چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

حمله مشترک اوباما و کامرون به سوریه

چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 309355
رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر انگلیس درباره بررسی اقدام نظامی علیه دولت سوریه گفت‌وگو کرد و هر دو نتیجه‌گیری کردند تردیدی وجود ندارد که دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در «دمشق» استفاده کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دفتر نخست‌وزیری انگلیس ضمن اعلام خبر گفت‌وگوی «باراک اوباما» و «دیوید کامرون» در خصوص تحولات اخیر سوریه اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوهای خود به توافق رسیدند که تردیدی وجود ندارد که دولت سوریه حملات شیمیایی «دمشق» را انجام داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در یک هفته اخیر به دنبال ادعاهای اثبات نشده مخالفان مبنی بر استفاده نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی در حمله چهارشنبه «دمشق» تلاش‌ها برای فضاسازی علیه دولت سوریه و حمله نظامی به این کشور را آغاز کرده است.

در یک هفته اخیر، «باراک اوباما» با «کوین‌ راد» نخست‌‌وزیر استرالیا، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و دیگر همپیمانان خود درباره بررسی اقدام نظامی علیه دولت سوریه وارد گفت‌وگو شده است.

مقامات آمریکایی همچون «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «جو بایدن» معاون اوباما و دیگر همپیمانان آمریکایی چون فرانسه و انگلیس در لفاظی‌های اخیر خود همگی تلاش کردند بدون ارائه هرگونه سند و شواهد این مسئله را تلقین کنند که دولت اسد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و این در حالی است که روسیه و چین تأکید دارند که اسد به سلاح‌های شیمیایی نیازی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *