شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

پایگاه اینترنتی‌آژانس‌امنیت‌ملی‌آمریکاهک شد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 321697
وب سایت (پایگاه) اینترنتی جاسوسی جنجال برانگیز ˈآژانس امنیت ملی آمریکاˈ ( NSA) هک و در سراسر جهان دسترسی به آن غیرممکن شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روسی ˈراشاتودیˈ روز شنبه گزارش داد: این درحالی است که مسولان سایت NSA آن را یک مشکل ˈدرون سروریˈ و نه یک حمله سایبری از سوی هکرها عنوان کردند.

بنابر این گزارش چندین ˈهکتویستˈ ناشناس بر روی شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ مسولیت این حمله سایبری و هک شدن NSA را بر عهده گرفتند.

وب سایت اینترنتی این سازمان جاسوسی آمریکایی که انگشت اتهام شنود مکالمات تلفنی و اطلاعات داده های اینترنتی میلیون ها نفر در داخل و خارج از آمریکا به آن نشانه رفته است، بطور ناگهانی بعدازظهر روز گذشته (جمعه) به وقت محلی از کار افتاد و از حالت آنلاین به حالت آفلاین درآمد.

این گزارش حاکی است، هکرهای ناشناس بر روی توییتر بلافاصله پس از قطع شدن سایت NSA، اعلام کردند در اعتراض به این سازمان جاسوسی آمریکایی، سایت آن را با روش DDos - قطع ارائه خدمات - و بروز اختلال به منظور از کار انداختن سرور و شبکه سرویس دهی به کاربران مورد حمله سایبری قرار داده اند.

این درحالی است که یک سخنگوی NSA دراین باره به شبکه خبری آمریکایی ˈای.بی.سی نیوزˈ گفت: شبکه داخلی این آژانس به هیچ وجه مختل نشده است و اطلاعات محرمانه نیز در معرض خطر قرار نگرفته اند.

این سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا با این حال به شبکه ای.بی.سی علت این مسئله را بروز نداد.

به همین منظور NSA در مورد انتشار اخباری درمورد هک شدن سایت خود بر روی اینترنت اقدام به صدور بیانیه ای کرد.

در بیانیه NSA آمده است: سایت NSA.gov به دلیل بروز یک مشکل داخلی که برای به روز رسانی آن صورت گرفت، برای چندین ساعت قابل دسترس نبود.

NSA در این بیانیه افزود: ادعاهایی مبنی بر قابل دسترس نبودن این سایت به دلیل حملات سایبری بوده است، حقیقت ندارند.

گفتنی است طی روز های اخیر انتشار گزارش هایی در نشریات معتبر اروپایی مبنی بر شنود مکالمات مقامات و شهروندان کشورهایی همچون مکزیک، برزیل، فرانسه، آلمان و به تازگی اسپانیا، خشم این کشورها را برانگیخته و روابط بین الملل کاخ سفید را به شدت متشنج ساخته است.

هفته گذشته دولت های فرانسه، آلمان و اکنون اسپانیا سفیر آمریکا در کشورهای خود را به دلیل شنود مکالمات تلفنی توسط NSA، به وزارت خارجه متبوع خود فراخواندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *