دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

هیچ کس نباید با انتخابات قهر کند

سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 290787
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر اعتراضی وجود داشته باشد دلیلی برای تحریم انتخابات نیست، گفت: با توجه به اینکه انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می کند باید همه پای صندوق های رای حاضر شوند وهیچ کس نباید با انتخابات قهر کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسن روحانی عصر دوشنبه در نخستین سفر انتخاباتی خود به اهواز در نشت خبری با بیان اینکه رویکرد من مشخص و برنامه ام تدوین شده است، اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که در دولت سازندگی و اصلاحات داشتم از نکات مثبت این دوران استفاده خواهم کرد و دولت تدبیر و امید را تشکیل می دهم.

وی با بیان اینکه در حل مشکلات کشور باید اجماع در سطح کشور ایجاد شود، افزود: در دولتی که تشکیل خواهم داد با همفکری و تدبیر مشکلات را حل خواهم کرد.

روحانی با اشاره به اینکه کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می کند، گفت: مشکلات با توانمندی، برنامه ریزی و قدرت مذاکره حل می شوند و حمایت ۷۵ میلیون ایرانی در این راستا ضروری است.

وی به تحریم های صورت گرفته علیه ایران اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که در این هشت سال به وجود آمده است در طول هشت شب قابل حل نیست و باید قدم به قدم مشکلات را حل کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: راههای متعددی برای رفع تحریم ها وجود دارد که باید بررسی شوند و تمام مشکلات ما در روابط خارجی قابل حل است.

تحول اقتصادی در یک ماهه نخست دولت روحانی

وی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادی ایران در سال گذشته منفی بود و براساس پیش بینی مرکز پژوهش‌ های مجلس در سال جاری نیز این رشد منفی است.

روحانی اظهار کرد: این در حالی که براساس سند چشم انداز رشد اقتصادی کشور در حال حاضر باید ۸ درصد باشد.

وی همچنین بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از مشکلات سیاسی دانست و گفت: در این راستا برنامه مدونی داریم که مشکلات را در برهه های مختلف زمانی سه ماه، یک ساله و چهارساله حل کنیم.

روحانی تصریح کرد: در صورت رئیس جمهور شدن برخی تحولات اقتصادی را ملت ایران در یک ماه اول شاهد خواهند بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از افرادی که در فتنه ۸۸ دخالت داشته اند در دولت خود استفاده می کنید، گفت: فتنه ۸۸ یک داستان طولانی دارد که گذشتن از آن به نفع همه است.

روحانی معضلات فتنه ۸۸ را به قبل از انتخابات مربوط دانست و افزود: در این مقوله هر کسی که جرمی مرتکب شده مسئولیتش بر عهده قوه قضائیه است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چگونگی بهره گیری از درآمدهای نفتی در دولت خود اظهار کرد: نفت در بودجه یک سرمایه بین نسلی است که از آن باید برای سرمایه گذاری استفاده شود.

روحانی با بیان اینکه کاهش وابستگی به درآمد نفتی در حال عملی شدن است، به کاهش فروش یک میلیون بشکه نفت اشاره کرد و گفت: درآمد نفت نسبت به گذشته کاهش فاحشی نشان می دهد که براین اساس دولت ناچار است به درآمدهای دیگر تکیه کند.

وی با اشاره به جایگاه خوزستان در بحث نفت و در آمدهای نفتی حق خوزستان از این ثروت ملی را بیشتر از دو درصد دانست و افزود: تلاش خواهم کرد در دولت تدبیر و امید دو درصد نفت را که تاکنون محقق نشده برای مردم خوزستان عملی کنم و این دو درصد را به سه درصد افزایش خواهم داد.

تشکیل کارگروه ویژه برای خوزستان

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات موجود در خوزستان گفت: کارگروه ویژه ای به منظور رفع مشکلات استان در دولت خود تشکیل خواهم داد.

وی در جواب سوالی مبنی بر این که در زمان آتش ‌بس ایران و عراق، قرار بر این بود که در مرز ایران و عراق صنایع بزرگ تاسیس نشود، اما آقای احمدی ‌نژاد نتوانست این موضوع را بشکند، گفت: صدام در دولت اصلاحات سرنگون شد و وقتی صدام سرنگون شد این مصوبه از بین رفت به طوری که پس از سرنگون شدن صدام خود به خود این تفاهمنامه که در مرز ایران و عراق، صنایع بزرگ تاسیس نشود از بین رفت.

روحانی همچنین به مطالبات قومی مردم اشاره کرد و افزود: قومیت ها مطالبات به حق و در چارچوب اصول قانون اساسی دارند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید در این راستا به این مطالبات توجه کند و مجری قانون باشد.

تعامل سازنده با دنیا به منظور توسعه کشور

نماینده رهبر در شورای عالی امنیت در خصوص سیاست های خارجی دولت خود گفت: گفتمان من تعامل سازنده با دنیا و روابط با همه کشورهای جهان به صورت سازنده و به منظور تحقق منافع کشور و توسعه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز کشورها بر اساس منافع حرکت می ‌کنند و اساس منافع بر قدرت است نه اخلاق و عدالت، که با توجه به این مورد ما باید تلاش کنیم شیوه ‌های غرب و سایر کشورها را بشناسیم و به گونه ‌ای با آنان تعامل برقرار کنیم که اهداف ملی خود را تحقق ببخشیم.

روحانی در خصوص برقراری رابطه با آمریکا اظهار کرد: دولت آمریکا در طول ۳۵ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌ گذرد همیشه آغازگر دشمنی با ایران بوده است.

وی با تاکید براینکه اساس رابطه با آمریکا حفظ منافع ملی است، تصریح کرد: زمانی که آمریکا به دشمنی‌ ها پایان دهد، آغاز تحول جدید است.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اگر در مذاکره با کشوری منافع و مصالح کشور تامین می شود این مذاکره انجام و در غیر اینصورت مذاکره ای صورت نخواهد پذیرفت.

دلیلی برای تحریم انتخابات نیست

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه ریزی برای جذب آرای خاکستری اظهار کرد: هیچ کس نباید با انتخابات قهر کند.

وی با بیان اینکه اگر اعتراضی وجود داشته باشد دلیلی برای تحریم انتخابات نیست، گفت: با توجه به اینکه انتخابات سرنوشت کشور را تعیین می کند باید همه پای صندوق های رای حاضر شوند.

روحانی تصریح کرد: خالی کردن صحنه به نفع رقیب تمام می شود براین اساس شرکت در انتخابات برای همه ملت ایران ضروی است.

وی با بیان اینکه هشت سال از دولت فعلی گذشت و در طول این مدت آنچه تحقق پیدا کرد با مطالبات و خواسته‌ های مردم و امکانات کشور نزدیک نبود، گفت: بنابراین همه باید تلاش کنیم و با آمدن پای صندوق ‌های رای فردی را انتخاب کنیم که از امکانات کشور به خوبی استفاده کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *