دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

مهمان‌ظریف حکومت‌ایران را استبدادی‌خواند!

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 340203
کارل بیلت در حالی قرار است هفته آینده به ایران بیاید که چندی پیش در حاشیه نشست داووس عنوان کرد: نباید از یاد برد که ایران دارای یک سیستم سیاسی مذهبی استبدادی و تا حدی چند حکومتی است.
به گزارش جهان به نقل از ندای انقلاب، خبرگزاری ت‌.ت سوئد به نقل از "اریک سیگا" سخنگوی مطبوعاتی وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که "کارل بیلت"روز دوشنبه سوم فوریه (۱۴ بهمن) به تهران سفر خواهد نمود و تا روز پنج شنبه ششم فوریه در ایران خواهد بود.

وی افزوده است؛ وزیر امور خارجه سوئد بدنبال دعوتی که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران در ماه دسامبر گذشته از وی بعمل آمده است به ایران سفر می کند.

"کارل بیلت"در جریان شرکت در مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوئیس با "ظریف" ملاقات کرده است. وی همچنین در هفته پیش رو در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ و به همراه "یوکیا آمانو" دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با "ظریف" به گفتگو خواهد نشست.

نکته درخور توجه اینکه "بیلت"در جریان نشست داووس در پاسخ به پرسشی به این مضمون که آیا به چهره جدیدی که حسن روحانی تلاش می کند از ایران نشان دهد و به تضمین‌های وی مبنی بر اینکه ایران مایل است بخشی از جامعه جهانی باشد، اعتماد دارید؟ در پاسخی تامل‌برانگیز، گفت:

«من به تلاش‌ها و هدف او اعتماد و اطمینان دارم. روحانی در راستای ایجاد تغییر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده است. اما نباید از یاد برد که ایران دارای یک سیستم سیاسی مذهبی استبدادی و تا حدی چند حکومتی است. نیروهای قوی دیگری هم وجود دارند، اینکه آیا خط روحانی موفق خواهد شد یا نه را نمی‌دانیم. اما می‌دانیم که نیروهایی وجود دارند که هوادار همان خط قدیمی هستند. مبارزه‌ای در داخل ایران در جریان است و ما از خطی که خواهان ایرانی بازتر است حمایت می کنیم!»

با توجه به اظهارات تامل‌برانگیز و مداخله‌جویانه "بیلت" در امور داخلی ایران، حال از مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور جای این سئوال است که سفر وزیر خارجه سوئد به تهران به چه قیمتی انجام می‌شود و آیا این سفر با موضع "عزت،حکمت و مصلحت" نظام سازگاری دارد و اصولا چه دستاوردی را برای کشور خواهد داشت؟

شایان ذکر است،سفر "بیلت" به تهران که پس از مرگ "آریل شارون" معروف به قصاب صبرا و شتیلا وی را مورد ستایش قرار داده بود، اولین دیدار وزیر خارجه سوئد از ایران طی ۱۲ سال گذشته است.

پیش از این "آنا لیند" وزیر امور خارجه اسبق سوئد،آخرین وزیر خارجه سوئد بود که در آوریل سال ۲۰۰۲ به ایران سفر نمود و با محمد خاتمی رئیس جمهور وقت دیدار نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عیبی ندارد دعوتش می کنیم یک چلو کباب ناب به او میدهیم یک لبخند هم به او می زنیم تا اینقدر شارژ بشه وقتی برگشت وطنش بگه که ما بدنبال سلاح هسته ای هستیم