جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۵
از اقدام پسندیده رحمتی تا رفتار نیکوی بنگز

ارزشهای معنوی در ورزش زنده می شود

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 462114
در این فصل شاهد رفتارهای جوانمردانه زیادی بودیم ، امیر حسین صادقی مدافع صباباتری به احترام شهید عکس شهید را روی پیراهنش منقش کرد، مهدی رجب زاده از ذوب آهن به احترام امام رضا (ع) جمله ای در وصف این امام بزرگوار نوشت .
ارزشهای معنوی در ورزش زنده می شود
 سرویس ورزشی جهان -  مسعود پاشنا :   بدون تردید ورزش فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیاست . این امر خواه ناخواه در کشورمان هم امری طبیعی ست ، بنا بر این در ایران هم رشته فوتبال طرفداران پرشماری دارد .
 
بی شک در ورزش فوتبال کشورمان عده ای سود جو وجود دارند که به جز منافع خودشان به چیز دیگری نمی اندیشند .  در این میان البته کدهایی هم داده شده مثل اینکه «چهر‌های شاخصی در این پرونده هستد»، «نام دانه‌ درشت‌ها در این گزارش‌ کمیسیون اصل 90 هم آمده است» و «متخلفان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند»  ... 
 
درکنار زشتی های فراوان در سال اخیر شاهد چندین حرکت پرارزش بودیم که واقعا حیف است نسبت به این رفتارها بی تفاوت باشیم :
  
سید مهدی رحمتی پس از درگذشت ناباورانه هادی نوروزی، بر روی بازوبند خود تصویر کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس را حک کرده است و هنوز هم با همان بازوبند بازی می کند این امر نه تنها از محبوبیت این سنگربان چابک نکاست بلکه در دل بسیاری از هواداران قرمزها هم نشست ...

در مقابل محسن بنگر کاپیتان پرسپولیس با مچ‌بندی که به یاد حجازی به دست داشت، بازی کرد. 
وی درباره بازوبندی که با عنوان حجازی به بازو بسته بود گفت: ناصرخان اسطوره همه ماست و دیروز تولد ایشان بود. همه ما دوستش داریم و من وظیفه خودم دانستم اینطور یادش کنم.
 
 هفته پیش در اواسط نیمه دوم بازی تیم های پرسپولیس و گسترش فولاد، در حرکتی که مصطفی اکرامی تکل شدیدی روی پای محمد انصاری رفت، داور در سوت خود دمید و قصد نشان دادن کارت زرد به مدافع حریف داشت اما در این لحظات انصاری به داور نزدیک شد و عنوان کرد تکل اکرامی به وی برخورد نکرده و داور نیز از دادن کارت به بازیکن گسترشی ها امتناع کرد.
نکته جالب در این صحنه حرکت جالب و جوانمردانه مدافع پرسپولیسی ها بود، محمد انصاری در حالی که می توانست پس از خطای بازیکن گسترش، چیزی نگوید تا او اخطار بگیرد این کار را نکرد.
 
درجام حذفی در بازی پرسپولیس و ذوب آهن داور بازی در حالی که فاصله فراوانی با صحنه داشت برخورد توپ کاوه رضایی به سینه صادقی سنگربان قرمزها را هند تشخیص داد تا سرخها 100 دقیقه بی جهت 10 نفره بازی کنند ! درحالی که رضایی نزدیک ترین فرد به صحنه بود می توانست به کمک داور بیاید تا عدالت اجرا شود ولی وی این کار را نکرد!؟
 
فکر می کنید این رفتارها فراموش می شود ....سرانجام حق به حقدار نرسید ، داوران محروم و منفور شدند و ...
   
امین متوسل‌زاده در سال ۱۳۸۹ در جریان یکی از بازی‌های لیگ برتر ایران بین تیم‌های مقاومت سپاسی و استیل آذین در شرایطی که تیم فجر احتیاج زیادی برای گرفتن امتیاز این مسابقه و ماندن در لیگ برتر داشت در اوسط بازی حمید نشاط‌جو دروازبان تیم استیل آذین آسیب دیده و بر روی زمین بود و متوسل‌زاده در یک فرصت گلزنی بالا قرار داشت با رعایت جوانمردی توپ را به بیرون انداخت تا به وضعیت دروازبان رسیدگی شود و همین باعث شد تیم مقاومت سپاسی در این بازی پیروز نشود.این حرکت موجب شد او به عنوان "جوانمردترین ورزشکار سال" دست پیدا کند.
 
البته در این فصل شاهد رفتارهای جوانمردانه زیادی بودیم ، امیر حسین صادقی مدافع صباباتری به احترام شهید عکس شهید را روی پیراهنش منقش کرد، مهدی رجب زاده از ذوب آهن به احترام امام رضا (ع) جمله ای در وصف این امام بزرگوار نوشت و ...
 
به هر روی معنویت به حقیقت نهایی یا غیر مادی اشاره دارد. راهی درونی که شخص را قادر به کشف ماهیت هستی یا عمیق‌ترین ارزشها و معانی زندگی مردم می‌سازد؛ امیدواریم از این پس شاهد رفتارهای ارزشی بازیکنان و همه ورزشکاران باشیم و مطمئن باشیم که خداوند مهربان اجرش را در جای دیگری می دهد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش
خدا کنه این رفتارهای خوب ادامه دار باشه
خدا کنه
احمدی
انصافا رحمتی رفتارش خیلی بهتر شده بازیش که دیگه..ایول داره...
عدالت
محمد انصاری بازیکن آینده دار پرسپولیس است
به جای این همه رفتار های زشت بیاییم رفتارمان را بهتر کنیم واگه خوبه بهتر کنیم