شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۲۷

استدلال بامزه اصلاح طلبان برای رد صلاحیت رئیسی و زاکانی!

شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 511456
این روزنامه اصلاح طلب علاوه بر عدم صلاحیت نمایندگان حتی با سوابق ریاست مجلس، مسئولین قوه قضاییه را نیز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز رد صلاحیت می کند!
استدلال بامزه اصلاح طلبان برای رد صلاحیت رئیسی و زاکانی!
با استدلال های روزنامه اصلاح طلب آرمان رد صلاحیت افرادی همچون رئیسی و زاکانی قطعی به نظر می رسد!
به گزارش جهان نيوز، آرمان طی یادداشتی با عنوان «احراز صلاحیت، تعیینی نیست» می نویسد: "قانون اساسی تاکید می‌کند رئیس‌جمهور باید مدیر و مدبر باشد؛ احراز این مسند مهم ایجاب می‌کند که کاندیدا سوابق اجرایی کلان داشته باشد، زیرا مدیر و مدبر بودن جنبه‌ تعیینی ندارد که شورای نگهبان یا هر نهاد دیگری صرفا با تشخیص خود آن را تعیین یا كشف کند، بلکه این سوابق باید در جنبه عملی و فعالیت اجرایی داوطلبان تعیّن‌ یابد و توسط نهاد نظارتي احراز شود."
این روزنامه در ادامه استدلالی مطرح می کند که در این صورت حتی رئیس مجلس نیز صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد!

این روزنامه تصریح می کند: «باتوجه به اینکه قانون اساسی ایران اصل تفکیک قوا را پذیرفته است و سازوكار نظام سیاسی کشور ما نیز به شکلی است که وظایف قوای سه‌گانه مشخص و مستقل و به عبارتی دیگر مجزا از یکدیگر است، لزوما یک نماینده مجلس حتی اگر تا ده دوره سابقه نمایندگی مجلس را داشته و چند دوره هم سابقه رياست یا نایب‌رئیسی مجلس را داشته باشد، براي احراز مقام ریاست‌جمهوری باید دارای شرایط لازم در امور اجرايي كلان اجرايي باشد، زیرا نمايندگان در این دوران نمايندگي کار اجرایی انجام نداده‌اند!»

این روزنامه در ادامه علاوه بر عدم صلاحیت نمایندگان حتی با سوابق ریاست مجلس، مسئولین قوه قضاییه را نیز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز رد صلاحیت می کند!

در ادامه یادداشت بامزه آرمان اینچنین آمده است: "همچنین یک مقام قضائی، ولو اینکه متصدي بالاترین سمت قضائی و اداری این قوه بوده باشد، بدون داشتن سابقه اجرایی کلان در دولت نمی‌تواند رئیس‌جمهوری مدیر و مدبر باشد، زیرا وظایف این دو قوه معمولا مشخص است و غالبا از یک مسیر قانونی مشخص‌شده انجام می‌گيرد، درحالی که رئیس‌جمهور شخص دوم و مسئول اداره کشور است و برای احراز این سمت باید غیر از داشتن سوابق اجرایی، دارای تدبیر ویژه اداره امور کشور در موارد بحرانی‌ باشد تا در این موارد با تدبیر خویش بحران را حل کند. بدون وجود سابقه اجرایی کلان و تدبیر اداره کشور در داوطلبان، برکشور ما همان خواهد رفت که در آن دو دوره رفت.!»

بدین ترتیب با استدلال های این روزنامه اصلاح طلب دو رقبای احتمالی دکتر روحانی مانند حجت الاسلام رئیسی و دکتر زاکانی صلاحیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و باید رد صلاحیت شوند!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی پس با این تحلیل آب دوغ خیاری دوره قبل باید رد صلاحیت میشد.
خاتمی هم سال 76 باید رد میشد.
فقط قالیباف می مونه که می تونه الان ثبت نام کنه
ولی درود بر سید ابراهیم رئیسی و همچنین قالیباف
Iran, Islamic Republic of
به ايشان بفرماييد مگر قبلاً حسن روحاني سابقه اجرايي داشته است يا اينكه سابقه اجرايي از دوره دوازدهم وارد فضاي انتخابات شده است/ نكنه حسن روحاني كه قبلاً دبير شوراي عالي امنيت ملي يا مركز استراتژيك و نماينده مجلس بوده مثل بقيه كارهاش به عنوان سابقه اجرايي مطرح كرده است/ آدم انگشت به دهن مي شه از اين همه فهم و استدلال منطقي
Iran, Islamic Republic of
سوابق اجرایی منافاتی با تقنین و قضاوت ندارد
مثلا رئیس مجلس هم مجری ضوابط مدیریت مجلس است هم به عنوان یک نماینده در کار تقنین و قانون گذاری مثل دیگر نمایندگان شرکت می کند
مسئولان قضایی هم همین طور ، یعنی انجام کار قضایی متنافی با اجرای مقرارات مدیریتی دستگاه قضا ندارد
در نتیجه مسئولان تقنینی و قضایی هم کار تقنینی و یا قضایی انجام می دهند و هم کار اجرایی آن هم در بالاترین سمتها .
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
با سلام و آرزوی خیر جهت انتخاب بهترین گزینه برای ریاست جمهوری، باید در پاسخ به این یادداشت به عرض برسانم:
1- وقتی که هرکسی قلم بر میدارد و مطلب می نویسد تا روزی نامه اش به فروش برود از این بهتر نمی شود. تایید یا رد افراد توسط شورای نگهبان به شما چه ربطی دارد. مگر شورای نگهبان درباره نوشتن شما اظهارنظر می کند.؟!
2- تشخیص شرایط ریاست جمهوری با شورای نگهبان است خواه به میل ما باشد خواه نباشد نه روزنامه ها، اینجاست که حرمت قلم شکسته می شود.
3- با استدلال ایشان، رئیس جمهوری فعلی هم می بایست دوره قبل رد صلاحیت می شد. چون بیشتر فعالیت ایشان نمایندگی مجلس بوده است.
حسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا استدلال بسیار منطقی و محکمی بود...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
من که خیلی قانع شدم از بس قانع شدم خوابم گرفت برم یه کم بخوابم ببینم قانعیم کمتر میشه یا بیشتر...؟؟؟؟!!!!!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان نباید رییسی رو نامزد کنن این دوره تنها کسی که میتونه با روحانی رقابت کنه قالیباف رییسی برای اصول گرایان سرمایه هست که باید حفظ بشه
Iran, Islamic Republic of
ارزش سرمایه در بکار افتادنش است
عرفان
Iran, Islamic Republic of
تا حدودی موافقم. وقتی ميشد با قالیباف روحانی رو شکست داد دیگه نيازی به خرج آیت الله رئیسی نبود. هرچند حضور ایشون میتونه همه چهره های انقلابی رو متحد کنه.
مجید
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز ، مساله ما انتخاب اصلح است که ویژگی های ایشان در کلام مقام معظم رهبری آمده نه شکست حریف !!!!
برادران عزیزم به این نکته توجه جدی داشته باشند که حتی مقام معظم رهبری فرمودند :
"ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده ‏ام که مسئله، مسأله‏ ى دین و خدا و اداى تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجّتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مى‏خواهیم و دعا و آرزو مى‏کنیم که خداى متعال دلهاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند. » (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده‌‌هاى ایثارگران - 31/2/76)
Iran, Islamic Republic of
آن قدر خرج خرج توی ذهن ما کردند که ...
خوب خدا و پیغمبر بهتر نبود علی را برای بعد از ابوبکر و عمر و عثمان و شاید بعد بعد ... معرفی می کرد تا ... !
نعوذ باللّٰه .
اللّٰهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و أهلک أعدائهم .
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب هم صلاحیت نداشته اند چون امام جمعه بودند و مسئولیت سپاه را به عهده داشتند
آقای هاشمی هم صلاحیت نداشته اند چون فقط رئیس مجلس بوده اند.عجب کشوری داشتیم و خودمان نمی دانستیم!! کلی رئیس جمهور بی صلاحیت!!حالا چکار کنیم؟؟!!!شماها چرا زودتر بدنیا نیامدید ؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
منظورشان امور کلانی مثل وادادگی در برابر دشمنان .. ذلت پذیری .. باج دهی و ... است دیگر وگرنه اگر مظور از امور کلان چیزهایی مثل رفع بیکاری و اشتغال و حل مشکل ازدواج و مشکل مسکن و .. باشد که نمره روحانی صفر است .
وطنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این استدلال درست نیست. رجل سیاسی کسی است که تجربه کلان مدیریتی و مداوم داشته و آشنا به مسائل کلان کشور باشه. آقای رئیسی این ویژگیها رو داره. با تحلیل این دوست دست به قلم آقای روحانی هم باید در انتخابات 92 رد می شد چون سوابق اجرایی مدنظر ایشون رو نداشته. نمیشه با جانبداری تحلیل کرد. البته این ضعف قانون ما هم هست که به راحتی تفسیر پذیره. باید مصادیق رجل سیاسی اعلام بشه تا شبهه ایجاد نکنه و هر کسی تفسیر به رای نکنه.
به امید سربلندی ایران اسلامی عزیز
صلوات
lpsk
Iran, Islamic Republic of
از این گونه روزنامه نویسا ناراحت نباشید بهشون هر چی نون بدن همونقدر می نویسند توضیح بیشتر لازم نیست !!!!!!!!!!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
چقدر فشار آن دو دوره بر آقایان زیاد است باید فکری برایشان کرد
حامد
Iran, Islamic Republic of
کسانی مانند موسوی و بنی صدر بدون داشت یک روز سابقه سیاسی و مدیریتی تونستن بالاترین مقام اجرایی رو به دست بیاورند. یا خود هاشمی .
خود حسن روحانی همیشه سابقه نظامی و امنیتی داشته . چطور تونست رئیس جمهور بشه؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
البته در قانون ابهام اساسی وجود دارد.
برای مثال قانون می گوید از رجل سیاسی یا مذهبی باشد!
یعنی فردی که هیچ سابقه مدیریتی یا سیاسی ندارد وصرفا یک روحانی در حوزه علمیه قم است می تواند رئیس جمهور شود؟ یا به کل منظور از رجل سیاسی چیست؟
منظور از مدیر چیست. منظور از مدبر چیست و چه فرقی باهم دارند.
Iran, Islamic Republic of
واژه مدیر ، حد اقل ، کسی را که هیچ سابقه مسئولیتی ندارد ، و فقط مثلا کار علمی و تدریس داشته را ، در بر نمی گیرد .
Iran, Islamic Republic of
شورای محترم نگهبان خود می داند چه کسی رد کند چه کسی قبول کند شما چرا نظر می دهی
Iran, Islamic Republic of
البته شورای نگهبان هم نگاه به متن قانون می کند و نظر می دهد ، هر چند نظر شورای نگهبان اعم از فقها و حقوق دانانش نظر کارشناسی و مبتنی بر پایه های فقهی و حقوقیست ، اما مانع نظر کارشناسان دیگر نیست ، البته نه کارشناس نماها و غرض محوران .
اگر شورای محترم نگهبان تفسیری مبسوط و شفاف از قانون اساسی در این زمینه ارائه دهد ، می تواند مبنایی برای موقعیت نام نویسی در وزارت کشور نیز قرار گیرد ، تا شاهد هجوم انبوه افراد مختلف و سخره سمت مهم ریاست جمهوری نباشیم .
Iran, Islamic Republic of
بنابر اين روحاني از آنجا كه اصلا مديريت خوبي نداشته بايد رد صلاحيت شود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا روزنامه آرمان خطر رو خوب احساس کرده!!! و میدونن این آقاسیدبزرگوار با رای مردم نجیب، انشاالله برنده انتخاباته.
Iran, Islamic Republic of
واژگانی همانند برنده و بازنده بکار نبریم مناسب تر است .
إن شاء اللّٰه آیت اللّٰه رئیسی منتخب مردم فهیم و سربلند ایران اسلامی خواهند شد .
وفقه اللّٰه و إیانا لمرضاته و جنبه و إیانا عن سخطه .
علی
Iran, Islamic Republic of
پس اگه اینجوریه خود هاشمی رفسنجانی هم صلاحیت نداشته رییس جمهور بشه چون قبلش رییس قوه مقننه بوده
علی
درود بر سید ابراهیم ...............
متین
Iran, Islamic Republic of
پس آقای هاشمی هم سال 68 باید رد صلاحیت میشد!
United States
به نظر میرسه پیش بینی روزنامه اصلاح طلب به وقوع پیوست .