کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افاضات جدید فاضل میبدی:

امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم/ حضرت علی(ع) از معاویه تقاضای صلح کرد/ با شعار مرگ بر این و آن مشکلات‌ ما با دنیا حل نمی‌شود

12 مرداد 1398 ساعت 11:32

روحانی برجسته جریان اصلاحات گفته است: من بارها گفته‌ام که با این شعارهای تند و تیزی که ما داخل کشور می‌دهیم نمی‌توانیم مشکلات‌مان را با دنیا حل کنیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی، عضو تشکل اصلاح طلب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که به تازگی یادداشت منتشر شده اش درباره نماز جمعه و حمله به ائمه حمعه به دلیل شعار «مرگ بر آمریکا» باعث ایجاد حواشی شده بود، این بار در گفتگو با روزنامه زنجیره ای همدلی گفته است: «شاید عده‌ای احساس کنند ما تا آخر ایستاده‌ایم و همچون امام حسین(ع) تا شهادت می‌جنگیم، در حالی که خود امام حسین(ع) هم نمی‌خواست جنگ برپا شود. حتی روز عاشورا هم پیغام می‌فرستاد که صحبت نماییم و صلح کنیم». این نظر میبدی و سایر نظرات به اصطلاح دینی وی در حالت خوش بینانه به خوبی نشان می دهد که وی به طور کلی با فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) و همچنین نحوه برخورد امیرالمومنین با اشخاصی نظیر معاویه بیگانه است. اما فرض بدبینانه ماجرا ایجاد انحراف عامدانه در مبانی و فلسفه های گفتار و رفتار حضرات معصومین(ع) است.

جهان نیوز بارها اظهارات این روحانی کم سواد اصلاح طلب را مورد نقد قرار داده و از مراجع ذی صلاح رسیدگی به پرونده قطور این روحانی اصلاح طلب را خواستار شده بود. برای نمونه یادآور می شود میبدی در سایر نظریاتی که داشته است سکولار شدن حوزه علمیه را هم بدون مانع دانسته بود و همچنین خواستار تعطیلی عزاداری سالار شهیدان برای یک سال شده بود.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات وی را در ادامه خواهید خواند:

*اگر امروز از ملت ایران رای بگیرید هیچ کس دنبال جنگ نیست، به هیچ عنوان، ولی عده‌ای هستند که بر طبل جنگ می‌کوبند. من الان هم معتقدم که راه برای صلح و مذاکرات صلح باز است و باید به حرف کشورهای دنیا که دارند میان ما وساطت می‌کنند توجه کرد و از موضع عزت و سربلندی با طرف مقابل مذاکره نمود.

*خداوند متعال هم در قرآن می‌گوید اگر دشمنان‌تان از شما تقاضای صلح کردند پیشنهاد صلح‌شان را بپذیرید و مذاکره کنید. متاسفانه جنگ هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد و این اتفاق برای کشور ما خطرناک است. شاید عده‌ای احساس کنند ما تا آخر ایستاده‌ایم و همچون امام حسین(ع) تا شهادت می‌جنگیم، در حالی که خود امام حسین(ع) هم نمی‌خواست جنگ برپا شود. حتی روز عاشورا هم پیغام می‌فرستاد که صحبت نماییم و صلح کنیم.

*من از همین‌جا می‌خواهم بگویم شعار مرگ نه مقدس است نه بین‌المللی. حالا ممکن است برای عده‌ای توجیه سیاسی داشته باشد اما هیچ‌وقت شعار مرگ و خشونت، مقدس نمی‌شود... من بارها گفته‌ام که با این شعارهای تند و تیزی که ما داخل کشور می‌دهیم نمی‌توانیم مشکلات‌مان را با دنیا حل کنیم. باید گفت گو و مذاکره کرد، هیچ راه دیگری هم نیست، چون شعار مرگ بر این کشور و آن کشور هیچ مشکلی از ما حل نمی‌کند.

*اگر آقایان می‌گویند ما دنبال عزت و استقلال ملت ایران هستیم، چه عزت و استقلالی بهتر از اینکه یک زن و شوهر و بچه‌هایشان سر سفره خالی ننشینند، این عزت و استقلال است. اینکه زن و شوهری شب در خانه، جلوی بچه هایشان شرمنده باشند و کیسه‌شان خالی باشد، از آن طرف هم بگویند می‌خواهیم با مرگ بر این کشور و آن کشور گفتن، استقلال‌مان را حفظ کنیم صحیح نیست.

*ای کاش همان حرف‌هایی که ایشان با عنوان گفتگوی تمدن‌ها در زمان ریاست جمهوری خود مطرح کرد را پی می‌گرفتیم، نه اینکه یک آقایی بیاید و بگوید ابوموسی اشعری هم تقاضای صلح کرد، این حرف غلط و زشت است، حضرت علی (ع) تقاضای صلح کرد، ایشان می‌گفت که به معاویه فحش ندهید که جنگ برپا نشود، همه اینها در نهج‌البلاغه هست، ولی متاسفانه در صدا و سیمای ما، برخی گویندگان و روحانیون توجه درستی به تاریخ اسلام و تشیع ندارند و فکرشان متوجه قدرت است، هر چه قدرت اقتضا کند همان‎طور فکرشان می‌چرخد، و هیچ چیزی هم بدتر از این نیست که فکر انسان معطوف به قدرت باشد.

*ما طوری برخورد کرده‌ایم که اسلام‌ستیزی در جهان رواج پیدا کند و بگویند منطق اسلام آن چیزی است که فلان روحانی در خطبه‌اش بالای منبر گفته است. متاسفانه شرایط اینطور دارد پیش می‌رود. بگذاریم جوانان از زندگی‌شان لذت ببرند، اگر کنسرتی برگزار شد با آنها دعوا و جنگ نکنیم، نگوییم در اسلام حرام است... یک خانم می‌خواهد در خیابان دوچرخه سوار شود، می‌گویند در اسلام حرام است!

بیشتر بخوانید:
چند نکته درباره اظهارات روحانی کم‌سواد اصلاح‌طلبان
بنابر احتیاط واجب درباره FATF نظر ندهید!


کد مطلب: 696694

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/696694/امام-حسین-ع-روز-عاشورا-پیغام-فرستاد-بیایید-صلح-کنیم-حضرت-علی-معاویه-تقاضای-شعار-مرگ-این-مشکلات-دنیا-حل-نمی-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com