شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

تشديد تنش‌ها ميان مسكو و واشنگتن

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 311165
به دنبال تشديد تنش ها ميان مسكو و واشنگتن به دليل مساله سوريه و خودداري رييس كنگره آمريكا از ديدار با هيات پارلماني روس، نيكلاي لواچف معاون دوماي روسيه اين اقدام آمريكا را متكبرانه خواند.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا ، لواچف روز پنجشنبه به ريانووستي گفت: خودداري جان بونر رييس كنگره آمريكا از ديدار با هيات پارلماني روس كه براي گفت و گو در باره مساله سوريه به واشنگتن سفر كرده است، نشانه تكبر و رد موازين و اصول اخلاقي در مناسبات بين المللي است.

 هيات پارلماني روس به سرپرستي خانم والنتينا ماتويينكو رييس شوراي فدراسيون (مجلس علياي پارلمان روسيه) براي بحث در باره راه هاي سياسي و ديپلماتيك حل مساله سوريه با مقامات پارلماني آمريكا در واشنگتن بسر مي برد، اما رييس كنگره از ديدار با وي خودداري كرد.

لواچف گفت: قبل از گرفتن تصميمي به اين مهمي و سرنوشت ساز براي جهان و تجاوز به سوريه بايد از تمام امكانات ممكن براي گفت وگو در اين باره استفاده كرد تا مرتكب اشتباه نشد.

معاون دوماي روسيه از دولت آمريكا خواستار ارائه مداركي دال بر استفاده ارتش سوريه از سلاح شيميايي شد تا جامعه جهاني بتواند اين اسناد را ارزيابي كند.

وي گفت: اما آمريكا در شرايط كنوني كه بدون ارائه هر گونه مدارك بر شركت نيروهاي سوريه در بمباران شيميايي در اين كشور اصرار دارد و از گفت وگو در اين باره هم خودداري مي كند، اين تصور را به وجود مي آورد كه آمريكا سعي دارد از راه جنگ رواني به اهداف خود برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *