دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۶

معاون رییس‌جمهور: نمی‌توانیم به 74 ميليون ايراني يارانه نقدي بدهیم!

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 321890
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که چند میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی حذف می‌شوند؟ گفت: اجازه دهید بعد از همه مطالعات اعلام کنم که چه تعدادی از دریافت یارانه حذف می‌شوند ؛ اگر بخواهم الان چیزی بگویم، تشویش اذهان عمومی می‌شود.
به گزارش جهان، محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با اقتصادپرس اظهار داشت: هم‌اکنون رییس‌جمهور تاکید دارند در رابطه با حذف دهک‌های خانوار از پرداخت یارانه‌های نقدی، هیچ اقدامی را بدون مطالعه کافی انجام ندهیم ؛ به همین دلیل در کارگروهی در حال فعالیت هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک وقتی نتایج کارگروه‌ها مشخص شد، بتوانیم تدبیر مناسبی اتخاذ کنیم.

وی با بیان این‌که ادامه روند موجود دیگر عملی نیست؛ به‌ویژه این‌که اصلا تعادلی وجود ندارد، افزود: بیست و دوم هر ماه که باید ۳۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی در میان مردم توزیع کنیم، توانایی تامین این رقم را نداریم، بنابراین با توجه به قانون که پرداخت‌ها باید متناسب با درآمدها صورت گیرد، باید در پرداخت‌ها تجدیدنظر کنیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور متذکر شد: خیلی از خانوارها در حال حاضر نیازی به رقم فعلی یارانه‌ها نقدی ندارند، بنابراین عدالت حکم می‌کند که بتوانیم یارانه‌ها را متوجه کسانی کنیم که واقعا نیازمند یاری‌شوندگی هستند.

نوبخت در پاسخ به این پرسش خبرنگار اقتصادپرس که پرسيد "تکلیف ایرانیان مقیم خارج از کشور در زمینه یارانه‌ها نقدی چه می‌شود؟ همچنین چه تعداد از یارانه‌بگیران حذف می‌شوند؟" تصریح کرد: اجازه دهید بعد از همه مطالعات اعلام کنم که چه تعدادی از دریافت یارانه حذف می‌شوند ؛ اگر بخواهم الان چیزی بگویم، تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی ادامه داد: مردم به ما اطمینان کنند و تمام تلاشمان این است که به نحو شایسته این کار را انجام دهیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که این منابع باید در جهت رشد تولید و اقتصاد هزینه شود و به کسانی تعلق گیرد که واقعا نیاز به دریافت یارانه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیماراسخ
بی خود کرده اید که نمی توانید.چطور دولت قبلی می توانست و آب هم از آب تکان نمی خورد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای آی کیو! همین ضربه شدید به تولید داخلی و ... به خاطر همان پرداخت یارانه از هر منبعی بود
Iran, Islamic Republic of
ولي دولت جديد كه مشكلات و تورم جديد را كه به گردن تحريم مي اندازن
پس بهتر است رئيس جمهور تيم اقتصادي احمدي نژاد را بياورد كه تازه ميخواستن يارانه ها را سه برابر هم بكنن
حمید از زنجان باسلام این آقای احمدی نژاد بود که یارانه را پرداخت می کرد البته فکر نکنید از جیب خودش می داد نخیر نوع مدیدیت ایشان بود وحال آقایان به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور یا با آمریکا خواستار مذاکره هستند ویا اینکه این چند تومن پولی را هم از دولت 9و10 مانده می خواهند واریز نکنند اگه شما ها واقعا دلتان به حال این مردم می سوزدول بیت المال را به مربی های خارجی ندید با کدام مجوز وشرع اسلام متاسفانه وقتی کاندیدای ریاست جمهوری می شوند ادعا می کنند که از مسائل ومشکلات مردم با خبرند کاری نکنید تا خود حضرت آقا - امام خامنه ای عزیز وارد این مسئله بشن نمی توانیدصراحتا بگوئید قادر به اداره کشور نیستید
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اکثر دولتهای غربی و بقولی توسعه یافته حجم بالایی از درامد دولت را از اخذ مالیات کسب میکنن چرا کشور ما به این نوع درامد توجهی نداره. ایران فقط از کارمند دولت مالیات میگیره چندصدهزار دلال که درامد میلیونی در ماه دارن هیچ مالیاتی نمیدن-از همین فوتبالیستها که یه بچه دبستانی از رقم قراردادش خبر داره درست مالیات گرفته نمیشه. فکر می کنم از مالیات بده ها را درست شناسایی و اخذ مالیات بشه دیگر نیازی به حذف یارانه نباشیم اگر که می شود چندمیلیون نفر را هم از جمع یارانه بگیرها حذف کنیم مثل مدیران کل ، پزشکان، وزرا و معاونین آنها ، اعضای هیات علمی دانشگاهها، روسای بانکها(ببینم اصلا این بانکها که خون مردم تو شیشه کردن مالیات می دن؟!) این خودش حداقل 10میلیون نفرن
Iran, Islamic Republic of
تورم از هميشه در ايران بوده و عده اي از فقر مطلق چه بسا شبها گرسنه ميخوابيدن ولي اين احمدي نژاد بود كه عده اي را از فقر مطلق نجات داد و تازه ميخواست يارانه ها را بيشتر هم كند
مسئولين جديد مديريت را از احمدي نژاد ياد بگيرن