شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۱

تغییر موضع ضدانقلاب درباره روحانی+تصاویر

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 302809
رسانه‌هاي ضد انقلاب در ادامه عنادورزي خود نسبت به جمهوري اسلامي ايران، اين بار مواضع انقلابي رئيس جمهور منتخب ملت ايران را وسيله‌اي براي تخريب حسن روحاني قرار داده‌اند و به دنبال بازخواست رئيس جمهور منتخب هستند.
تغییر موضع ضدانقلاب درباره روحانی+تصاویر
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در ادامه رصد رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب، در این شماره به بررسی تحرکات و برنامه های رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان مي پردازد.

• کینه ضد انقلاب از حسن روحانی به خاطر مواضع انقلابی در ۱۸ تیر

۱۸ تیر ۷۸ یکی از مقاطع بحرانی کشور محسوب می‌شود؛ در روزهایی که ضد انقلاب تمام توان خود را گذاشت تا ملت را در مقابل دولت قرار داده و با راه انداختن شورش‌های خیابانی، ذیل عنوان جنبش دانشجویی و ...؛ با این حال ملت باز هم کار را تمام کرد؛ در ۲۳ تیر ۷۸ سیل خروشان ملت باز هم مجال را از هنجار شکنان و برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم ستاند. اما یک نقطه این حادثه باعث شد تا ضد انقلاب همچنان از رئیس جمهور منتخب امروز ملت ایران هراسی خاص داشته باشد:

سخنران اجتماع مردم تهران در محکومیت هنجار شکنان کسی نبود جز حجت الاسلام حسن روحانی؛ سخنان و مواضع انقلابی روحانی در محکوم کردن ضد انقلاب و دانشجو نماها، به گونه ای بود که امروز هم که بیش از ۱۴ سال از آن واقعه می‌گذرد، آنان نتوانسته اند التیامی برای زخم خود بیابند.

این امر سبب شده است تا پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور، ضد انقلاب – مخصوصا کسانی که طی سال های اخیر از کشور فرار کرده اند – نتوانند با این امر کنار آمده و دکتر حسن روحانی را به عنوان رئیس جمهوری در راستای خواست خود بپذیرند. در نتیجه در مواقع مختلف به موضع گیری علیه روحانی پرداخته و در صفحات دنیای مجازی به انعکاس این ماجرا و نقش حجت الاسلام روحانی پرداخته اند.

\"\"

کاربران بالاترین، لینک اعتراض به روحانی درباره مواضع ۱۸ تیر را در صدر اخبار خود قرار دادند


در جدیدترین مواضع صورت گرفته علیه منتخب ملت ایران، فراری‌ها و محکوم شدگان ماجرای ۱۸ تیر طی بیانیه ای به بازخواست کردن حسن روحانی نسبت به مواضع انقلابی ۱۸ تیر ۷۸ پرداخته اند.

منوچهر محمدی، احمدباطبی و ... از جمله فراری‌های پس از حوادث ۱۸ تیر هستند که فرار از کشور را بر ماندن ترجیح دادند. این خبر در سایت بالاترین مورد استقبال کاربران هم قرار گرفت؛ ما همچنین به لینک نقل شده در این خبر رفتیم تا مخاطبان را درجریان کامل این خبر قرار دهیم:


\"\"

سایت ملیون ایران، منبع لینک خبری بود که کاربران بالاترین آن را در صدر اخبار خود قرار داده بودند


هنگامی که به متن این بیانیه رجوع می‌کنیم در می‌یابیم که حقد و کینه این قوم از مواضع انقلابی حجت الاسلام حسن روحانی چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت:

\"\"
مواضع انقلابی حسن روحانی در ماجرای ۱۸ تیر، چنان بر ضد انقلاب خارج نشین گران آمده که پس از ۱۴ سال نتوانسته اند هنوز با این زخم کنار بیایند

البته بی.بی.سی هم نمی‌توانست از کنار ماجرای ۱۸ تیر و سالگرد آن به سادگی بگذرد؛ از این رو طی یک برنامه تلویزیونی بار دیگر به اهمیت ماجرای ۱۸ تیر پرداخت و سعی کرد به نوعی سرکوب (!) را به خاطر مردم بیاورد؛ سرکوبی که تنها در منظر این رسانه‌ها سرکوب نامیده می‌شود و نه در نگاه مردم ایران. با این حال این شبکه نیز نتوانست نامی از حسن روحانی و نقش وی در آن روزها به میان نیاورد؛ هرچند که این رسانه تلاش کرد تا نقش پررنگی برای وی قائل نشود و حتی یادی هم از سخنرانی ۲۳ تیر وی به میان نیاورد:

\"\"

بی.بی.سی در برنامه تلویزیونی خود هر چند به مقام حسن روحانی در ایام ۱۸ تیر اشاره کرد اما کوچکترین ذکری از سخنرانی انقلابی وی در ۲۳ تیر به میان نیاورد

ماجرای ۱۸ تیر ۷۸ و سخنرانی و مواضع انقلابی حجت الاسلام حسن روحانی در ۲۳ تیر آن سال، چیزی نیست که به راحتی ضد انقلاب بتواند از کنار آن بگذرد؛ هر چند که گاهی برخی از آنان این امر را به صورت سوال و انتقاد مطرح می‌کنند و گاهی هم برخی مثل بی.بی.سی سعی می‌کنند آن را نادیده بگیرند.

• اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، در روزهای گذشته مواضع متعددی را علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کرد که می‌توان آن را در دو موضوع تقسیم کرد:

۱. توهین به منتخب ملت ایران

بنیامین نتانیاهو در روزهای گذشته چندین بار علیه منتخب ملت ایران موضع گرفته و ضمن آن به حجت الاسلام حسن روحانی توهین هایی نیز روا داشته است. نتانیاهو که می‌داند تغییری در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، مخصوصا نسبت به رژیم صهیونیستی ایجاد نشده و نخواهد شد در روزهای گذشته حملات متعددی را علیه رئیس جمهور منتخب ملت ایران انجام داده است.

نتانیاهو که به شدت از رویکرد جمهوری اسلامی در سیاست خارجی و همچنین حضور گسترده مردم در انتخابات ۹۲ خشمگین است سعی کرد کینه خود از ملت ایران را با توهین به رئیس جمهور منتخب آنان نشان دهد؛ رئیس جمهوری که نتانیاهو اصلا انتظار ندارد سر سازگاری با آنان داشته باشد و به همین جهت او را مستحق توهین می‌شناسد؛ البته یکی از اتفاقات جالب در این موضوع، تغییر تیتر توسط بی.بی.سی بود که در فاصله کوتاهی رخ داد:


\"\"

بی.بی.سی ابتدا موضع نتانیاهو را با این تیتر بر خروجی خود قرار داد


\"\"

بی.بی.سی بلافاصله تیتر خود را تغییر داد؛ البته این گاف‌های رسانه‌ای در اخبار بی.بی.سی و ضد انقلاب به وفور یافت می‌شود

۲. تهدید ملت و دولت ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نتوانسته است خشم خود را از اتفاقات رخ داده در ایران پنهان کند، به تهدید ملت ایران پرداخته و از گزینه حمله نظامی سخن به میان آورده است.

\"\"


العربیه با ذوق و شوق احتمال حمله اسرائیل به ایران را انعکاس می‌دهد


نتانیاهو در جدیدترین مواضع خود علیه جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرده است که اگر لازم باشد بدون امریکا وارد جنگ با ایران می‌شود؛ این گونه اظهار نظرها که به روشنی مشخص است تنها از روی عصبانیت از نظام جمهوری اسلامی، ملت ایران و منتخب آنان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صورت می‌گیرد. اظهاراتی که هیچگاه از سوی دولت و ملت ایران جدی گرفته نمی‌شود.


\"\"

دویچه وله نیز نتوانسته است خوشحالی خود از این اتفاق کتمان کند؛ نکته جالب در این خبر این است که آمده است " احتمال اقدام اسرائیل علیه ایران پیش از آمریکا" یعنی وقوع حمله نظامی آمریکا به ایران را حتمی گرفته و تنها در تقدم و تأخر آن با اسرائیل سخن رانده است؛ حال آنکه چنین چیزی اساسا غیر واقعی است


البته ملت ایران به این اظهار نظرهای پوچ و خشمگینانه عادت کرده و هیچ کسی وقعی به این اظهارات نمی‌گذارد.

• احساس خود ملت پنداری عبداله نوری و جنبش سبز

پیش تر هم نوشتیم که این روزها مصادره پیروزی حجت الاسلام روحانی به نفع جنبش سبز و اصلاح طلبان در رسانه‌های ضد انقلاب و وابسته به این جنبش زیاد صورت می‌گیرد و از شدت این تلاش‌ها نیز کاسته نمی‌شود؛ پیش بینی هم می‌شد که این جنبش و برخی شکست خوردگان سیاسی به دنبال احیای موسوی و کروبی از اصلی‌ترین فتنه گران سال ۸۸ می‌باشند؛ در رصد های گذشته برخی پمپاژهای خبری صورت گرفته را نقل کردیم. در این شماره نیز به یکی دیگر از این موارد اشاره می کنیم:

عبداله نوری که مدت مدیدی است حضور چشمگیری در عرصه سیاسی و رسانه‌ای ندارد، یک بار دیگر به سخن آمده و در دیداری با دختران موسوی گفته است که آزادی موسوی و کروبی "‌خواست ملی " است؛ البته عبداله نوری نگفته است که از کجا فهمیده است که تمام ملت ایران خواستار آزادی این دو فتنه گر هستند که این گونه تعبیر به خواست ملی و عمومی نموده است؛ هر چند که پیش بینی می‌شد این افراد در صدد مصادره پیروزی حسن روحانی به نفع خود هستند، اما اینکه آزادی این دو فتنه گر نیز خواست ملی ایرانیان است را معلوم نیست وی از کجا دریافته است:


\"\"

عبداله نوری با حس خود ملت پنداری، عنوان کرده که آزادی موسوی و کروبی خواست و مطالبه ملی است؛ خواستی که معلوم نیست چگونه فقط خود او و جنبش سبزی‌ها آن را فهمیده اند

از شماره پیشین نوشتیم که تلاش رسانه های ضد انقلاب و طرفداران جنبش سبز به این سمت خواهد رفت که فشار بر رئیس جمهور منتخب برای آزادی موسوی و کروبی افزوده خواهد شد؛ از این رو این اقدامات و اینگونه اظهار نظرها کاملا قابل پیش بینی بود؛ از این رو امید می‌رود رئیس جمهور منتخب بر شعار اعتدال خود همچنان پایبند مانده و به این زیاده خواهان و فرصت طلبان فرصت اعمال فشار ندهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک مثل ترکی داریم که بد نیست که اینجابگویم:
سگ پاس می کنه کاروان رد می شود.
ایران رو بگذارید جای کاروان و نتانیاهو رو هم سگ حساب کنید هر چند اینطوری به سگ هم توهین می شود.
مرگ بر اسراییل مرگ بر نتانیاهو