چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۳
۴۴

انتقاد تند لاریجانی از عملکرد احمدی‌نژاد در اجرای هدفمندی

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 328785
رییس مجلس گفت: جراحی‌های اقتصادی که قطعا به نفع ملت‌ و کشور است، وقتی در کشمکش سیاست داخلی گرفتار می‌شود کسی شجاعت برای اقدام ندارد. اینگونه اصلاحات با افکار پوپولیستی اتفاق نمی‌افتد.
انتقاد تند لاریجانی از عملکرد احمدی‌نژاد در اجرای هدفمندی
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز مجلس گفت: اگر بودجه جاری کشور تا این حد متورم نبود، آیا کشورهای زیاده‌خواه غربی می‌توانستند تا این حد گردن کلفتی نسبت به مسئله هسته‌ای ایران داشته باشند و با ابزار تحریم حرف زور بزنند؟

وی افزود:‌ همه دولت‌ها در ادوار مختلف پس از انقلاب از کوچک کردن دولت و کاهش هزینه جاری سخن گفتند. سؤال اینجاست کدام موفق شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز متاسفانه درآمد کل کشور برابر هزینه جاری ادارات شده است و چیزی برای عمران کشور باقی نمانده است تا مردم از آن منتفع شوند. چرا این وضع وجود دارد. ریشه آن این است که دولت‌ها و مجالس همگی با رای مردم سر کار می‌آیند و این نوع جراحی‌های اقتصادی که قطعا به نفع ملت‌ و کشور است، وقتی در کشمکش سیاست داخلی گرفتار می‌شود کسی شجاعت برای اقدام ندارد.

لاریجانی ادامه داد: اینگونه اصلاحات با افکار پوپولیستی اتفاق نمی‌افتد افکار پوپولیستی نوعی عوام‌زدگی است نه مردمی بودن و نه رعایت مصالح کشور که نمونه این گونه تصمیمات را در نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها می‌توان دید که به جای ایجاد مجال جهت توسعه و عمران کشور، عملا هزینه جاری کشور به میزان حداقل ۲۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: سالهاست که سیاست اصل ۴۴ ابلاغ شده و قانون آن به تصویب رسیده آیا واقعا امروز صنعت و اقتصاد کشور در دست ملت است یا سایه بخش‌های دولتی و شبه دولتی همچنان اقتصاد را به بیماری مزمن کم بهرگی مبتلا کرده است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اکثر پروژه‌های عمرانی کشور از سنخ پروژه‌های ذیل اصل ۴۴ است که باید به بخش خصوصی واگذار شود.

لاریجانی ادامه داد: در شرایط فعلی که بر حسب گزارش رئیس‌جمهور، حدود ۴۰۰ هزار میلیارد بودجه عمرانی در دست اجرا داریم و از طرف دیگر حداکثر ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی می‌توانیم برای سال آینده در نظر بگیریم، تصمیم بگیریم این پروژه‌ها را به مردم واگذار کنیم نه اینکه این ثروت را معطل نگاه داریم و بعد از سال‌ها تاخیر اگر ساخته شود، تازه باید طبق اصل ۴۴ آنها را واگذار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: در آستانه بودجه سال آینده قرار داریم و شما قدرت تغییر شرایط را بر این اساس دارید.

لاریجانی تصریح کرد: در همین بحث هسته‌ای ملاحظه کنید تشکیلات سازمان ملل چه آژانس و چه شورای امنیت که با کمک‌های مالی کشورها منجمله ایران اداره می‌شود، تصمیم به تحریم ایران و این همه فشار بر ایران گرفته‌اند.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی در این مدت چه مشکلی را از کشورهای اسلامی حل کردند، به عنوان مثال مشکل مردم فلسطین در سازمان ملل حل شد یا سازمان ملل از اشغال عراق و افغانستان جلوگیری کرد یا در مسئله جنگ ۳۳ روزه ۲۲ روزه و ۸ روزه علیه مردم لبنان و فلسطین اقدامی توسط سازمان ملل انجام شد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت:‌ امروزه پس از ۱۰۰ سال حدس مدرس در مورد سازمان‌های بین‌المللی به واقعیت پیوست و سازمان ملل متحد امروزه به سازمان ایالات متحده بیشتر شباهت یافته است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود، با گرامیداشت روز مجلس و تسلیت به مناسبت شهادت شهید مدرس اضافه کرد: مدرس همانگونه که امام (ره) فرمود ستاره درخشان بر تارک کشور بود و امام اینگونه در مورد وی می‌فرماید شهید بزرگ ما مرحوم مدرس که القاب برای او کوتاه و کوچک است، ستاره‌های درخشانی بود که بر تارک کشوری که از ظلم و جور رضاشاهی می‌نمود و تا کسی آن زمان را درک نکرده باشد ارزش این شخصیت عالی مقام را نمی‌تواند درک کند. ملت ما مرهون خدمات و فداکاری‌های اوست و اینک که با سربلندی از بین ما رفته، بر ماست که ابعاد روحی و بینش سیاسی و اعتقادی او را هر چه بهتر بشناسیم و بشناسانیم.

وی افزود: مدرس در دوره دوم مجلس شورای ملی در سال ۱۳۲۷ هجری قمری به عنوان مجتهد مسلم و یکی از علمای طراز اول مملکت از طرف مراجع نجف اشرف نامزد شد و پس از انتخاب برای نظارت در امور شرعی و قوانینی که مجلس می‌گذراند از اصفهان به تهران می‌آید و به عنوان نماینده مجلس وارد میدان سیاست می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام دوره دوم مجلس نقش او بی‌بدیل بود البته نقش مدرس در مجالس بعدی تا مجلس ششم به دلیل فضای متغیر سیاسی اجتماعی کشور در هر یک به نحوی ظاهر شد اما در تمام این دوره‌ها که رهبری اکثریت را بر عهده داشت چه رهبری اقلیت یک ویژگی ممتاز در شخصیت او همه را تحت تاثیر قرار می‌داد این بود تفکر عمیق اسلامی و فضل و کمال معنوی او بود.

لاریجانی اضافه کرد: تفکر و فضائل مدرس متاثر از سوابق تحصیلی وی چه در مکتب اصفهان و چه در مکتب فقهی نجف بوده است. او جامعیت معقول و منقول را پیدا کرد. در ۱۳ سال تحصیل در اصفهان فرصت یافت تا در علوم معقول و منقول از محضر میرزاجهانگیرخان قشقایی و آخوند ملا محمد کاشانی حکیم مشهور و میرزاعبدالعلی هرندی استفاده کند و در نجف اشرف عمدتا از محضر دو مرجع بزرگ مرحوم آخوند خراسانی و آقاسیدکاظم یزدی به مدت ۷ سال بهره برد و از آنها اجازه اجتهاد گرفت.

وی افزود: این تعالیم دینی و معنوی آنهم از چنین شخصیت‌های بزرگی او را حامل نگاهی نافذ به دین کرد و به او قدرت رهبری و تاثیرگذاری بر موافق و مخالف بخشید به طوری که شرایط مجلس با حضور او به طور ملموس دچار تغییر می‌شد. امام (ره) فرمود من زمانی که جوان بودم برای تماشا به مجلس رفتم. مجلس آنوقت تا زمانی که مدرس نبود مثل این بود که گویا چیزی در آن نیست مثل این بود که محتوا نداشته باشد. مدرس با آن عبای نازک و با آن قبای کرباسی وقتی وارد می‌شد مجلس به معنای واقعی کلمه، مجلس می‌شد. طرح‌هایی که در مجلس ارائه می‌شد و طرحی که برای آن مخالفی بود مدرس مخالفت می‌کرد و مطلب را می‌ ماساند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: مرحوم ملک‌الشعرای بهار در مقاله سخن بلیغی در مورد مدرس دارد و می‌گوید ما رجال اصلاح‌طلب و شجاع و فداکار همچون امیرکبیر، سید جمال، امین‌الدوله، سیدعبدالله بهبهانی و سید محمد طباطبایی بسیار داشته‌ایم که هر یک از این بزرگان شخصیت‌های برگزیده و تاریخی هستند اما مدرس از حیث تمامی چیز دیگری بود و در مدرس جنبه فنی،صنعتی و هنری بود که امور را ممتاز می‌کرد و علاوه بر آنکه از جنبه علمی و تقدس و پاکدامنی و هوش و فکر نیز دست کمی از هیچ کس نداشت و سرآمد همه این خصال سادگی بساطت و شهامت آن مرحوم بود.

مهمتر از همه خودگذشتگی و فداکاری او بود که در احدی دیده نمی‌شد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مدرس به تمام معنای کلمه فقیر بود آن فقری که باعث فخر پیامبر ما (ص) بود همان فقری که عین بی‌نیازی و توانگری و عظمت او بود. مدرس پاک و راست و شجاع بود.

وی افزود: ‌این خصوصیات برجسته در مدرس به نحوی بود که حتی دشمنان او در داخل و خارج تحت تاثیر او قرار می‌گرفتند.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: میل اسپو مستشار آمریکایی که در ایران در سال ۱۳۳۱ در کتاب خود می‌نویسد مشخص‌ترین چهره و رهبر روحانیون در مجلس مدرس است. شهرت مدرس بیشتر در این است که برای پول ارزشی قائل نیست. او در خانه‌ ساده‌ای زندگی می‌کند که جز یک قالیچه و تعدادی کتاب چیز دیگری در آن وجود ندارد. لباس روحانیون را می‌پوشد و مردی است فاضل. در ملاقات با او محال است که کسی تحت تاثیر سادگی و هوش و قدرت رهبری او قرار نگیرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: میرزاده عشقی در ابتدای مجلس چهارم از مخالفین سرسخت مدرس بود و حتی شعر علیه مدرس سرود. اما تحت تاثیر شخصیت مدرس قرار گرفت و متوجه اشتباهش شد و در جرگه همراهان سید قرار گرفت. البته در دوره مجلس پنجم که ترورهایی توسط رضاخان به راه افتاده بود میرزاده عشقی هم ترور شد.

وی افزود: مدرس شخصیت مولدی بود، چه در عرصه علمی و در مدرسه سپهسالار (شهید مطهری فعلی) درس مستمری داشت و چه در حوزه سیاست که عنصر فعال و طراح بود و در سخت ‌ترین شرایط با حضور خود حرکت‌های تاریخ‌ساز به وجود می‌آورد نظیر حرکتی که در مقابل اولتیماتوم قشون روس در مجلس و کشور به وجود آورد یا در مخالفت با جمهوری رضاخانی و چه در فعالیت‌های تقنینی مجلس که در تبیین قوانین مادر نظیر قانون مدنی نقش جدی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حرکت تقنینی مجلس مدرس می‌گوید من که می‌بینید در مسائل مالی چقدر دقیق هستم و از دیناری هم نمی‌گذرم ولی پیشنهاد می‌کنم چون امروز در ایران شخصی از مشیرالدوله پیرنیا در زمینه مسائل حقوقی قوی‌تر نداریم، پیشنهاد می‌کنم مجلس هر چقدر که پیرنیا می‌خواهد به وی بپردازد تا او یک دوره قانون برای کشور تهیه کند که این دقت نظر مدرس را در یک صد سال پیش نشان می‌دهد که تدوین قانون جامع و دقیق احتیاج به کار کارشناسی دارد که باید توسط افراد کاردان صورت گیرد و نتیجه آن جهت تصویب در مسیر مجلس قرار داده شود.

لاریجانی اضافه کرد: بنده در تجربه‌ای که در این چند سال در مجلس حاصل کردم نگاه مرحوم مدرس را عمیقا باور دارم و معتقدم برای تعمیق مردم سالاری در کشور و تقویت مجلس و بهبود شرایط کشور ضروری است مؤسساتی صاحب فکر و تجربه از افراد متخصص را رسمیت بخشیم تا کمیسیون‌های مختلف برای تدوین طرح‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده کند و نتیجه کار آنها در مسیر کار کمیسیون و تصویب مجلس قرار گیرد و این کار نباید صرفا متکی بر مرکز پژوهش‌های مجلس باشد گرچه این مرکز خدمات ارزشمندی را داشته و از کارشناسان زبده‌ای برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Netherlands
آقای لاریجانی بفرمایند اگر ذره ای از این سیاه نمایی ها حقیقت داشت مسائلی مانند مسکن مهر، اعتلای صنایع داخلی و... تا حدی در دولت دکتر احمدی نژاد رشد می کرد که دشمنان ما در آمریکا و 5+1 هم اعتراف کنند اقتصاد ایران قدرتمند تر از مجموع شش کشور شورای امنیت است؟ آیا عدالت به اندازه ای رشد می کرد که کارشناس عدالت خواه و منصفی مانند حاج حسین شریعتمداری که همه جناحها و گروهها به بی طرفی و تخصصش اطمینان دارند بگوید دولت دکتر احمدی نژاد بهترین دولت صد سال گذشته بود
Netherlands
برادر شما که نفوذ داری و مطلبت چاپ می شه از این علی آقای عدالت پیشه در راس مجلس بپرس "" از داداش چه خبر؟ ""
Iran, Islamic Republic of
برادرهایی که مثبت دادند یعنی موافقند که اقتصاد ایران از مجموع 6 کشور قویتر است؟
شاید بخشی از اون کسانی که مثبت دادن خواهر باشن نه برادر !!!

امریکا بدهکارترین کشور جهانه . 17 تریلیون دلار بدهی داره .
کشورهای اروپایی هم که بدهی هاشون سر به فلک میزنه میتونی یه سرچ تو اینترنت بزنی متوجه میشی .
تو سایت usdebtclcok.org هم بری اطلاعات مفیدی در زمینه بدهی ، نرخ تولید ناخالصی و مسائل اقتصادی امریکا هست .
در اروپا کشور یونان به قدری در اوضاع بحرانی قرار داره که جزایرش رو برا فروش گذاشته !!!
اما خدا رو شکر ایران تو شرایط نسبتا خوبی از نظر ذخایر ارزی و طلا قرار داره .
Iran, Islamic Republic of
موقعی که احمدی نژاد بودجه سال گذشته را به نام شما ابلاغ کرد می دونست این اتفاق می افته کارشکنی شماها حدی نداشت
مبارز
اگر شماها هم در زمان مدرس در مجلس بوديد مدرس را عوامزده و پوپوليست مي خوانديد. مملكت را با شعار نمي توان اداره كرد مجلس (نمايندگان)بايد از خود شروع كند و بعد به ديگران توصيه كند هزينه هاي آنچناني سفرهاي خارجي آنچناني زندگي و رفتار اجتماعي اشرافي خود را ببينيد و سپس براي مردم نسخه بپيچيد....
مها
Finland
این بنده خدا هنوز با احمدی نژاد درگیره بابا آن مرد رفت تو به فکر آقا فاضل باش !!!
در خصوص اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مجلس خود از مقصرین اصلی است که دولت را مجبور به اجرا کرده حال چرا به دولت قبل خرده می گیرند و ازقدیم گفتند جلو ضرر را در هر کجا بگیرید سود است حال چرا از اجرای ان جلوگیری نمی کنند و سعی در اجرای مرحله دوم را دارند؟!
مجلس قانون تصویب میکند
قانونی که مجلس تصویب کرد با چیزی که احمدی نژاد اجرا کرد کاملا متفاوت است، یک جستجوی ساده روشن کننده ی همه چیز است.
رسول
هر جه که امثال رییس محترم مجلس بیشتر به رییس جمهور مردمی دولت های نهم و دهم بیشتر حمله می کنند من بیشتر شیفته ی آن مرد تکرار ناشدنی می شوم.
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
زمان كه بيشتر بگذره متوجه ميشيم چي كلاهي دولت احمدي نژاد سر مردم گذاشته .از مرد تكرارنشدني بپرس مردم حاضر بودند يارانه نگيرند ويه چيزي هم به دولت بدهند تا قيمتها به قبل برگردد والان شاهد تورم 35 درصدي نبوديم .
تا تونستن جلوی طرح های دولت سنگ اندازی کردن حالا هی از خودشونم تعریف میکنن از اون انتقاد.
واقعا که آقای روحانی به درد این رئیس مجلس میخوره !
شریفی
بسمه تعالی
تمامی پشت صحنه انتخابات و بعد آن بار دیگر به صورت زنجیره ای با فواصل زمانی مشخص دست به کار شده اند تا سیاه نمایی را به حد اعلا برسانند اول رئیس دولت ... و ...( دولت یازدهم) و حالا رئیس مجلس بنز سوار! و چند روز دیگر سرگروه آنها هاشمی و ...
همه اینها از یک چیزی سرچشمه میگیرد و آن هم حب دنیا است
ضمنا این فرمایش رهبری فراموش نشود که دولت آقای احمدی نژاد را بهترین دولت از زمان مشروطیت دانستند.
در خانه اگر کس است یک حرف بس است
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
از دوران سازندگی به بعد ، رئیس جمهوری واقعا" مردمی و پرکار (دکتر محمود احمدی نژاد) پیدا شد و کارهایی کرد که صدتا مثل ایشان و ... نمی توانند ده درصد خدمات وی را انجام دهند. به جای این همه حرف زدن، بهتر است قوانین متضاد و متناقض را از مجموعه قوانین کشور اصلاح نمایید. یکی از مشکلات این مملکت ، خود مجلس است. نمایندگان رفتار خود را شبیه شهید مدرس کنند. آخه حرف زدن و گفتار درمانی هم حدی داره.
حاجی
حق داره از اون موقعی که چشم باز کرده مسئول بوده و جایگاهش محفوظ لذا با مردم نبوده تادرد انها را حس کنه
Iran, Islamic Republic of
آقاي لاريجاني بحث هدفمندي را شما مجلسي ها تصويب نموديد و كوچك كردن دولت از نظر هاشمي اين بود كه مديران عالي رتبه تا مي توانند بخورند و آبدارچي ها و خدماتي ها شركتي شوند و حقوقشون نصف شود مردم ايران اين را از اصل 44 فهميدند
آقای لاریجانی همیشه در دوره ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد به ایشان انتقاد داشت از زمان شروع ریاست جمهوری 88 و توهم رئیس جمهور شدن موسوی در ذهن آقای لاریجانی و تبریک لاریجانی به موسوی شروع کنید الی آخر. جهان نیوز عزیز فقط بگوئید آقای لاریجانی کی به دکتر احمدی نژاد انتقاد نداشت.
علی
شروع اونو از انتخابات سال 84 در نظر بگیرید که احمدی نژاد باعث شد لاریجانی نزدیک 2 میلیون فقط رای بیاره که یک شکست مفتضحانه و سرخوردگی بزرگ برای آدمی مثل لاریجانی که خیلی ادعاش میشه و خودشو تحویل میگیره
لاریجانی تنها کسی بود که در دور دوم از احمدی نژاد حمایت کرد و ستاد های لاریجانی به حمایت از احمدی نژاد پرداختند
سعید
اصلا باهاش مشکل داشت.حالا هم کوتاه نمیاد
Iran, Islamic Republic of
موج هماهنگ تخريب احمدي نژاد !!!چپ راست كارگزار _عليه خدمتگزار
آره خب! اگه قرار بود اتفاق خارق العاده ای از سوی سیاست های شما(برادران ...) و دیگر عزیزان در این چند سال بیفتد تا حالا مردم هوای تازه ای استشمام می کردند. قربان دستتون بسه دیگه خواهشا این سیاست را ببوسید و کنار بروید. همان افکار پوپولیستی به قول شما بهتر از این روشهای بازی با کلمات می باشد. لااقل دغل بازی توش نیست.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بیچاره رفته و هنوز علمداران !!!! دست از سرش بر نمی دارند.
مازندراني
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ايشون بايد برگردند وبه مردم پاسخ بدهند.
حاجی
هر وقت خاتمی پاسخ داد احمدی هم پاسخ میده
ایشون جلوتر از رهبر حرکت میکنه
نه اینکه شما پشت رهبری حرکت میکنید؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
جناب لاریجانی این بودجه را با ریاست شما در مجلس تصویب نمودند بنظر میآید این نقدها نه از سر دلسوزی بلکه نوعی کینه توزی شخصی است
علی
این سیاست بازی ها را خود لاریجانی به وجود آوردند. برخلاف آنچه نشان می دهی بسیار انسان ساده ای هستی در عرصه سیاست جناب لاریجانی. عاقبتت هم میشود ملعبه دست افرادی مثل هاشمی. از مسببین اصلی تیرگی روابط مجلس و دولت در سالهای اخیر دولت قبل، این آقا و علی مطهری بودند. اگر قرار است احمدی نژاد محاکمه شود این دو هم باید محاکمه شوند.
United States
گزارش رئیس‌جمهور تون راباور کردید
روح اله57
یارانه ها هم اجرا نمیشد باز شما برای انتخابات این بلا را سر احمدی نژاد و مردم می آوردید.لااقل صد رحمت به دکتر احمدی نژاد که بالاخره تونست یک پولی از این سیستمی که در اختیار مدعیان وخانواده اونها بود بکند و به مردم بدهد.اما شما تحمل دیدن این چندر غاز پول در دست مردم را ندارید و برای قطع کردن آن به طور روزانه دارید تمام مشکلات تاریخی اقتصاد ایران را به نام هدفمندی یارانه ها ومسکن مهر میزنید...
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر لاریجانی
همین پوپولی که از نظر شما سخیف و بی ارزش هستند امثال شما را به مجلس فرستاده اند
کاش ذره ای به اندازه احمدی نژاد به همین پوپول عقیده داشتید
Iran, Islamic Republic of
راستي پرونده آقا فاضل به كجا رسيد؟؟!!!
رياست پرست
چپ ، راست ، كارگزار عليه خدمتگزار
مثلث شوم عليه خدمتگزار جهادي در حال شكل گرفتن است / گزارش باصطلاح 100 روزه شيخ حسن و سياهنمايي و انتقام كينه توزانه از دولت قبل از يك طرف (ضلع اول ، قوه مجريه). سخنان علي لاريجاني در خصوص انتقادكور و كينه توزانه و منتقمانه از عملكرد دولت قبل در خصوص پرداخت يارانه ها (ضلع دوم ،قوه مقننه) ضلع سوم هم بزودي خود نمايي خواهد كرد تا مثل شوم شكل بگيرد ... فاعتبرو يا اولی الابصار
اقای لاریجانی، شما بیا دیکته رو بنویس تا غلطش در بیاد بعد بقیه رو متهم به عوام فریبی کن، حتما هرکاری غلط داره و حتما احمدی نژاد هم اشتباه داشته ولی شماها و دولت فعلی که بنا را بر توقف همه چیز گذاشته است در زمان مسئولیت های قبلیتان چه عایدی برای مردم داشتید؟ همین اقایون وزاری فعلی در زمان کارگزاران چه دستاوردی از این سنخ که شما می فرمایید داشته اند؟ ایا درسته که الان بیایم و همه چیز رو به جای اصلاح متوقف کنیم؟ از مسکن مهر و طرح شبنم و نمایشگاه رسانه های دیجیتال و تا هزاران مورد ریز و درشت دیگر؟ شما که رئیس مجلس هستید لطفا احساس تکلیف کنید و بجای نقد غلط گذشتگان جلوی کارهای غلط فعلی رو بگیرید تا مردم هم به شما احسنت بگن، مردم به راحتی قضاوت خواهند کرد که چه کسی باری از دوششان برداشت و چه کسانی فقط حرف زدند. اگر در این دوره نزدیک 50 درصد به اقای روحانی رای دادند جدای از 20 درصد رای سیاسیشان باقیمانده به این علت رای دادن که فکر می کردن مشکلات اقتصادی ناشی از تحریمه و ایشون می تونه حل کنه، بذارید 6 ماه بگذره، اگه عملکردتون احمدی نژادو برنگردوند به سیستم، لازم به ذکر که بنده مخالف بازگشت ایشون هستم و به دکتر ولایتی در انتخابات رای دادم که البته کاش به قالیباف رای داده بودم
موافق علي آقا
Iran, Islamic Republic of
دقيقا با علي آقا موافقم هر كاري كه احمدي نژاد ميخواست بكنه همين علي آقا و داداش و اون دادش و ديگر حضرات در مجلس (اوه يادم رفت اون علي آقا كه برادر خانوم علي آقاست ... منظورم علي مطهري است ، دوباره يادم رفت احمد توكلي پسرخاله ي علي آقا و داداش هاشه ) نميگذاشتند .
اصلا نميگذاشتند بدون اجازه آب بخوره.
الآن چي ؟ همه چي آرومممممممه مجلس هم خوشحاللللللهههههه
آقای لاریجــــــــــــــــــــــانی!!!!!!!
شما (مجلس) میدانستید و رای دادید، حالا چرا!!!
ایا این حرف ها برای منفعت خودتان است یا ملت ،کم کم داریدروی دیگرتان را نشان میدهید!!!!!!!!!!
اين لاريجاني اينقدر از مدرس گفت ايكاش خودش هم اين مرد بزرگ را الگو قرار ميداد و از تصويب قوانين وقف دانشگاه آزاد مانع ميشد نه اينكه نظر ولي فقيه را به رأي!! مجلس بگذارد. يا در مورد طرح نظارت بر نمايندگان كه حضرت آقا فرمودند اقدامي ميكرد. يا ....
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس مجلس آیا شما این قانون را خودتان تصویب نکردید؟ چرا آن روزی که برای تصویب به رای مجلس گذاشتید ایراد نگرفتید ؟ آیا این عمل شما جز سیاه نمایی چیز دیگه ای هست ، ما هم میدانیم هدفمندی یارانه ها مشکل داره ولی برای چی به شما ها رای دادیم که توی مجلس بشینید اول رای بدید بعد بیاید بگید طرح بدی بود؟
بودجه رو مجلس نوشت نه دولت پس این نوع انتقاد به بودجه فقط سیاهنمای می باشد.
شماها اگر توانستید فقط ده درصد از خدمات دولت نهم و دهم را انجام دهید انوقت می توانید ان مردمی نژاد را محاکمه کنید(قبل سران فتنه فراموش نشن)
آقای لاریجانی لطفا لقب اصلاح طلب را از پشت اسم امیر کبیر و دیگر نام ها بردارید.
این بزرگان شخصیت هایی کاملا مذهبی و متفکر بودند ولی اصلاح طلبان ترویج غرب زدگی می کنند و شئونات مذهبی را زیر سوال برده و تمسخر می کنند.
این شخصیت ها به خاطر مبارزه با نفوذ غرب به شهادت رسیدند نه در راه همراهی با غرب!
سلمانی
آفرین به آقای لاریجانی هم عرض می کنم :دوست من! دقت کنید همان هایی که موسوی ها و خاتمی ها و تا حد زیادی هاشمی ها را از جریان مردم و انقلاب جدا کردند برای او برنامه دارند (حدودا مدل جدایی افکنی با آقای هاشمی همینگونه بود عقل است و تجربه...) شروع آن با هجمه ی همه جانبه ی 8 ساله و بیشتر دروغ علیه او و باران انتقاد بی منطق (خیلی هم برای نفی عملکرد او منطق داشتند که عموما دوستان انقلاب بودند اما افراط ها کردند ...) و تغییر جریان حاکم بر انتخابات بود... اگر این آتش بی وقفه به این منتخب قبلی مردم ادامه پیدا کند آتش افروزان که با هر بهانه سعی می کنند عزیزی (او را هم با کروبی و موسوی مقایسه نمی کنم) را از انقلاب جدا کنند و از این ملت قربانی بگیرند و برقصند، او را نیز با خود به جایی می برند که دیگر نتوان از همزیستی سالم با هم بهره ببریم .. باز خنده هامان خشک شود و سرمایه های انقلاب را باد ببرد. از او باید تقدیر کردو انتقاد سالم. دکتر لاریجانی عزیز! او توانست و دیگران نتوانستند. اما عنوان "پوپولیستی" از زبان شمای فیلسوف و انقلاب شناس عجیب است! خدمت برای مردم باید از جنس مردم باشد. اینجا مَکرآباد اروپا نیست که بگوییم مثلا اینکه دکتر روحانی رفت مناطق زلزله زده کاری پوپولیستی بود! درست نمی گویم دانشمند گرانقدر و مجاهد؟ دقت کنیم "ان السمع و البصر و الفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولا" ......
حاجی
داداش تند نرو بودجه در مجلس دستکاری و تصویب میشود حالا طلبکار شدید
Iran, Islamic Republic of
اين روحاني و لاريجاني چقدر كينه دارن به احمدي نژاد