پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

تظاهرات جهانی علیه روی کار آمدن ترامپ

دونالد ترامپ، نامحبوب ترین رییس جمهوری آمریکا طی ۴۰ ساله گذشته
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 498838
همزمان با برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا تظاهرات گسترده‌ای هم در ایالات متحده و هم در کشورهای اروپایی و اقیانوسیه علیه وی شکل گرفت.
تظاهرات جهانی علیه روی کار آمدن ترامپ
  به گزارش سرویس بین الملل جهان- بزرگترین تظاهرات در آمریکا به ویژه در واشنگتن دی‌سی که محل برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری آمریکا بود برگزار شد.  در نیویورک بزرگترین تظاهرات ضد ترامپ با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری آمریکا صورت گرفت و در واشنگتن دی‌سی نیز مردم در مقابل محل برگزاری مراسم تحلیف دست به اعتراض و راهپیمای علیه ترامپ زدند. همچنین در مقابل برج ترامپ در نیویورک نیز تعدادی از معترضان حضور داشتند و باعث اختلال در رفت و آمد خودروها شدند، اگرچه پلیس تعدادی از آنها را دستگیر کرد.
به گزارش یورو نیوز طبق نظر سنجی ای که توسط مؤسسه گالوپ منتشر شده، تنها ۴۸ درصد آمریکایی هااز روند انتقال قدرت به ترامپ راضی هستند. طبق این داده ها تیم انتقالی دونالد ترامپ در مقایسه با روسای جمهور پیشین آمریکا از کمترین میزان محبوبیت برخوردار است.
در سال ۲۰۰۹ زمانیکه باراک اوباما وارد کاخ سفید شد، ۷۵ درصد آمریکاییها با انتقال قدرت به او موافق بودند. طبق نظر سنجی، اعتماد مردم آمریکا به ترامپ از بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش هم کمتر است.

اعتراض ها امروز
رئیس پلیس واشنگتن گزارش داد که در جریان تجمعات اعتراضی که همزمان با مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا در واشنگتن انجام شد، دستکم ۲۱۷ نفر بازداشت شده‌اند.
هم ادامه می یابد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،گروه‌های چپ گرایی شامل سوسیالیست‌های دموکرات آمریکا و زنان نیویورک روز جمعه دست به راهپیمایی زدند و امروز (شنبه) نیز به تظاهرات خود ادامه می‌دهند، در سانفرانسیکو نیز هزاران تن از معترضان شعارهای ضد ترامپ سر دادند و بر لیبرالیسم تاکید کردند. گروه‌هایی نظیر "منبع عرب" و "مرکز سازماندهی" و "انجمن ترقی چینی" و همچنین "آکادمی بریج" در این راهپیمایی حضور داشتند و در نقاط دیگری از این شهر دست به راهپیمایی اعتراضی علیه ترامپ زدند. معترضان قصد دارند تا در هر شهر مهم دیگر آمریکا نیز دست به راهپیمایی اعتراضی علیه ترامپ بزنند.
217 نفر بازداشت شدند
همچنین فارس به نقل از رئیس پلیس واشنگتن گزارش داد که در جریان تجمعات اعتراضی که همزمان با مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا در واشنگتن انجام شد، دستکم ۲۱۷ نفر بازداشت شده‌اند. درگیری زمانی رخ داد که 400 تا 500 تن از معترضان که به سمت پلیس سنگ پرتاب می‌کردند با نیروهای ضد شورش درگیر شده و ماموران در واکنش به آنها از گاز اشک آور استفاده کردند. در جریان این درگیری دو مامور پلیس زخمی شدند. معترضان که صورت‌های خود را با ماسک پوشانده بودند در روز مراسم تحلیف ترامپ فریاد می‌زدند "نخست آمریکا" و "ما در مقابل رئیس‌جمهور ترامپ مقاومت می‌کنیم".
اولین راهپیمایی جهانی زنان بر علیه ترامپ
در همین حال خبرگزاری رویترز
طبق نظر سنجی ای که توسط مؤسسه گالوپ منتشر شده، تنها ۴۸ درصد آمریکایی هااز روند انتقال قدرت به ترامپ را
نیز گزارش داد هزاران تن از مردم استرالیا و نیوزلند امروز (شنبه) دست به راهپیمایی علیه دونالد ترامپ زدند و عدم رضایت خود را از روی کار آمدن وی اعلام کردند. در سیدنی استرالیا که بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود سه هزار تن شامل زنان و مردان در هایدپارک و در مقابل کنسولگری آمریکا در این شهر تجمع کرده و دست به راهپیمایی زدند. این نخستین راهپیمایی از سوی زنان در جهان محسوب می‌شود که قرار است امروز علیه ترامپ برگزار شود. معترضان در سیدنی شعارهایی نظیر "فمینیسم کارت برنده من است" و "همانند یک دختر به جنگیم" سر دادند. همچنین حدود دو هزار تن دیگر نیز به صورت صلح آمیز در 4 شهر در نیوزلند دست به راهپیمایی زدند.
مخالفان ترامپ در لندن و برلین
در حالی که در آمریکا معترضان ترامپ علیه وی و در روز مراسم تحلیف دست به راهپیمایی زدند، افرادی نیز در شهرهای مختلف اروپا علیه چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا راهپیمایی کردند. معترضان در اروپا فریادهایی علیه وی سر دادند و حدود 500 فعال در مقابل سفارات آمریکا در لندن تجمع کرده و پلاکاردهایی در دست داشتند که به آمریکایی‌ها تاکید می‌کردند "ترامپ را دور بیندازید". معترضان آلمانی همچنین در مقابل محل فعالیت حزب راست افراطی آلترناتیوی برای آلمان در برلین تجمع کرده و خواستار  حفظ"اتحادیه اروپا" شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *