يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

برگزاری‌یادواره‌شهیدزین‌الدین وشهدای قم‬

سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 326278
یادواره شهید سرلشگر مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم، دوشنبه شب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در این یادواره که با حضور جمعی از علما، مسئولان، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد، از مقام شامخ شهدا و خانواده معظم آنها تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، شهدا را پاسدار ارزش‌های انقلاب و پیرو ولایت خواند و بر گرامیداشت یاد و خاطره آنها تاکید کرد.

همچنین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب‌(ع) در خصوص برگزاری یادواره شهدای قم و شهید زین‌الدین تصریح کرد: نخستین یادواره استان قم در آبان ماه سال ۷۳ با حضور فرماندهان و مسئولان کشوری در قم برگزار شد که بسیاری از استان‌های کشور از این طرح بزرگ فرهنگی الگو گرفتند.

سردار مهدی مهدوی‌نژاد با گرامیداشت یاد شهید زین‌الدین افزود: شهید زین‌الدین با مدیریت جامع خود در زمان جنگ تحمیلی نظمی خاص به نیروها بخشید و با شجاعت و دیانت تا پای جان از آرمانهای انقلابی و اسلامی خود دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) دستور دادند که سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود که در ۲۶ آبان ماه سوسنگرد با ایثار رزمندگان عزیز فتح شد و زمینه فتوحات دیگری را مهیا ساخت.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) در ادامه، با بیان اهمیت مقابله با جنگ فرهنگی در شرایط کنونی یادآور شد: دشمنان می‌خواهند ما را از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی باز دارند، اما مردم بیدار و با بصیرت ایران اسلامی با پیروی از راه شهدا اجازه نخواهند داد که دشمن در این جنگ موفق شود.

‌در این مراسم بخش‌هایی از وصیت نامه شهید زین‌الدین و برخی از شهدای گرانقدر قرائت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *