اين روزها شروع به تخريب وي کنند.

*همزمان با آغاز دوره دوم دولت روحاني برخي در درون دولت به گونه‌اي عمل مي‌کنند که گويا آنها رئيس‌جمهور هستند و به تنهايي قصد دارند حرف خود را به کرسي بنشانند و اين افراد نيز با عملکرد و صحبت‌هاي خود در راه دولت مانع‌تراشي مي‌کنند. حلقه نزديک به رئيس‌جمهور در همان سال اول دولت دوازدهم افرادي را که براي دولت تبديل به سرمايه اجتماعي شده بودند، محدود کرد و عملا اجازه فعاليت مفيد و موثر را ندادند.

*در همين راستا شاهد بوديم فعال‌ترين شخص دولت روحاني يعني معاون اول ايشان عملا از گردونه اجرايي کشور خارج شد و صرفا به يک مقام تشريفاتي در دولت بدل شد.


کد مطلب: 725345

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/725345/اصولگرایان-حضور-جهانگیری-انتخابات-ریاست-جمهوری-هراس-نزدیکان-روحانی-هم-گردونه-اجرایی-خارج-کرده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com