شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

هند تحریم آمریکا بر ضد ایران را دور می‌زند

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 313190
دهلی نو بار دیگر بر تمایل خود به واردات نفت از ایران تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، معاون وزیر امور اقتصادی هند گفت: به رغم تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش‌های انرژی و مالی ایران این کشور به دنبال افزایش واردات نفت از ایران برای کاهش پرداخت‌های نفتی خود به دلار است.

اروند مایارام معاون وزیر امور اقتصادی هند گفت: دهلی نو در حال بررسی میزان افزایش واردات نفت از ایران تحت مقررات سازمان ملل است.

ویوک رائه معاون وزیر نفت هند، اس آر رائو معاون وزیر بازرگانی و اروند مایارام معاون وزیر امور اقتصادی هند روز جمعه در جلسه ای که توسط پولوک چاترجی رئیس دفتر نخست وزیری هند برگزار شد شرکت کردند تا درباره افزایش واردات نفت از ایران مذاکره کنند.

هند ۴۵ درصد بدهی نفتی خود را به ایران به روپیه می‌پردازد. منابع آگاه می‌گویند پرداخت‌های هند به روپیه به این کشور کمک می‌کند از خروج ارز از کشورش جلوگیری کند. واردات نفت مهمترین عامل در کسری بودجه بی سابقه هند بوده است.

اما ویراپا مویلی وزیر نفت هند گفته است این کشور با واردات نفت از ایران می‌تواند هشت میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته باشد.

هند جزو بزرگترین وارد کنندگان نفت در آسیا است و برای تامین بخشی از نیازهای انرژی خود به ایران وابسته است.

دهلی نو در ماه ژوئن برای یک دوره شش ماهه دیگر از تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران معاف شد.

واردات نفت هند از ایران در ژوئن ۲۰۱۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۱.۱ درصد افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *