چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دیدار و گفت‌وگوی ظریف و اشتون در ژنو

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 319551
وزیر امور خارجه کشورمان در ضیافتی، با کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اورپا و نماینده ۱+۵ در مذاکرات با ایران دیدار کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ضیافت شام محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، دوشنبه شب در محل اقامت سفیر ایران برگزار شد.

هیأت مذاکره‌کننده ایران عصر روز دوشنبه به سرپرستی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان وارد ژنو شد.

مذاکرات ایران ۱+۵ صبح روز سه‌شنبه در کاخ ملل ژنو آغاز می‌شود.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان درباره موضوعات مربوط به مذاکرات نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ گفت‌وگو و رایزنی کرد.

کاترین اشتون که در ضیافت شام اقامتگاه نماینده دائم ایران در ژنو شرکت کرد در دیدار با محمدجواد ظریف درباره موضوعات مربوط به مذاکرات نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ هم گفت‌گو و رایزنی کرد.

مذاکرات نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ از امروز سه‌شنبه به مدت دو روز در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود.

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری مدیرکل پادمان‌های سازمان انرژی اتمی اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان با گروه ۱+۵ هستند که ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وندی شرمن به نمایندگی از دولت آمریکا، سرگئی ریابکوف به نمایندگی از سوی دولت روسیه، سایمون گس به نمایندگی از سوی دولت انگلیس، ژاک اودیبر به نمایندگی از سوی دولت فرانسه، وانگ مین به نمایندگی از سوی دولت چین و هانس دیتر لوکاس به نمایندگی از سوی دولت آلمان در مذاکرات با کشورمان حضور دارند.

پیش از این شهر ژنو سه بار در سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ میزبان مذاکرات کشورمان با گروه ۱+۵ بوده و این چهارمین بار است که کشور سوییس میزبانی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ را برعهده می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *