دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

تلاوت قرآن باعث افزایش ایمان می‌شود

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 300718
یک مربی تفسیر قرآن کریم در هرمزگان با بیان این‌که «تلاوت قرآن باعث افزایش ایمان و توکل می‌شود» گفت: قرآن را باید با تفسیر و تدبر تلاوت کرد و این کار گناه را از انسان دور می‌کند و خدا را به یاد انسان می‌آورد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمد دهقانی در جمع دانشجویان پنجمین طرح ولایت با موضوع زندگی قرآنی با بیان این‌که «امروز دشمن از غفلت جوانان در تلاوت قرآن سوء استفاده می‌کند» اظهار کرد: وسوسه‌های دائمی شیطانی علت کم توجهی به تلاوت قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به آیه «إذا قرأت القرآن فاستعذبالله من الشیطان الرجیم» بیان کرد: خود خداوند در قرآن فرموده است که قبل از قرائت قرآن به خود او از شر شیطان پناه ببریم و از آنجایی که هنگام تلاوت قرآن خطر وسوسه‌های شیطانی مانع نشستن بر سرسفره بابرکت قرآن و بهره بردن از قرآن می‌شود خداوند به پناه بردن به خودش امر فرموده است.

دهقانی افزود: مؤمن وقتی گناه می‌کند ایمان در او نیست و این تلاوت قرآن است که باعث افزایش ایمان و توکل در انسان شده و با این تلاوت گناه از انسان دور می‌شود و خدا را به یاد انسان می‌آورد.

وی اضافه کرد: یکی از اسماء قرآن ذکر است که خود این اذکار خدا را به یاد انسان می‌آورد و بدین ترتیب چون تلاوت قرآن ایمان و توکل و یاد خدا را در انسان زیاد می‌کند بنابراین شیطان از این کار- تلاوت و ارتباط با قرآن-ممانعت می‌کند.

این مدرس قرائت قرآن افزود: می‌توان علت کم توجهی به تلاوت قرآن را وسوسه‌های دائمی شیطان دانست. کسی که شیطان را سرپرست خود بگیرد به خدا مشرک می‌شود و شیطان بر او مسلط می‌شود و به وسیله تسلط شیطان به خداوند است که انسان مشرک می‌شود و این به علت دوری از ایمان و توکل به خداست.

این مربی تفسیر قرآن کریم خاطرنشان کرد: همان‌طور که در عملیات روانی دشمن، همه چیز پیام خاصی را برای جذب یا دفع افراد دارد ما نیز باید از جنبه‌های ظاهری برای جذب افراد استفاده کنیم.

دهقانی یادآور شد: وقتی تلاوت قرآن زیبا و جذاب باشد هم باعث توجه و جذب افراد زیادی به سوی قرآن می‌شود و هم یک نشاط معنوی خاصی از سوی قاری قرآن به دیگران منتقل می‌گردد و زمینه تدبر و حفظ قرآن را نیز در دیگران زیاد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «قرآن را باید با تدبر و تفسیر تلاوت کرد» گفت: طبق آیه ۶۰سوره انفال اگر مؤمنان با هم متحد و گوش به فرمان رهبری باشند در برابر دشمن و این جنگ فرهنگی و نرم که با آن مواجه هستیم پیروز خواهیم بود.

این مدرس قرائت قرآن در استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن در کشور، با این کار پیروزی در برابر دشمن رقم خواهد خورد زیرا اگر دل‌ها متوجه خدا شد اثر کار مؤمن نیز می‌تواند ۱۰برابر شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *