چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

دوشنبه؛ روز خونین عراق

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 331759
مقامات عراقی اعلام کردند که ۳۸ تن در سلسله انفجارهای امروز این کشور کشته و دهها تن نیز زخمی شدند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: در این انفجارها تاکنون ۳۸ تن کشته شده اند. در یکی از این حوادث، گروهی از عاملان انتحاری حمله ای را به یک مرکز پلیس در بغداد انجام دادند که ۸ نیروی پلیس کشته شدند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این انفجارها و حملات را بر عهده نگرفته است اما شبه نظامیان به ویژه عوامل وابسته به گروه القاعده عامل اکثر حملات در سراسر عراق به شمار می روند. این شبه نظامیان در حملات خود علاوه بر مقامات و نیروهای امنیتی، غیرنظامیان را در مناطق مختلف عراق هدف قرار داده اند.

خشونت های روز دوشنبه عراق در ادامه موج خشونت های ماههای اخیر در این کشور بوده است.

در حملات امروز در عراق یک عامل انتحاری خودروی بمبگذاری شده خود را به یک مرکز پلیس رساند و منفجر کرد. این حمله مسیر را برای دیگر عاملان انتحاری باز کرد. در این حمله هشت نیروی پلیس کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام مقامات عراقی، چندین انفجار در بخش های مختلف بغداد و شمال عراق ۳۰ کشته و ۷۳ زخمی بر جای گذاشت. مرگبارترین این حملات در منطقع بیضاء در جنوب شرق بغداد رخ داد جایی که انفجار یک خودروی بمبگذاری شده منجر به کشته شدن شش غیرنظامی و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر شد.

از جمله دیگر خشونت های امروز عراق می توان به انفجار در منطقه ای دیگر در بغداد که منجر به کشته شدن پنج غیرنظامی و زخمی شدن ۱۴ تن دیگر شد، اشاره کرد.

همچنین به دنبال انفجار در بازاری در منطقه صدریه در مرکز بغداد چهار غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. این در حالی است که انفجار در منطقه ای دیگر در جنوب بغداد سه کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت. انفجار در حومه منطقه حسینیه یک کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت.

همچنین روز دوشنبه افراد مسلح به اتوبوسی در شهر موصل حمله کردند که در این حمله هفت تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

در شهر تکریت نیز که در حدود ۱۳۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، سه عامل انتحاری کمربندهای انتحاری خود در ساختمان شورای شهر منفجر کردند که دو غیرنظامی در این حادثه کشته و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند.

منابع بیمارستانی نیز تلفات خشونت های امروز عراق را تایید کردند.

انفجارها و حملات روز دوشنبه در عراق در حالی رخ داد که خشونت های روز گذشته در این کشور دست کم ۲۰ کشته برجای گذاشت. تاکنون در ماه جاری میلادی دست کم ۲۶۲ تن در خشونت های سراسر این کشور کشته شدند.

خشونت های سال جاری میلادی بدترین خشونت ها در این کشور از سال ۲۰۰۸ میلادی محسوب می شود.

همچنین بر اساس اعلام هیات سازمان ملل در عراق از ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی حدود ۷ هزار و ۶۵۰ عراقی در خشونت های این کشور کشته و بیش از ۱۷ هزار نفر نیز زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *