جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲۱
۱۱۲
نگاهي به سرمقاله سي سال پيش خاتمي در كيهان؛

محمد خاتمی: كسی‌ كه‌ بازيچه‌ دست سیاست‌های‌ آمريكا شود؛‌ آمريكایی‌ است!

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 384780
محمد خاتمی در حالی سال ۱۳۶۰ مواضع مهندس بازرگان دبیر کل نهضت آزادی را مورد حمله و طعن قرار داده بود که خود ۳۰ سال بعد در همان مسیری قرار گرفته است که بازرگان شاید جرات نزدیکی به آن مسیر را نیز نداشت.
محمد خاتمی: كسی‌ كه‌ بازيچه‌ دست سیاست‌های‌ آمريكا شود؛‌ آمريكایی‌ است!
گروه سياسي جهان نيوز -  علي رجبي: تاريخ،‌ رهگذر خاطره ها و عبرت‌هاست. اصلا نيازي نيست با غوطه ور شدن در تاريخ به راحتي مي توان به تذبذب و چرخش هاي فكري برخي افراد معلوم الحال پي برد.

يكي از همين افرادي كه با تدقيق در افكار پيشين‌اش ميتوان به چرخش عجيب فكري ‌اش پي برد، محمد خاتمي است؛‌ كسي كه علاوه بر آنكه ۸ سال در قامت رئيس جمهور بوده،‌ كارنامه پر افت و خيزي دارد؛ از مديرمسئول روزنامه كيهان در سابقه‌اش هست تا تكيه گاه فتنه‌گران شدن!

مرور بر يكي از سرمقاله هاي روزنامه كيهان كه درست سي سال پيش و در تاريخ ۱۶ مهر ۱۳۶۰ در واكنش به نطق اعتراض گونه مهدي بازرگان نسبت به عملكرد دادگاه‌هاي انقلاب نوشته شده مهمترين دليل براي تذبذب فكري خاتمي در مواجهه با استكبار است. او همان كسي است كه روزي بازيچه دست آمريكا شدن را دليلي بر آمريكايي شدن مي دانست و بازرگان را با همين اصل،‌ آمريكايي خطاب كرد.

اما نكته درس آموز اينجاست كه آقاي محمد خاتمی در حالی سال ۱۳۶۰ مواضع مهندس بازرگان دبیر کل نهضت آزادی را مورد حمله و طعن قرار داده که خودش ۳۰ سال بعد در همان مسیری قرار گرفته که بازرگان شاید جرات نزدیکی به آن مسیر را نیز نداشت!

خاتمي در اين مقاله در حالي ديدار با برژينسكي را مذمت مي كند كه اين روزها سينه چاكان مذاكره با آمريكا شده‌اند و افتخار رسانه‌هاي وابسته به جرياني كه خاتمي پرچمدارش هست، عكس يادگاري با ديويد كامرون انگليسي شده؛ عكسي كه اين روزها در شبكه‌هاي اجتماعي از آن به عنوان "لگد روباه پير" ياد مي شود.

به گزارش جهان؛ در بخشی از سرمقاله خاتمی در این زمینه آمده است: آقای بازرگان! بسیاری از کسانی که امروز در همین دادگاه های انقلاب (که مورد اعتراض شمایند) تنها به خاطر دفاع از اسلام و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، شب و روز زحمت می کشند، انسان هایی سرشار از عاطفه و رحمتند، اما مسئولیت اسلامی و تعهد انسانی شان و نیز فرمان خدا آنان را وا می‌دارد که قاطعانه در برابر آدم کشانی که موجودیت انقلاب و جمهوری اسلامی را به خطر انداخته اند بایستند و فساد را از ریشه بر کنند.

دولت موقت می خواست انقلاب سازش ناپذیر با آمریکا را آشتی دهد

وی ادامه داد: وقتی که دولت موقت در اثر بینش ناسازگاش با محتوای انقلاب اسلامی و با سوءاستفاده از نام و اعتباری که به برکت اسلام و عنوانی که از رهبر انقلاب گرفته بود، راه آشتی دادن انقلاب سازش ناپذیر اسلامی با آمریکا را برگزید، وقتی طعن‌ها و لعن‌ها به جای اینکه متوجه آمریکا شود، نهادهای انقلابی و جوانان پرشور و دلسوزان به حال مستضعفان را هدف قرار داد، وقتی که فریاد برآمد که انقلاب به پایان رسیده است و امرزو باید با ‌آرامش و متانت (!) و منطق دوراندیشی به سازندگی بپردازیم و ملاقات با برژینسکی نشان داد که کدام سازندگی و نظمی مورد نظر است، بسیار بودند جوانان پرشور ولی کم تجربه و اطلاعی که این مواضع را به مواضع اصلی انقلاب و رهبری عوضی گرفتند و گروهک های مفسد انحصار طلب ملحد یا التقاطی، با هیاهو چنان وانمود کردند که جمهوری اسلامی و دولت موقت عین یکدیگرند، و بدین وسیله توانستند بسیاری از این جوانان ساده دل را به سوی خود جلب و باکار مداوم، آنان را برای چنین روز تلخی آماده سازند...

آیا سادات و بنی صدر آمریکایی نبودند؟!

خاتمی نوشت: آیا سادات خائن که دست در دست بگین به قیمت خیانت به همه آرمان‌های استقلال طلبانه و ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی بر آستان کاخ سفید و پنتاگون زبونانه بوسه زد، از خانواده آمریکایی بود یا برگشته از آمریکا؟ یا این که سادات آمریکایی نبود؟ آیا آقای بنی‌صدر که دفترش کانون هماهنگی همه نیروهای ضد انقلاب از وابستگان به رژیم سابق و سرمایه داران وابسته و نمایندگان طبقات مرفه و سیاستمداران ورشکسته گرفته تا خرابکاران و تروریست‌ها شده بود و آمریکا همه امیدهایش را برای بازگشت به ایران به وی بسته بود، از خانواده آمریکایی بود یا برگشته از آمریکا؟ بله، او از فرانسه آمده بود ولی فرانسه که تربیت‌ کننده بانزاکت‌ترین متخصصان و سیاستمداران فهمیده و عاقل و واقع شناس است!

مراد از آمریکایی بودن از منظر خاتمی

خاتمی در ادامه آمریکایی بودن را این گونه معنا کرد: مراد از آمریکایی بودن نحوه‌ای از دید و بینش است که به سادگی ابزار دست سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا می شود و به خاطر برخورداری از همین دید و بینش، جریانی که شما در راس آن قرار دارید همواره از مواضع ضد آمریکایی جمهوری اسلامی –البته با توجیهات گوناگون- اظهار نارضایتی و حتی مخالفت قولی و عملی کرده است و چه نقصی در کار شماست که فردی چون امیرانتظام، جاسوس و مزدور آمریکا تا سطح معاونت نخست وزیر و سخنگوی دولت موقت بالا می‌‌آید –لابد امیرانتظام هم آمریکایی نیست- والا کسی نمی‌گوید که شخص شما با آمریکا سر و سری دارید. و نیز مراد از آمریکایی بودن،‌ انحصار‌طلبی دیوانه‌وار گروهک هایی است که چون هیچ پایگاهی در میان خلق ندارند، برای رسیدن به قدرت، به دامن بیگانگان می‌آویزند.

طعنه خاتمی به سوابق مبارزاتی بازرگان

وی همچنین در بخش ديگري از سرمقاله نوشته است: جناب آقای بازرگان، با اشارتی به سابقه عقیدتی، آزادی‌خواهی و مبارزاتی خویش، سخن را آغاز کردند تا لاحقه، رنگ حقانیت به خود بگیرد. و لاحقه عبارت بود از اعتراض به مشی اسلامی مسئولان و توده های انبوه مردم در مقابله قاطع با ضد انقلاب آشوبگر و نیز اعلام مراتب آزادی خواهیشان!

وی در طعنه‌ای آشکار به بازرگان مي‌نويسد: ایشان از اینکه اعلیحضرت! از وظایف سلطنت عدول می‌فرمایند و مرز «سلطنت» و «حکومت» قاطی می شد، سخن گفته اند و برای «آزادی» و «دموکراسی» و دست یابی به «فضای باز سیاسی!» جهت راهیابی به پارلمان حتی در زمان شاه، مبارزه کرده اند و بالاخره در این اواخر با کمال شهامت گفته اند که : «شاه باید برود.»

خاتمي در مورد مدعیان سوابق مبارزاتی نیز نوشت: درست است که سابقه عقیدتی و مبارزاتی را به کلی نمی توان نادیده گرفت و لی همه «بها» را به سابقه دادن، خودگمراهی بزرگ و گمراه کنند است و تازه هنگامی که از مواضع عقیدتی و مبارزاتی و آزادیخواهانه گذشته نیز سخن به میان می آید باید مواضع را باز کرد و تحلیل نمود و انگیزه ها و زمینه های ذهنی آن ها را مورد بررسی قرار داد تا دریافت که آیا تمام این ها را براساس معیارهای ارزشی اصیل اسلامی می توان پذیرفت یا نه.

خاتمی می گفت برای این که بگوئیم کسی آمریکایی است ملاک آمریکایی بودن شناسنامه ای نیست بلکه حرکت در مسیر آرمان ها و خواسته های استعمار آمریکا. ولی همین شخص امروز نه تنها بازرگان و دیگر اعضای نهضت آزادی را آمریکایی نمی داند که در حمایت از فتنه گران ۸۸ که خود نیز یکی از آن ها بود هر روز ناله سر می‌دهد!

خاتمی و میزانی که حال فعلی افراد است

چرخش هاي فكري خاتمي و دوستانش موضوع جديدي نيست و بارها به آن پرداخته شده است. اما بنا برآنچه اصل "ملاك حال فعلي افراد است" براي ما از تاريخ روايتمي كند بايد حواسمان را بيش از پيش جمع و كنيم و كمي بدبينانه‌تر به سوابق همگان نگاه بياندازيم،‌چرا كه شايد آن كسي كه امروز تشت رسوايي اش از آسمان افتاده، روزي هم منافقانه در صف دوستداران انقلاب جا خوش كرده باشد چنانكه خود خاتمي نيز در بخش ديگري از سرمقاله اش اينگونه مي نويسد: سادات، سابقه خوبی داشت ولی قضاوت درباره هر انسان را باید موکول به آخرین انتخاب او نمود و یا کسی چه می‌داند شاید سادات از آغاز هم سرسپرده ی ابرقدرتان سلطه گر بود و همگامی و همراهیش با ناصر و مبارزات آزادیخواهانه و مردمی اش نیز به فرموده و فرمان اربابان برای کسب وجهه ظاهری در نظر مردم صورت می گرفت تا به هنگام مقتضی با تکیه بر همین سابقه ساختگی، بتواند فریبکارانه بر مردم مسلط شود و هنگامی که پایه های قدرتش استوار شد و رقیبان را از صحنه خارج کرد و سازمان پلیس او نفس مردم را در سینه ها حبس نمود، با مردم مصر چنان کند که فاروق هم نکرد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی اصغر
منافق که دو سر و چهار چشم دوتا شاخ ندارد .
خدا لعنت کند این مزدور سوروسی را که همه جوره به کشور خیانت کرد...
منتظر محاکمه این مجرم به جرم فتنه و کرسنت هستیم..
جهان بازم حالت تهوع ...حالم از این فتنه گر بهم می خوره..
فکر می کردم فقط خودم ازش چندشم می شه!
جهان خداییش ارزش داره این عکس این فتنه گر رو در تیتر اصلی درج می کنی ؟
اصغری
درود و سلام بر سید خوبیها و مهربانی مرد اخلاق و سیاست سید محمد خاتمی
به به ....بازم اصغری جان عزیز دل فتنه گران واصلاح طلبان!!!!!!!!
عزیزم؛یه درود که کمه اگه هزار تا رود ودرود هم جمع بشه بازم نمیتونن ذهن مردم رو از خاطرات تلخ ۸۸بشورن وپاک کنن !!دیگه اون خاتمی رو لولو برد !!!
مرد اخخخخخخخخخخخخخخخخخخخلاق...اخلاق آتش زدن زباله !!!
تارینه
(کسی که بازی چه ی دست امریکا شود ؛امریکایی است!!!) چقدر این جمله وصف حال این سیدامریکاییمونه!!معلومه خود شناسی هستش هااااا!!!
هم منافق هم نان به نرخ روز خور!
احمد
بله ميزان حاله مثل اينكه مذاكره يك زماني خيانت بود اما الآن براي دفع شر دشمن خوبه!!
يك منافق...
خاتمي در دل همه ما جا دارد.
در دل همه منافقین بله ...خوبه خودت هم اعتراف کردی...
مرگ بر سوروسی
مرگ بر خائن منافق
زضا
خاتمی محبوب قلبهاست وقتی جهان و جهانیان از خاتمی بد میگن معلومه از محبوبیت خاتمی وحشت دارن
توهم زدی داماد لرستان ..جهان داره خیانت این خیانت کارها رو روشنگری می کنه...
United States
مواظب باش دل درد نگيري
توفیقی از قزوین
البته منافقین که دارای انگل هستند
اقاي خاتمي هم روزي انقلابي بوده!
سید احمد
فقط شما و امثال شما انقلابی بودید که کوچکترین حرکتی برای انقلاب نکردید ولی میراث خوار انقلاب شدید
نه بابا !
نکنه تو و این مزدور انقلابی بودید ؟

تا جایی که ما به یاد داریم اینها در انقلاب هیچ کاری نکردند هم میراث خوار شدند و هم خیانت کردند....
اين تكيه حرفاي خاتمي عالي بود:

کسی چه می‌داند شاید سادات از آغاز هم سرسپرده ی ابرقدرتان سلطه گر بود و همگامی و همراهیش با ناصر و مبارزات آزادیخواهانه و مردمی اش نیز به فرموده و فرمان اربابان برای کسب وجهه ظاهری در نظر مردم صورت می گرفت تا به هنگام مقتضی با تکیه بر همین سابقه ساختگی، بتواند فریبکارانه بر مردم مسلط شود و هنگامی که پایه های قدرتش استوار شد و رقیبان را از صحنه خارج کرد و سازمان پلیس او نفس مردم را در سینه ها حبس نمود، با مردم مصر چنان کند که فاروق هم نکرد...
سادات = خاتمي
ناصر = امام خميني
مصر = ايران
.
.
.
منافق = منافق
Iran, Islamic Republic of
مفایسه درستی نیست
ناصر ناصر بودوهیچ وقت با امام امت قابل مقایسه نیست
امام یکی بود: امام خمینی
مجاهد
بی معنی حرف زدی برادر امام خمینی هیچ وقت با هیچ کسی قابل مقایسه نیست از عاقبتتون میترسم برادرا کینه کر و کورتون کرده
قریشی
هیچکس امام خمینی نمی شود. این قیاسها را برای امام نکنید. امام کجا و ناصر کجا! در ضمن ایران و ایرانی را با مصر مقایسه نکنید. ایران ام القرای اسلام و پایگاه شیعه و امام زمان است. مصر، خوبشان مرسی بود که بهش افتخار می کردند. و حالا هم السیسی است!
میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.
تارینه
جهان این لطفا این کلمه ی زشت وتوهین امیز به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی رو سانسور کن.
نسل اول
فقط خاتمی نبود که آن زمان تند و افراطی بود بلکه دیگرانی هم بودند که نان به نرخ روز خوردند و اکنون راه دیگری می روند چون تعادل فکری نداشتند!
جالب است که همان بازرگان که اینقدر فحشش می دهند و به او تهمت می زنند نه قبل ازانقلاب شعار های انقلابی می داد و نه بعد از انقلاب نان به نرخ روز خورد و ازهمان ابتدا می گفت ما این هستیم!
اگر مرحوم بازرگان را بخاطر ناسازگاری با اشغال سفارت آمریکا محکوم می کنند و آمریکایی می دانند پس تکلیف دولتمردانی که پس از سالیان سال راه سازش با آمریکا را پیمودندچه می شود؟!
صداقت بازرگان این بود که از انگ خوردن باکی نداشت و نمی گفت انقلابی هستم
درحال حاضر برخی شخصیت ها که به زمین سخت خوردند و نزد ملت بی آبرو شدند همان هایی هستند که تمام هم و غمشان فحاشی و ناسزاگویی به مرحوم بازرگان وامثال ایشان بود و اکنون تقاص آن کارها را درهمین دنیا پس می دهند تا روزگاری برسد که:
یوم تبلی السرائر!!!
arash
"درحال حاضر برخی شخصیت ها که به زمین سخت خوردند و نزد ملت بی آبرو شدند همان هایی هستند که تمام هم و غمشان فحاشی و ناسزاگویی به مرحوم بازرگان وامثال ایشان بود و اکنون تقاص آن کارها را درهمین دنیا پس می دهند تا روزگاری برسد که:
یوم تبلی السرائر!!! " کجایی موسوی خوینی ها،مصطفی تاج زاده ها،محسن میردامادی ها و همه ارازل و اوباش ده شصت که برای رسیدن به قدرت رقیبان سیاسیتان را امریکایی می خواندید و حالا حتی اجازه کوچکترین اظهار نظر را ندارید به راستی که تاریخ معلم انسانهاست اما افسوس که خود شما نیز از این تاریخ درس نمیگیرید و همان میکنید که آنها با شما و این کشور کردند
Iran, Islamic Republic of
اینطور میگویند (غیرمستقیم شنیدم) که افراطیون اصلاح طلب از روشهای مارکسیستها در سیاست استفاده میکنند که یکی هم انگ زدن به مخالفان خود است، مثلاً به کسانی که رقابتی با آنها دارند میگویند به اندازه کافی انقلابی نیستند، یا آنها را تکفیر میکنند یا روشهای دیگر برای بی اعتبار کردن آنها پیش مردم.
متأسفانه به نظر میرسد مطالعات اصلاح طلبان در دوره جوانی آنها در مورد انقلاب در کشورهای دیگر (که عمدتاً ماهیت مارکسیستی داشته اند) باعث شکل گیری دیدگاه آنها راجع به سیاست شده که بدبختانه فاصله قابل توجهی با دستورالعملهای اسلام دارد... اندر مضرات اخذ راهبرد و روش از مکاتب غیراسلامی
امروز سالروز تولداقای سید محمد خاتمی بود.این روز همایون بر ایشان وهمه ازادگان جهان ومردم ازاده ایران تبریک وتهنیت باد.انشالله که شاهد 120سالگی ایشان باشیم.
Iran, Islamic Republic of
عجب کادوی تولدی جهان به خاتمی داد.
جشن مرگ همه خیانت کارها ان شاء الله...
به همه منافقین و خائنین یادت رفت تبریک بگی !
توفیقی از قزوین
بنده بنوبه خودم این قدم نحس رابه همه مردم ازاده ایران اسلامی تسلیت می گویم
ایرانی
لعنت ابدی خداورسول برسران فتنه 88باد.
پس بدنه فتنه چی ؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر شما که کاسبان فتنه هستید
خوبه که قبول داری فتنه ای در کار بوده، حالا بگو چطوری میشه باهاش کاسبی کرد؟!
مهندس بازرگان، معلمی پر ارج و صدیق بود که تاریخ قضاوت شایسته ای درباره اش خواهد کرد...
Iran, Islamic Republic of
خاتمی هم بخشی از این تاریخ است و او را آمریکایی می داند!
قضاوت خاتمی درباره آمریکایی خواندن بازرگان تاریخی نیست بلکه سیاسی و در زمان حال (روزگار خودش) رخ داده حال آنکه قضاوت تاریخی، قضاوتی است که امروز خاتمی یا دیگران درباره بازرگان ابراز خواهند کرد
دقیقا می تونی بگی میزان قضاوت رو چه کسانی باید مطرح کنند ؟
فاکتورها چی باشه ؟
ماهان
اقای خاتمی بارها گفتند که از این مواضع و حرف ها پشیمانند و جوانی کردند...بله ملاک حال افراده و ما هم به همین خاطر ایشون رو دوست داریم
یک اصلاحطلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میگی؟ من تا حالا ندیدم سید بزرگوار ما گذشته انقلابی خودش را نفی کند. همین شماها هستید که با افراطی گری هایتان سید اصلاحات را به این روز کشاندید و جنبش اصلاحطلی را به محاق بردید....
فتنه ۸۸باعث سقوط ایشان نبود؟
مجتبی
جوانی یا نفاق
خداجو
United States
در تفسیر قران امده است که:نفاق یعنی کینه در دل داشتن بدون انکه در باره کینه خود یقین داشته باشی.وحب ودوستی دیگران بدون انکه بدانی انها واقعا راستگو ودرست کردارند یا نه. پس منافق انهایی هستند که بدون فهم واقعی یا محاکمه یا روشن شدن خوبی وبدی دیگران مرگ یا درود بر دیگران میفرستند یا بی خودی تعریف یا اعلام انزجار میکنندیا فقط از روی تعصب خود را به خشم الهی دچار میکنند.زیانکارترین انسانها کسانی هستند که اخرت خود را به دنیای دیگران میفروشند.
مجتبی
در خود قران امده

براساس سوره توبه، منافقان در مسیری بر عکس، نهی از معروف و امر به منکر را پیشه می کنند (المنافقون والمنافقات بعضهم من بعض یامرون بالمنکر و ینهون عن المعروف) و در پوشش اصلاح و پیراستن جامعه از آلودگی ها (قالوا انما نحن مصلحون (بقره/11) تلاش می کنند که فساد، فراگیر و معروف و نیکی از جامعه برچیده شود تا بتوانند در چنان محیط آلوده ای به اهداف شوم خود برسند. (الا انهم هم المفسدون و لکن لایشعرون - بقره/12)
مجتبی
در خوده خوده قران امده
براساس سوره توبه، منافقان در مسیری بر عکس، نهی از معروف و امر به منکر را پیشه می کنند (المنافقون والمنافقات بعضهم من بعض یامرون با%D
آرزو
این پیری سن بابابزرگه منو داره اون وقت میگه جوونی کردم؟؟؟!!!این هم جزء همون ادمایی که میگن ماتااخرعمرمون ۱۸سالمونه!!!!!!
این یارو کلا در حال جوانی کردنه! انگار نه انگار که اینم قراره بمیره!
علی
جهان یواش یواش داری خزعبلات می نویسی‏!‏
Iran, Islamic Republic of
قیقا..حرفهای قدیم و جدید خاتمی شبیه خزعبلات بود!
United States
معمولا افرادي كه در يك جهت شعاري و تند حرف مي زنند بعد ها در جهت عكس همان كار را مي كنند. به نظر مي رسد به علت احساس گناه از تند روي اوليه و براي جبران ان در جهت عكس هم تند مي روند.
Iran, Islamic Republic of
شما بی جا می کنی که به سید مظلوم و محبوب مردم اهانت می کنی
توفیقی از قزوین
از طرفداران کسی که ادعای فرهیختگی دارد بعید است که چاله میدانی خطاب کند !سید مظلوم !؟خاتمی اگر می خند به همین سادگی امثال شماست که می خندد همین مظلوم به بهانه دروغ جابجایی13 میلیون رای !! رای به حمله و آشوبی داد که علاوه بر فجایع جانی و مالی بسیار باعث شادی اسرائیل و منافقین و عبدالملک ریگی شد و خون به دل خانواده شهدا و دوستداران انقلاب کرد ضمنا خاتمی اگر طرفدار داشت کاندیدای مورد حمایت او مثل معین و عارف زمین گیر نمی شدند
تارینه
این از مظلومیت ومحبوبیت ودل پاک خاتمیه که حتی راضی به ناراحتی اسراییل ومنافقین ودشمنان نظام نیست واز هیچ کاری دریغ نمیکنه تا خوشحالشون کنه!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
توهین؟
اینکه نشون داده خاتمی چرخش فکری داشته و یه روزی به مهندس بازرگان میگفته آمریکایی، انوقوت میشه توهین؟!
Iran, Islamic Republic of
آقا احسنت! خاتمی چرخش فکری داشته به احتمال زیاد و بنا به بعضی قرائن. بنده درخواستم این هست کارشناسان دلایل این چرخش فکری رو آسیب شناسی کنند یا اگر مطالب مرتبطی دارید در سایت ارائه کنن.
واقعا منغلب شدم!!!!
سید مظلوووم بی گناه وبی شیله پیله!!!!اگر یکم دیگه ادامه میدادی به جونه خودت و اربابت میزدم زیر گریه!!
آره شمر هم مظلوم بود !!!!!!!!!!!!!
تو اصلا متن رو خوندی تندرو ؟
جهان صرفا تاریخ رو یادآوری کردند...
مظلووووم مثل بنی صدر!
از کی تا حالا مردم به خائنشون محبت پیدا کردن؟!
سید مظلوم و محبوب!! اسم رمز جدیده؟!!
Iran, Islamic Republic of
ادم بیکار و بدون مطلب وبدون مقصد به شما مگویند
مثبت اشتباهی داد م
شما جهان نیوزی ها نامرد و بز دلید.لازم نیست شما تصویر مرد بزرگی به نام خاتمی رو تو سایت کثیفتون بذارید
متن رو بخون دلیل رو هم می بینی بالام جان
توفیقی از قزوین
نامرد اونی هست که قاتل جنایات سال ۸۸است
امید عاشق ایران
متاسفم برایه اینهمه ادمایی که وقت برایه توهین به هم میذارن.خاتمی بد بود یا خوب حداقل در دورهاش انقدر به حقوقه مردم رسیدگی کرد که مردم برایه سیر کردن به فساده مالی و اخلاقی دست نزنن.دستاورد دولته احمدی چه بود جز گشنگی جز فسادهایه چندین هزار میلیاردی.خاتمی اگر حکومتش بدی هم داشت به جیبو ناموسه مردم خیانت نکرد الان ارامش ایجاد شده در مملکت از افکار سیاسی همان خاتمی و عارف است در پشته پپرده حکومت.توهین کردن سخت نیست جوابه منطقی بده.ایا دروغ نوشتم.با احتام به همتون.
کثیف اونیه که استکبار روی خیانتش به کشورش حساب باز کنن
تارینه
این لقبهایی که گفتی مختص خودت و دوستدارانته من اگه جای جهان نیوز بودم عمرا کامنتت رو اکی نمیکردم .جهان زیادی روحیه ی انتقاد پذیریت بالاست ؛افرین !!!!!!!!!!!!!!!!
مهدي
باديدن خاتمي بايد گفت مرد ريا نه مرد اخلاق واقعا خدا عاقبت همه رو ختم به خير كنه كسيكه براي رييس جمهورشدن خودش سال80شيعه بودن رو زيرسوال ببره چه توقعي ازش ميره؟؟
خاتمی محبوب دلهاست مهدی خان
محبوب دل اقلیت و منافق
مهدي
بچه ها اين تنها تناقض خاتمي نيست اون درباره ملت آمريكا بدترين توهين وبي احترامي رو اول انقلاب كرده اما اوايل رياست جمهوريش خطاب به ملت بزرگ آمريكا پيام صادركرده بود آخريش هم انتخابات مجلس بود كه به همه گفت راي ندين من خودم توماهواره ديدم.بعدخودش رفت توي دماوند يواشكي راي داد تا جايي براي برگشت به حگومت بازكرده باشه.متاسفم براي كسايي كه به اعتماد همچين كسي سال88توخيابون اومدن.
درود بر خاتمی محبوب قلبهای بی کینه
با این درود و سلام ها زباله ها بازیافت نمی شوند
ولی با قلبی پر کینه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
قلبهای بی کینه؟؟؟؟
به "کل" میگن "ذوالفعلی"
میشه بفرمایید شورش، آتیش زدن بانکها، حمله به خیمه های امام حسین در روز عاشورا، حمله به نمازگزاران ظهر عاشورا و هزاران کار دیگه. این افراد قلبها بی کینه دارند؟؟؟؟
البته قلبهای بی کینه از کدخدا درسته
Iran, Islamic Republic of
خاتمی: كسی‌كه بازيچه‌دست سیاست‌های‌آمريكا شود؛‌ آمريكایی‌است! منظور خود خودشه مرگ بر فتنه گر
شما هنوز خاتمی را نشناخته اید بروید و با همان انسانهای دو رو و خشک مذهب و بی منطق حشر و نشر کنید و بدانید با این سمپاشیها محبوبیت ایشان صدچندان میشود.
دقیقا خیلی از حامیون ایشون بی منطق و خشک مغز هستند که خیانت ها را نمی بینند..
محمد
سلام :
من خاتمی را خوب شناختم ، اون هم قبل از ریاست جمهوری وی ، وجداناً این را راست میکو.یم ، از نحوه مطرح کردن و تبلیغاتش فهمیدم که آلت دست خوب و بدرد خور برای بعضی ها شده و کاملاً آماده سر سپردگی برای چپاولگران را دارد ، لذا به تمام افراد ی که قصد رأی دادن به انتخاب ریاست جمهوری را داشتند گفتم من به خاتمی رأی نمیدهم اگر چه میدانم رإی خواهد آورد . و دقیقاً به ضعیف ترین رقیب ایشان رأی دادم و اتفاقاً تا این لحظه فکر و برداشتم هم درست از آب در آمد و همانی را که فکر میکردم شد .
منم
(من هم همینطور )درست تر نیست اخوی؟؟؟!!!!
مچکرم که موجبات خنده و شادی ما رو فراهم کردی! ؛))
یارو
نه اینکه تو بازیچه نیستی؟
جماعت اصلاح طلب یا در حال افراطن یا تفریط
حسین
United States
بروید بین مردم ببینید مردم چه می گویند ، دوستت داریم سید عزیز
ما بین مردم هستیم ، مردم به کار زندگی می پردازند و زباله ها را شب ها ساعت 9 دم در می ذارند @
ضمنا بازیافتی ها رو جدا می کنن و غیر قابل بازیافتی ها رو همچین در کیسه زبالش رو سفت می بندن که یه وقت به محیط زیست نشت نکنه. لازم باشه آتیشش هم می زنن.
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا نظرات منتقدان را پخش نمیکنی
اه حالم بهم میخوره از این همه سانسورت
جهان خواهش می کنم هی اسمی از خاتمی نیاورید
خاتمی مرد به زباله دان تاریخ پیوست هی او را زنده نکن
مهری
Germany
خاتمی آن زمان سی ساله بود و می توان بر او بخشید اگر درایت و پختگی بازرگان را نداشت.
اون موقع خام بوده و حالا سوخته! هه هه هه
البته امریکا عوض نشده و احمدی نژاد که مهر نماز شماها بود التماس کرد که رابطه با امریکا داشته باشد ولی امریکا اورا آدم حساب نکرد .
وبا کمال بی محلی از کنارش رد شد ولی خاتمی
که شماها از هر توهینی به می فرو گزار نیستید
برای منفع ملی با امریکا همکاری کرد وهیچ ضرری
هم نداشت عوامل وابسته به ایران را در عراق تقویت
کرد وروی کار آمدند -- عوامل هم خط فکری شیعه
وایران را در افغانستان تقویت کرد تا برکرسی حکومت نشستند
پس بهتره از آنان بگویی که پاچه خاری گروبانهای انگلیسی راکرد.
این نشون میده خاتمی بعد از 30 سال از خواب بیدار شد ولی شما ها هنوز خوابید!
اجمد
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمی درسال 88درجریان فتنه اصرارداشتند.که نظام اسلامی را به رفراندوم بگذرند.این حرف هیچ موقعه اازذهنم پاک نمیشود.روی این اصل هرگزایشان رانمی بخشم.
محمد
Iran, Islamic Republic of
المنافق و المنافق..... و ما ادريك مالمنافق.....
امام براي همين روزها بود كه گفت: ملاك حال فعلي افراد است....
بعد اون مردك ميگه امام براي عوامل رژيم شاه اينو گفته.... خاك تو سر ما كه يه عمري سردمداران حكومتمون اينا بودن....
چرا خاک بر سر ما؟! خاک بر سر خودشون که به ملت خیانت کردن.
حميدشيرزاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض تشكر از عزيزان تلاشگر سايت وزين اطلاع رساني جهان نيوز
برادران حتما مي دانيد كه راي آوردن جناب آقاي روحاني در انتخابات رياست جمهوري به سبب شخصيت خود ايشان و آراء و تفكراتشان نبود بلكه به خاطر تعداد كانديداهاي اصولگران ، عدم توافق و يگانگي وو شايد ........
اين مسايل بود كه رقيب را جلو انداخت
اكنون برادران عزيز خاتمي در قد و قامتي نيست كه ما به هر دليلي او را مسبب مشكلات قرار داده و در مقابل نظام قرار دهيم تا عده اي گمان نمايند او توان تقابل با نظام را دارد لذا عاجزانه درخواست دارم كه اين فرد ناقابل را با نقد كردن هاي خود (كه اعمال و كردارش در چند سال گذشته واضح و مبرهين است و نياز به نقد ندارد ) بزرگش نكنيد
Iran, Islamic Republic of
اینکه به مقام بازرگان توهین می شود، بدلیل این است که بعضی افراد تحصیلات و سابقه مبارزاتی آنها در حد بازرگان نیست.
بازرگان مدرک تحصیلی اش را جمهوری اسلامی نداده است.
سابقه مبارزاتی اش را جمهوری اسلامی نداده است.
لابد توهم زدی که ما بی سوادیم و جنابعالی پروفسور بالتازار!!! خخخخخخخ
احسان
سید محمد، غرب زدست، توصیه کردم که وارد سیاست نشود.....


مضمون این جمله، همان هشداری بود که پدر مرحوم ایشان آیت الله خاتمی به پسر نا خلفش سید محمد خاتمی کرد و او این توصیه حکیمانه را گوش نکرد و سبب گمراهی و ضلالتی خود و بسیاری از اطرافیانش شد............
روح پدرش شاد
کسی که به حرف پدرش نکنه عاقبتش می شه این
و کسی هم که بخاطر پدرش پا روی دلش بذاره و محل تحصیل مورد عاقه اش رو رها کنه تا در کنار پدر بیمارش باشه عاقبت می شه ولی امر مسلمین جهان؛ امام خامنه ای

جوونا عبرت بگیرن
ققنوس
از منافق انتظار بیش از این نیست....
اصلاح طلب دیروز ضد اصلاح طلب امروز
Iran, Islamic Republic of
خاتمی مرگت باد خاتمی ننگت باد
شایان
Iran, Islamic Republic of
این خاتمی بدبخت ذلیل شده است دیگه خواهشن از این بیشتر آبروشو نبرید هر چند نامرد و خیانت کار بود اما همینقدر براش بسه با همین حرفا انشالله بگور میره و خیال همه رو راحت می کنه
یاشار
Germany
نظراتون رو همش گزینشی وهدفمند تایید میکنید،برای خاتمی جون میدم جون خونم براشه