يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

عملکرد خانه احزاب باید بازخوانی شود

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 333386
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به احیاء خانه احزاب گفت: رسانه‌ها و فعالان سیاسی عملکرد گذشته خانه احزاب را بازخوانی کنند تا مردم دچار تردید نشوند.
به گزارش جهان، مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تلاش وزارت کشور برای احیاء خانه احزاب، گفت: اگر به فراز و فرود خانه احزاب نگاه کنیم، ملاحظه خواهیم کرد ده‌ها حزب در این خانه حضور داشتند، در حالی که دو تا سه حزب قوی و فعال در عرصه سیاسی کشور داریم و با این حال بعد از شرایط جدید برخی از احزاب که نسبت به مردم و آرمان‌های انقلاب بی‌اعتنا بودند، به صحنه آمدند و می‌گویند ما دنبال خواست مردم هستیم در صورتی که واقعیت این نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی با گذشته متفاوت است، افزود: مردم فتنه ۷۸ و ۸۸ را پشت سر گذاشته‌اند و از این رو احزابی با عمر کوتاه نمی‌توانند از پرچم آرمان‌ها و اعتقادات انقلاب عبور کنند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، اظهارداشت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود عملکرد گذشته خانه احزاب را بازخوانی کنند چرا که اگر بازخوانی نشود باز ممکن است حق و باطل شناسایی نشوند. از این رو با توجه به فعالیت مجدد خانه احزاب باید رسانه‌ها و فعالان سیاسی فعالیت گذشته این خانه را بررسی کنند و در این صورت مردم با عملکرد گذشته برخی از احزاب دیگر دچار تردید نخواهند شد.

شاکری در خصوص سازوکار اصول‌گرایان برای انتخابات، اظهار داشت: سازوکار اصول‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری با اقدام برخی از افراد به شکست انجامید، در صورتی که همین سازوکار در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست‌جمهوری سابق پاسخ داد و به همین جهت معتقدم بزرگان باید دور هم بنشیند و مدل جدیدی را برای انتخابات آینده طراحی کنند.

وی درباره اینکه منظور شما از بزرگان چیست؟ تصریح کرد: بالاخره در جامعه روحانیت آیت‌الله مهدوی‌کنی موثر هستند، ضمن اینکه افراد تاثیرگذاری هم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور دارند که می‌توانند درباره مدل انتخابات با هم صحبت کنند، البته به اعتقاد بنده باید در انتخابات به چهره‌های جدید توجه کرد و به عبارتی نوآوری داشت.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در پایان تصریح کرد: نباید فقط در حرف به بزرگان روی آورد، بلکه باید در عمل نشان داد،. دیدیم برخی از آقایان در انتخابات ریاست‌جمهوری یادداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی برای رسیدن به وحدت را نپذیرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *