شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

خبری خوش برای کشاورزان

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 326488
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مصوبه دیروز مجلس مبنی بر اینکه کشاورزان در سن ۶۰سال با سابقه بیمه کمتر از ۱۰سال می‌توانند بازنشست شوند گفت: ربیعی قول داد معوقات حقوق بازنشستگان صنعت فولاد یک‌ماهه پرداخت شود.
به گزارش جهان، سید هادی حسینی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور پاسخ دهی به سوال نادر قاضی‌‌زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس به این کمیسیون آمده بود اظهار داشت: سوال قاضی‌زاده مبنی بر راه‌کارهای مناسب در زمینه توسعه صنعت سیمان در منطقه ارومیه بود که متاسفانه قانع نشد و وزیر نتوانست با توجیهات مناسب نمایندگان را قانع کند.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد هیئت سه نفره ای متشکل از اعضای کمیسیون صنایع با حضور وزیر مجدد تشکیل جلسه دهد و این موضوع به طور دقیق بررسی شود، چرا که وزیر در توضیحاتشان راه‌‌کارهای مناسبی ارائه نکردند.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که ربیعی درباره آن توضیح داد رسیدگی به حقوق معوقه بازنشستگان صنعت فولاد بود. وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از عقب افتادن یک ماهه حقوق این کارگران خبر داد و گفت، در حال حاضر تنها یک ماه حقوق این کارگران عقب افتاده است که طی یک ماه آینده مشکل آنها برطرف خواهد شد.

حسینی تاکید کرد: حل مشکل عقب افتادگی حقوق این بازنشستگان در گرو همکاری دولت در انتقال سهام کارگران است، در صورتی که دولت در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند مشکلات این کارگران برطرف خواهد شد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی در این کمیسیون بررسی شد عدم تعامل سازمان تامین اجتماعی با مجلس بود .

وی ادامه داد: امروز مصوبه ای در مجلس به تصویب رسید و آن این بود که آن دسته از کشاورزانی که به سن ۶۰ سال رسیده‌اند اما پرداخت حق بیمه تا ۱۰ سال نداشته اند می‌توانند بازنشست شوند.

حسینی افزود: نمایندگان تاکید کردند با وجود چنین مصوباتی سازمان تامین اجتماعی در دراز مدت به مشکل برخورد خواهد کرد، بنابراین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شدند که تامین اجتماعی همواره در دولت‌های قبلی با مجلس شورای اسلامی هماهنگ نبوده است، اگر این هماهنگی وجود داشته باشد مجلس می‌تواند این سازمان را در مقاطع مختلف کمک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *