سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تحویل۱۰هزارواحدمسکونی به مددجویان

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 325416
مدیر‌کل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) از تحویل ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تا پایان سال خبر داد.
به گزارش جهان، قادر صمدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: کمیته امداد براساس برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه احداث و تأمین مسکن مددجویان در نقاط شهری و روستایی در شش ماه اول سال ۹۲ حدود تکمیل و احداث ۱۸ هزار واحد مسکونی را در برنامه خود دارد که از این تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ واحد تکمیل و تحویل مددجویان شده و ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد در دست احداث است که تا پایان سال به مددجویان تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۷ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل شده، ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی و ۷۵۰ عدد مسکن شهری است. همچنین از تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ واحد در حال احداث نیز، ۵ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و ۵ هزار و ۱۰۰ واحد در مناطق شهری هستند.

مدیر‌کل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: این تعداد واحدهای مسکونی در سراسر کشور پراکنده است، اما مناطق و استان‌های محروم از جمله کردستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان به دلیل محرومیت،از سهمیه بیشتری برخوردارند.

صمدی تصریح کرد: در شهرهایی که مسکن مهر آنها ظرفیت داشته باشد واحدهای مسکونی از آن محل تامین شده و درمناطقی که ظرفیت موجود نیست، کمیته امداد اقدام به خرید زمین و احداث واحدهای مسکونی می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در مورد بهسازی یا مقاوم‌سازی مسکن مددجویان اقدامی می‌شود یا خیر، اظهار داشت: در مورد مسکن روستایی بخشی از آن احداث و بخش دیگر در مورد طرح‌های بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن است، که متولی آن بنیاد مسکن است و طی تفاهمی که با بنیاد مذکور انجام شده سهمیه‌ای برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

مدیر‌کل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بودجه اصلی ما در این حوزه از محل تسهیلات بانکی است که به ازای مسکن روستایی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مسکن شهری ۲۰ تا ۲۵ میلیون به صورت وام بانکی و به نام مددجو است و مابقی کسری اعتبارات از طریق کمیته امداد، آورده‌های خود مددجو، کمک خیرین، مشارکت‌های‌ مردمی و منابع اختصاصی کمیته امداد تامین می‌شود. باز پرداخت تسهیلات به عهده مددجویان است اما در مورد افرادی که توانایی بازپرداخت ندارند هر ساله در مجلس با همکاران، بودجه‌ای را برای این بخش پیش‌بینی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *