يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - 9 Jun 2024
 
۰

تعطیلی سفارت آمریکا در مصر

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 295928
به دلیل نا آرامی ها در مصر سفارت آمریکا در این کشور تعطیل می شود.
به گزارش جهان به نقل از رسا، صدای آمریکا در خبری به بررسی تحولات مصر پرداخت و گفت: اوباما رییس جمهور آمریکا می گوید نگران تظاهرات اعتراض آمیز و نا آرامی های مصر است.

گفتنی است قرار است روز یک شنبه همزمان با اولین سالگرد ریاست محمد مرسی برکرسی ریاست جمهوری، مخالفان رییس جمهور مصر در میدان التحریر دست به تجمع و اعتراض علیه سیاست های بزنند.

رییس جمهور آمریکا در این خصوص گفت: اولویت ما حصول اطمینان از ایمنی سفارت و کنسولگری های آمریکا در مصر است. آمریکا با دولت مصر ارتباط مستقیم دارد و برای تامین امنیت مقر آمریکائیان در خلال تظاهرات اقداماتی را انجام داده است.

لازم به ذکر است دولت آمریکا به تعدادی ازکارکنان غیر ضروری سفارت خانه خود و خانواده های آنها اجازه ترک مصر را داده است. همچنین سفارت آمریکا در قاهره اعلام کرد از فردا به دلیل ناآرامی‌ها در مصر به روی عموم تعطیل خواهد شد.

صدای آمریکا در انتها به نقل از اوباما گفت: کشورش از آزادی بیان و آزادی اجتماعات در مصر حمایت می کند و از همه احزاب و گروه ها می خواهد از خشونت بپرهیزند و از پلیس و ارتش مصر می خواهم نهایت خویشتن داری را به خرج دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *