پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

مردم با روحیه ۹‌دی پای صندوق‌ رای بیایند

جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 292675
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : مردم ۹ دی را فراموش نکنند و با روحیه ۹ دی پای صندوقهای رای بیایند.ان شاء الله نتیجه انتخابات به گونه‌ای باشد که مجبور نشویم یک ۹ دی دیگر در واکنش به مواضع دولت آینده خلق کنیم.
به گزارش جهان به نقل از آدینه تهران، غلامعلی حداد عادل یکی از نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بود که در میانه راه به نفع جریان اصولگرایی در کشور انصراف داد. مواضع شجاعانه وی در دفاع از گفتمان انقلاب و پرهیز از سیاه نمایی از اوضاع کشور و پرداختن به واقعیات جامعه طی مناظراتی که از سیما پخش شد تحسین متدینین و مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی را برانگیخت و بدون تردید پیروز اخلاقی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دکتر غلامعلی حداد عادل بود.وی در این امتحان سخت در جهاد اکبر با نفسی که حب جاه تا آخرین روزهای زندگی آن را رها نمی‌کند سربلند بیرون آمد.

وی در بخشی از بیانیه انصراف خود نوشته است:”همواره کوشیدم تا از دادن وعده‌های فریبنده و غیرعملی که تنها به قصد جلب رای مردم داده می­‌شود خود داری کنم. سعی کردم از سیاه‌نمایی و نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب و خدمات دولتها بپرهیزم و موجب یأس و ناامیدی مردم نشوم. کوشیدم تا سخنی بر خلاف مصالح کشور و امنیت ملی بر زبان نیاورم و دل دشمنان انقلاب را شاد نکنم. تلاش کردم آرمانهای امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری را که از دل و جان به آنها اعتقاد دارم فراموش نکنم. امیدوارم در آنچه گفته‌ام توانسته باشم رضای خداوند و رضایت مردم را جلب کرده باشم.” هفته نامه آدینه تهران به منظور تجلیل از این نامزد انقلابی که به جای دفاع از خود و منیتش به دفاع از گفتمان انقلاب پرداخت گفتگویی با وی انجام داده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

جمعه ۲۴ خرداد مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی پای صندوقهای رای می‌آیند تا حماسه دیگری در تثبیت انقلاب و نظام اسلامی خلق کنند. انقلابی که وقوع و بقای آن حماسه است. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها بیش از ۷۰ درصد مردم در این انتخابات حساس شرکت می‌کنند. به نظر شما علت اینکه مردم با چنین شور و نشاطی پای صندوقهای رای حاضر می‌شوند چیست ؟

بنده امیدوارم که با حضور پرشور مردم پای صندوقهای رای در ۲۴ خرداد حماسه سیاسی که مد نظر مقام معظم رهبری است خلق شود. حماسه سیاسی دو شرط دارد. اول انتخابات خوب و دیگر انتخاب خوب. انتخابات خوب مستلزم حضور گسترده مردم پای صندوقهای رای، نظم و قانون مداری است. انتخاب خوب نیز مسبوق به داشتن بصیرت و انتخاب نامزدی اصلح است که بتواند اهداف انقلاب را تامین کند، به آرمان‌های امام راحل وفادار باشد و در مسیر ولایت فقیه حرکت کند.

به نظر شما آیا انتخابات ۲۴ خرداد می‌تواند منجر به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری در تراز دهه چهارم انقلاب گردد ؟

ان شاء الله مردم با رای خودشان سرنوشت خوبی برای نظام جمهوری اسلامی رقم می‌زنند. مردم با آگاهی از سابقه و گذشته نامزدها و همچنین سابقه جریانات سیاسی که از این نامزدها پشتیبانی می‌کنند مطمئناً دست به یک انتخاب منطقی و ثمربخش خواهند زد.

از شنبه ۲۵ خرداد به مرور نتایج انتخابات اعلام خواهد شد. حوادث سال ۸۸، قانون ستیزی و نپذیرفتن نتایج انتخابات توسط یک جریان سیاسی خاص منجر به بروز فتنه‌ای شد که خساراتی برای کشور در پی داشت. شما چه توصیه‌ای به نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دارید تا ضمن درس گرفتن از گذشته مانع از تکرار اتفاقات تلخ سال ۸۸ شوند ؟

ملاک در انتخابات قانون است. اگر کسی بخواهد با اردوکشی خیابانی قانون را زیر پا بگذارد به دنبال بازگرداندن دیکتاتوری در کشور است. بنده امیدوارم نامزدهای انتخابات با توجه به هشدارها و تاکیداتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص حوادث سال ۱۳۸۸ داشتند از حوادث تلخ آن سال عبرت بگیرند.

مواضع انقلابی شما در دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی و تبری صریح تان از فتنه گران و دشمنان انقلاب موجی از امید را در دل مجموعه خانواده انقلاب به وجود آورد. آیا امروز که انصراف داده اید از اتخاذ این مواضع پشیمان نیستید؟

من به وظیفه ام عمل کردم. این کاری بود که هفت نفر دیگر نیز می‌بایست انجام می‌دادند. امیدوارم این مواضع ما مورد رضایت خداوند متعال و مورد قبول مردم کشور قرار گرفته باشد و دعا می‌کنم که روح امام راحل و شهدا ی انقلاب از این بابت از ما راضی باشند.

با توجه به اینکه این مصاحبه در روز جمعه منتشر می‌شود شما چه توصیه‌ای به میلیونها رای دهنده‌ای دارید که ۲۴ خرداد پای صندوقهای رای می‌آیند؟

من یک کلمه خطاب به همه خواهران و برادران عرض می‌کنم که مردم ۹ دی را فراموش نکنند و با روحیه ۹ دی پای صندوقهای رای بیایند.ان شاء الله نتیجه انتخابات به گونه‌ای باشد که مجبور نشویم یک ۹ دی دیگر در واکنش به مواضع دولت آینده خلق کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *