پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ادامه خانه سازی رژیم صهیونیستی

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 322485
رژیم صهیونیستی در پی آزاد کردن ۲۶ اسیر فلسطینی، اعلام کرد قصد دارد ۱۵۰۰ واحد مسکونی دیگر در محله «رامات شلومو» در شرق بیت المقدس احداث کند.
به گزارش جهان،  تسنیم به نقل از اسکای نیوز نوشت: رژیم صهیونیستی به دنبال آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی از زندان «عوفر» که شب گذشته در چارچوب تعهدش به از سرگیری مذاکرات سازش انجام داد، بامداد چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد ۱۵۰۰ واحد مسکونی جدید در محله رامات شلومو واقع در بخش شرقی بیت المقدس احداث کند. رادیو نظامی اسرائیل گزارش داد، تصمیم ساخت واحدهای مسکونی در رامات شلومو از جانب «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «جدعون سارا» وزیر داخلی این رژیم اتخاذ شده است.

این تصمیم اسرائیل دور از انتظار نبود؛ اخیرا رسانه های اسرائیلی گزارش داده بودند که نتانیاهو طرح آزادی گروه دوم از اسرای فلسطینی را با ساخت صدها واحد مسکونی جدید با هدف آرام کردن تندرویان صهیونیستی، همراه خواهد کرد. در روزهای اخیر تظاهرات گسترده ای در تل آویو در اعتراض به آزادی این گروه شکل گرفته بود. تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «مرگ بر جانیان.»

نخستین گروه از زندانیان فلسطینی حدود یک ماه و نیم پیش در اواسط ماه آگوست آزاد شدند. آن زمان هم رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به احداث ۱۰۰۰ خانه جدید در شهرک های یهودی نشین در اراضی فلسطینی مجوز داده است. این تصمیم، واکنش تند فلسطینی ها را برانگیخت. طبق قوانین بین المللی این شهرک ها غیرقانونی به حساب می آیند اما اسرائیل این موضوع را نمی پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *