سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۳
۹

‫مهر تایید روحانی بر انتقاد جهان‌نیوز / دستور ویژه رئیس‌جمهور به زنگنه‬

رئیس جمهور: سوخت نیروگاه‌ها را تامین کنید
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 370237
رئیس جمهوری با صدور دستورات ویژه‌ای به بیژن زنگنه وزیر نفت خواستار تامین کامل سوخت مایع و گاز طبیعی مورد نیاز تمامی نیروگاهای کشور به منظور جلوگیری از هر گونه خاموشی برنامه ریزی شده برق در فصل تابستان شده است.
‫مهر تایید روحانی بر انتقاد جهان‌نیوز / دستور ویژه رئیس‌جمهور به زنگنه‬
به گزارش جهان‌نیوز، بنا بر اعلام خبرگزاری‌ها رئیس جمهور به وزیر نفت دستور داده تا هر چه سریعتر مشکل تامین گاز نیروگاه‌ها را حل کند.

گلایه های مسئولان وزارت نیرو از زمانی آغاز شد که علیرغم افزایش مصرف برق در کشور و بحرانی شدن وضعیت تولید برق کشور، تحویل گاز به نیروگاه ها با دستور وزارت نفت محدود شد!

بیژن زنگنه وزیر نفت از اواسط سال جاری با صدور دستوراتی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار کاهش تحویل سوخت مایع شامل گازوئیل و نفت کوره به واحدهای نیروگاهی شده و تاکید کرده بود: با افزایش گازرسانی امکان صادرات بیشتر سوخت مایع بریا وزارت نفت فراهم می شود.

گفتنی است مشکلات تولید و تامین برق مورد نیاز تابستانی مشترکان و نوسان‌های تامین سوخت مایع و گاز مورد نیاز واحدهای نیروگاهی موجب شده است که حمید چیت چیان وزیر نیرو با بیژن زنگنه وزیر نفت، اسحاق جهانگیری معاون اول و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در طول چند هفته گذشته به صورت تلفنی و حضوری مذاکره کند.

دستور روحانی در حالی صادر شده است که روز گذشته سایت وزارت نفت با انتشار گزارش کوتاهی اعلام کرد: وزارت نفت امروز در گزارش خود آورده است: نیروگاه‌ها در هفته منتهی به ٢٠ تیر ماه بیش از ١٥ میلیون لیتر سوخت کمتر از هفته منتهی به ١٣ تیر مصرف کرده اند.

پیش از این جهان نيوز با انتشار گزارشی تحت عناون «"وزارت نفت" مقصر بحرانی‌تر شدن وضعیت آب و برق کشور» خبر از رفتار غیرمسئولانه وزارت نفت در قبال وضع فعلی تامین آب و برق در کشور داده بود.

گفتنی است با کاهش تحویل گاز به نیروگاه ها، وزارت نیرو  مجبور شده تا برای جلوگیری از خاموشی در شبکه، استفاده ازمنابع آب سدها را افزایش دهد که این مهم خود باعث تشدید بحران آبی کشور شده بود. همچنین برخی نیروگاه‌های کشور نیز از سوخت های ذخیر شده زمستانی و یا سوخت‌های جایگزین  استفاده کردند که باعث تشدید آلایندگی آنها و افزایش فاجعه محیط زیستی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان نیوز

1- مسائل فنی را نباید سیاسی کرد

2- سوخت مایع بسیار گران در دنیا می باشد ومعمولا در سوخت نیروگاهها استفاده نمی شود و بیشتر سوخت نیروگاهها زغال سنگ و گاز و هسته ای می باشد بخصوص که ما گازوئیل از خارج وارد می کنیم

3- وزارت نیرو متاسفانه نیروگاههای با راندمان بسیار پایین را بهربرداری می کند ه هزینه سوخت ان سر سام آور است

4- صادرات برق به خارج باید پس از تامین داخلی و صرفه بودن ان صورت گیرد
حااااااااااامد
بعضیا (جهان نیور)چقد خودشون رو تحویل میگیرن روحانی با شما نبوده!
زنگنه خیلی ضعیف عمل می کنه وضعیت صادرات نفت هم ضعیفه
از کسی که در ماجرای کرسنت بوده بیش از این انتظار نیست!
کرسنت رو خدا از شما نگیره هرچند هیچی ازش نمیدونی
آخه عزیز من چرا راجع به جیزی که نمی دونی حرف می زنی؟ صادرات نفت ایران قبل از اومدن زنگنه 800 هزار تا بوده و الان بیش از 1.5 میلیون بشکه است برادر من. هرچند که در صورت تشدید تحریم ها بعید هست بشه این عدد رو حفظ کرد
جهان. آقای زنگنه دستور محدودیت در تحویل سوخت مایع رو دادن نه گاز برادر من. گاز هر چی بخوان بهشون میده. گازوئیل و نفت کوره هست که نمیده. معلومه که نباید بده. کجای دنیا گازوئیل 80 سنتی رو می سوزونن و برق 10 سنتی صادر می کنن؟ اونم با اتلاق 26 درصدی خطوط و راندمان 30 درصدی نیروگاه؟
خویه که همه متخصص نفت شده اند:
اولاً اینکه طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی سوخت رسانی به نیروگاه ها به هر طریق واجب است. ما که در نفت هستیم این را انجام داده و می دهیم.
ثانیاً برعکس نظر متخصصین عزیز جهان صادرات نفت ایران رکورد 3 سال اخیر را زده است. عوض گیر دادن به زنگنه به کسی گیر بدید که باعث و بانی این تحریم ها شده!
گاز رسانی به نیروگاه ها مشکلی را حل نمی کند. از نظر اقتصادی و فنی به شدت زیر سوال است.
عمر نیروگاه ها و بازدهی آنها پایین است و مصرف سوخت بیشتر باعث هزینه سرسام آور است.
باید از حضرت محمود پرسید در این چند سال عوض نصفه نیمه راه انداختن نیروگاه های الکی باید نیروگاه ها را نوسازی می کرد.
ثالثاً عزیزی که راجع به کرسنت نظر دادن میدونن اگر کرسنت راه افتاده بود بخشی از همین مشکل گاز ما حل شده بود!
بازم بحث نفت شد و آقایان شدند کارمند نفت ! اگه الان بحث دانشگاه بود همین تو خودت رو دانشجو یا استاد دانشگاه جا می زدی ...
بانی این تحریم ها همان رفقای فتنه گر شما بودند ..
بله کرسنت رو آقایان به خاطر منافع ملی انجام ندادند بلکه برای پر کردن جیب آقازاده ها !