جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

فقر فرهنگی عامل بی حجابی است

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 331275
رئیس کمسیون شوراهای مجلس و امور داخلی کشور گفت: فقر فرهنگی مهم ترین عامل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه ما است، بنابراین اگر آگاهی های لازم داده شود، بسیاری از مصادیق بد حجابی کاهش پیدا می کند.
به گزارش جهان، امیر خجسته در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی ریحانه النبی(س)، در گفت و گو با تسنیم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره حجاب و شبیخون فرهنگی اظهار کرد: این هجمه عظیم امروز از سوی دشمنان با دقت و ظرافت خاصی در حال اجرا است که این امر، بصیرت و آگاهی جامعه ایرانی و مسئولان را می طلبد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با تاکید بر این که دشمن از بیداری و بصیرت ملت ایران، افزود: دشمن نمی‌تواند بیداری و استواری ما را نسبت به ارزش های اسلامی و مقاومت مقدس، در زیر لوای رهبری ببیند. این مقاومت و بصیرت ملت ما بود که بیداری اسلامی جهانی را رقم زد.

نماینده مردم همدان و فامنین با تاکید بر گرایش زنان غربی به حجاب و پوشش عنوان کرد: آمارها و شواهد نشان مبین است که زنان و دختران اروپا و آمریکا، به ویژه در کشورهای انگلیس و فرانسه، گرایش زیادی برای حفظ حجاب دارند و جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود می دانند، کشوری که الگوی بانوانش شخصیت بزرگی همچون فاطمه زهرا(س) است.

خجسته با اشاره به فقر فرهنگی برخی از مردم، تصریح کرد: فقر فرهنگی مهم ترین عامل بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه ما است، بنابراین اگر آگاهی های لازم داده شود، بسیاری از مصادیق بد حجابی کاهش پیدا می کند.

وی با تاکید بر نقش آموزش در فرهنگ سازی خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امر فرهنگ در کشور باید این خطر را جدی وبگیرند چون فقر فرهنگی خطرناک تر از فقر اقتصادی و مادی است و فقر فرهنگی ریشه برخی از انحراف ها است.

خجسته با اشاره به عملکرد مثبت مرکز تحقیقاتی ریحانه النبی(س) گفت: وجود این مراکز با محوریت حوزه های علمیه دغدغه امروز همه مسئولان و دلسوزان نظام است. زمانی که آگاهی و بصیرت مردم بالا برود جامعه شاهد تحول عظیم و سازنده تری در حوزه حجاب و عفاف به خود می گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین با تاکید بر امر فرهنگ سازی از سنین پیش از دبستان بیان کرد: برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی باید به واسطه به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و حتی فوق تخصص از مهدهای کودک آغاز کنیم، کودکی که ذهن او همانند زمینی آماده برای چیزهای خوب است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: این کمیسیون با برخورداری از کمیته های مختلف از جمله؛ احزاب، تشکل های مردم نهاد، امر به معروف و نهی از منکر، آمادگی کامل برای پیشبرد اهداف و برنامه های عالیه این مرکز خلاقّ و خودجوش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: همدان آماده پذیرش و استقبال از این طرح بزرگ و معنوی است و به شیوه مطلوب این طرح باید در استان همدان نیز اجرا شود و از هدر رفتن نیروی جوان استان جلوگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *