شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

در دهه‌فجر عفوی شامل زندانیان می‌شود؟

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 340115
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: به مناسبت دهه فجر و ۲۲ بهمن، هیچ عفوی شامل زندانیان نمی‌شود.
به گزارش جهان، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط عفو در مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: عفوی که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) صورت گرفت، موردی بود و پرونده‌های جمعی از زندانیان که جزو مرتکبین جرایم مختلف بودند، در کمیسیون‌های عفو و بخشودگی مورد بررسی قرار گرفت و مستحق بودن آن‌ها برای عفو تایید شد.

وی ادامه داد: در آیین‌نامه عفو زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی پیش‌بینی شده است. گاهی اوقات وقتی دو مناسبت به یکدیگر نزدیک هستند، یکی از آن دو مناسبت برای مشمولان عفو در نظر گرفته می‌شود.

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه دهه فجر و میلاد حضرت رسول به یکدیگر نزدیک بود، گفت: با توجه به اینکه زمان این دو مناسبت به یکدیگر نزدیک بود تصمیم گرفته شد که عفو در روز میلاد پیامبر اجرا شود و در دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن، عفوی مشمول زندانیان نخواهد شد.

وی گفت: عفوی که شامل زندانیان در آینده می‌شود، در یکی از مناسبت‌های مذهبی مانند میلاد حضرت زهرا (س) یا مناسبت ملی مانند عید نوروز خواهد بود.

وی در مورد ارایه درخواست عفو شهرام جزایری به رییس دستگاه قضایی، گفت: از این درخواست بی‌اطلاع هستم و این مطلب را از طریق رسانه‌ها متوجه شدم که گویا وکیلش این مطلب را مطرح کرده است.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: در عفوی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) انجام شد، نام وی در فهرست کسانی که مشمول عفو شدند، قرار نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *