يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

جای خالی نویسندگان انقلاب در کتاب‌ درسی

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 319122
سعید بیابانکی با اشاره به غایب بودن بسیاری از چهره‌های مطرح ادبیات در کتاب‌های درسی، به نبودن آثار برخی نویسندگان انقلاب در این کتاب‌‌ها انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، سعید بیابانکی گفت: من احساس می‌کنم در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دست کم‌گرفته می‌شوند و گویا آموزش و پرورش به هوش و ذکاوت آن‌‌ها اعتماد ندارد. سطح مطالب در این کتاب‌‌ها خیلی معمولی است و دانش‌آموزان را درگیر نمی‌کند و کم‌تر آن‌‌ها را به کشف می‌رساند.

بیابانکی با اشاره به حضور نداشتن آثار بسیاری از شاعران همسو با انقلاب در کتاب‌های درسی گفت: از میان شاعران انقلاب هم کسانی هستند که آثارشان در کتاب‌های درسی نیست؛ کسانی چون خسرو احتشامی‌، محمدعلی بهمنی‌، محمد قهرمان‌ و... چهره‌هایی هستند که باید آثاری در کتاب‌های درسی داشته باشند. من فکر می‌کنم یک مقدار بی‌ذوقی و بی‌سلیقگی در کتاب‌های درسی اعمال می‌شود.

ما نمی‌توانیم به سلیقه گروهی اعتماد کنیم و این‌‌ها همیشه باشند. باید در زمینه کتاب‌های درسی نظرسنجی شود و از نویسندگان مطرح بخواهند که پیشنهاد بدهند چه آثاری در کتاب‌های درسی حضور داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *