شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - 30 Mar 2024
 
۱
۷
در حرم بنیانگذار انقلاب مطرح شد

روحانی: اعتدال و امید را از امام و انتظار فرج آموخته ایم

در حفظ منافع ملی صدای ما واحد است
پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 425992
حجت الاسلام روحانی در سخنانی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام گفت: با وجود اختلاف سلیقه ها، در حفظ منافع ملی، حفظ نظام و وحدت جهان اسلام، صدای ما واحد است.
روحانی: اعتدال و امید را از امام و انتظار فرج آموخته ایم
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در بیست و ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل گفت: میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر، مولای ما حضرت ولی عصر (عج) بر همه منتظران منجی بشریت و مستقر کننده عدل و داد در جهان و بر همه ملت ایران و بر حضار گرامی مبارک باد.

وی افزود: من قبل از هر چیز باید از شما عزیزان، زائران حرم، آنهایی که از راه دور آمده اند، آنهایی که پای پیاده آمده اند، تشکر و قدردانی کنم. شما به همه جهانیان با این حضورتان اعلام می کنید که اگر امروز امام (ره) در میان ما نیست، راه امام (ره)، خط امام (ره)، مسیر امام(ره) هست و ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما فقدان رهبری را بعد از امام (ره) حس نکردیم، گفت: گر چه حادثه رحلت امام (ره) بس سنگین و غمناک برای همه عاشقان امام (ره)، ملت ایران، مسلمانان و آزادیخواهان جهان بود اما خداوند عنایتی به این نظام و انقلاب و مردم کرد و در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، خلف صالح آن امام، رهبر معظم انقلاب، پرچم مسئولیت این نظام را بر دوش گرفتند و امروز به حمدلله بعد از ۲۶ سال می بینیم مسیر امام(ره) راه امام و خط امام ادامه دارد و مردم همچنان عاشق این خط و راه و قدردان عزت و آزادی هستند که انقلاب عظیم اسلامی برای آنها به ارمغان آورد.

روحانی با بیان اینکه امسال ۱۴ و ۱۵ خرداد حال و هوای دیگر داد، تصریح کرد: نیمه خرداد مقارن شده است با نیمه شعبان، همان که امام راحل فرمود انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی و راه و خط امام (ره) را تفسیر صحیح و درست از انتظار دانست و گفت: روزی عدالت در سراسر جهان مستقر خواهد شد و حکومت ایده آل اسلامی تشکیل خواهد شد و مردم از ظلم و فساد و تباهی رهایی پیدا می کنند، اساس انتظار، باید انتظار مسئولانه باشد.

رئیس جمهور افزود: متاسفانه قبل از نهضت اسلامی، برخی انتظار را به گونه دیگری تفسیر می کردند و انتظار را به این معنا می دانستند که حکومت در دوران غیبت، حکومت اسلامی و یا حتی حکومت مشروع در دوران غیبت معنایی ندارد. ما باید بنشینیم و برای ظهور دعا کنیم و فساد باید سراسر جهان را فرا بگیرد تا در ظهور او تسریع شود. این انتظاری است که نتیجه آن رخوت و سستی و شیوع منکر در جامعه است، اما امام (ره) در نهضت اسلامی، تفسیر واقعی را با بیان و عمل خود اعلام نمود.

روحانی ادامه داد: راست است که یک حکومت بی نقص و عدالت گستر امروز در اختیار ما نیست و باید در انتظار آن منجی باشیم، اما اگر صد در اختیار ما نیست، آیا باید در صفر بمانیم و دست روی دست بگذاریم و در پی حکومتی که ۵۰ درصد از آن اهداف را استقرار بخشد نباشیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه امام (ره) تفسیر واقعی انتظار را از نیمه خرداد ۴۲ اعلام می کند، گفت: امام (ره) می گوید انتظار فرج را از نیمه خرداد باید کشید، یعنی ما باید با حضورمان، انقلابمان و ایستادگی مان در برابر فساد و منکرات قدم به قدم شرایط را برای ظهور آن منجی آماده کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر امروز ولی عصر (عج) در جمع ما پرچم حکومت را در دست ندارد به خاطر چیست، برای آن است که جهان امروز و جامعه امروز ما هنوز آمادگی برای ظهور ندارد، ما باید شرایط کشور و منطقه و جهان را برای آن ظهور عدالت گستر آماده کنیم.

روحانی با بیان اینکه امام (ره) با نهضت و انقلابش اولین قدم را برای آمادگی حکومت جهانی امام زمان (عج) آماده نمود، گفت: امام (ره) دارای ویژگی هایی بود که برخی از آن ویژگی ها منحصر به آن بزرگوار است. امام (ره) بزرگترین احیاگر اسلام ناب بود، امام (ره) توانست اسلام را از کنج حجره ها، مدرسه ها و مسجدها به صحن جامعه و جهان بیاورد.

وی افزود: امام (ره) فقه را به زمانه عرضه کرد و با همین فقه پاسخ مقتضیات زمان و سئوالات زمان را داد. امام (ره) فقهی که در مسائل اجتماعی و سیاسی کمتر حضور داشت را به صحنه آورد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امام (ره) تلفیق بین دین و سیاست را برای ما تفسیر کرد. در صد سال اخیر و در یک قرن اخیر آیا ما احیاگری بالاتر از امام راحل سراغ داریم؟ امام (ره) بنیانگر نظام اسلامی است، امام (ره) این نظام را بنیان نهاد و ان شاء الله این نظام روز به روز کامل تر و تا روز ظهور ولیعصر (عج) مسیر و راهش را ادامه خواهد داد.

روحانی با بیان اینکه انقلاب امام از آغازش تا پیروزی اش در مسیر اعتدال بود، گفت: امام (ره) با نهضت و انقلابش، انتظار واقعی را برای ما تفسیر کرد. منتظر واقعی کسی است که منتظر ظهور آن حکومت ایده آل اسلامی است و در مسیر ایجاد آن حکومت قدم برمی دارد و در برابر استبداد و استعمار بایستد و ایستادگی کند.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) مفهوم حکومت اسلامی را برای ما تبیین نمود، گفت: امام (ره) انقلابی ای نبود که بعد از پیروزی انقلاب، سالها و سالها به رای و نظر مردم بی اعتنا باشد. وقتی امام (ره) به پیروزی رسید در کمتر از ۵۰ روز مردم را به پای صندوق رای دعوت کرد و آن راهبر اعلام کرد که میزان، رای مردم است و حتی امام (ره) نوع حکومت را به رای مردم گذاشت.

رئیس جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی گرچه با ندای امام (ره)، با بیان امام (ره) و نهضت مردم ساخته شد، اما آخرین آجرش با رای و نظر مردم بود. این مردم بودند که با آرای خود، نوع حکومت را انتخاب کردند.

روحانی با مورد توجه قرار دادن این مهم که کدام انقلاب را سراغ دارید که در سال اول خود چند انتخابات برگزار کرده باشد گفت: در همان سال ۵۸ چند انتخابات برگزار شد، از فروردین ۵۸ گرفته تا انتخابات برای انتخاب اعضای مجلس خبرگان قانون اساسی، رای مردم به رفراندوم قانون اساسی تا انتخابات ریاست جمهوری و در اسفند همان سال نیز آرای مردم به مجلس شورای اسلامی؛ لذا امام (ره) مسیر و راه انقلاب را به ما نشان داد.

وی گفت: اگر آن فتوای امام نبود (که میزان، رای مردم است)، دشمنان می توانستند انقلاب را از ما بگیرند. اگر فتوای امام (ره) برای حضور مردم در همه صحنه ها نبود، دشمنان می توانستند انقلاب را از ما بگیرند. اگر امروز مردم ما در مسیر ایستادگی و استقامت قرار دارند، اگر ملت ایران در برابر انواع توطئه ها ایستادگی می کند، در برابر همه مشکلات استوار ایستاده اند، به خاطر این است که امام (ره) در همه مشکلات با باور به حق و حضور مردم، به ایستادگی مردم، جهاد مردم، ایمان و باور داشت.

رئیس جمهور یادآور شد: امام (ره) با حضور و ایستادگی مردم توانست در جنگی که انواع قدرت های جهانی شرق و غرب در برابر این ملت به پا کرده بودند، این انقلاب را به پیروزی برساند.

روحانی خاطرنشان کرد: ما به حول و قوه الهی و با تمسک به راه ائمه و توجهات حضرت ولیعصر (عج) می توانیم از همه مشکلات عبور کنیم.

وی همچنین با اشاره به شرایط امروز منطقه گفت: امروز می بینید که در منطقه، توطئه های فراوانی علیه اسلام و مسلمانان به پا شده است، اما علی رغم همه توطئه قدرت های بزرگ، همچنان ملت ما با ایستادگی و مقاومتش، از امنیت کشور حراست و حفاظت کرده و این به خاطر این است که صدای امام (ره) همچنان در گوش مردم است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جامعه، مردم و جوانان ما خط و راه امام (ره) را رها نخواهند کرد گفت: خط امام (ره) توسط رهبری ادامه می یابد و این پرچم ولایت و اسلامیت تا زمانی که در کنار پرچم جمهوریت وجود دارد، در اهتزاز می ماند.

روحانی با بیان اینکه امام (ره) بین جمهوریت و اسلامیت پیوند ناگسستنی به وجود آورد، گفت: امروز به همین دلیل است که توطئه قدرت های بزرگ در ایجاد گروهک های تروریستی همچون داعش نمی تواند در مسیر صحیح و راه این مردم خللی ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروز نه تنها در ایران امنیت برقرار است، حتی در برابر توطئه تروریست ها، ملت بزرگ ایران به ملت های منطقه کمک کرده و خواهد کرد. امروز مردم ایران به ملت عراق، لبنان، سوریه، یمن و سایر مردم منطقه در برابر خشونت، افراطی گری و تروریست ها کمک می کند و ما می توانیم انواع این توطئه ها را به شکست نهایی برسانیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گر چه برخی حکومت های تازه به دوران رسیده از منابع سرشار زیرزمینی خداوندی سوء استفاده می کنند، پول نفت را تبدیل به سلاح های مخرب می کنند و سلاح های غرب را علیه ملت مظلوم یمن به کار می گیرند، ما در این شرایط باید بیش از هر زمان دیگر بیدار و هوشیار باشیم.

روحانی با مورد توجه قرار دادن شرایط خاص امروز منطقه گفت: باید امروز به وحدت و انسجام خود متکی باشیم که این همان توصیه امام (ره) است که همواره مردم و مسئولان را به وحدت کلمه توصیه می کردند.

وی گفت: دشمنان می خواهند بین قومیت ها و مذاهب تفرقه ایجاد کنند، لذا اولین قدم در برابر این توطئه، وحدت و اتحاد کلمه در داخل کشور است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر اختلاف سلیقه در جامعه داریم، اگر احزاب و جناح های متعدد داریم، در منافع ملی، برای حفظ نظام و وحدت جهان اسلام، صدا و سخن ما واحد است و نخواهیم گذاشت منافع ملی ما، اساس اسلام، معنویت اسلام و اخلاق محمدی مورد تاخت و تاز این و آن قرار گیرد.

روحانی، کاهش قیمت نفت را یکی از توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: توطئه کردند قیمت نفت را از نصف هم پایین تر آورند برای اینکه ملت بزرگ ایران در برابر قدرت های بزرگ سر خم کند، اما این ملت همچنان که در برابر همه مشکلات در طول این ۳۶ سال ایستاده است، باز هم خواهد ایستاد.

وی گفت: دولت با حمایت ملت بزرگ ایران و هدایت های رهبری از مشکلات عبور خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: در طول شش ماه گذشته، دشمنان توطئه قیمت نفت را اجرا کردند اما ملت ما ایستادگی کرد و همچنان آرامش در جامعه برقرار است.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر برخی کشورها، توطئه گران، رژیم منفور صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع فکر می کنند با فشارهایشان، برنامه ریزی و توطئه هایشان در سطح جهانی می توانند حرکت این ملت را در زمینه سیاست خارجی کند کنند، اشتباه می کنند. این دولت به تمام وعده هایی که به مردم داده، با توجهات حضرت ولیعصر (عج) در آن مسیر قدم بر می دارد و آن مسیر را برای حفظ منافع ملی ادامه خواهد داد.

وی همچنین با اشاره به شعار اعتدال دولت یازدهم ادامه داد: اگر امروز ما صحبت از اعتدال و امید می کنیم، این اعتدال و امید را از امام (ره) آموخته ایم. از انتظار فرج، امید را آموخته ایم.

روحانی تاکید کرد: اگر می گوییم وحدت، اتحاد و صدای واحد حفظ شود، آن را از امام (ره) و رهبری و قرآن آموخته ایم، بنابراین دشمن نمی تواند در میان این ملت تفرقه ایجاد کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما تحریم ها را در هم خواهیم شکست، گفت: ما حمایت از فقرا و قشرهای مستضعف جامعه را از امام (ره) آموخته ایم.

وی گفت: ما در تمام شرایط تحریم، طرح تحول سلامت را اجرا کردیم و امروز مردم در بیمارستانها شاهد عزت هستند. ما در شرایط تحریم توانستیم حمایت غذایی از قشرهای محروم را ادامه دهیم و توانستیم ۹ میلیون نفر را زیر پوشش بیمه درمانی قرار دهیم که همه اینها پاسخ به ندا، خط امام (ره) و راه امام (ره) بود. امام به ما یاد داد که چگونه بتوانیم حکومت اسلامی در کشور مستقر کنیم و چگونه از حقوق ملت دفاع کنیم.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: ما در برابر انواع توطئه ابرقدرت ها ایستادگی و مقاومت می کنیم و با کمک ملت بزرگ ایران راه خود را ادامه خواهیم داد و وحدت، اتحاد و انسجام ملی را حفظ خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


s
البته خیلی باید مراقب بود بجای امید و اعتدال
گرفتار ...
s
....
امید و اعتدال خوبه ولی ....
s
...
تو را خدا بس کنید دیگه .... چه خاصیتی دارد وصل شعارهایتان که از تحقق آنها عاجزید به ارزشهای والا
پارسال هم فرمودید درس مذاکره را از عاشورا گرفتیم ....!!!!!!!!!!
عیار طرفداران روحانی دیشب و امروز کاملا مشخص شد و معلوم شد که آراء ایشان به بیش از 90 درصد ریزش داشته است.....
....

اعتدال وامید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دقیقا بر عکسشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
...
منتظر
....
هر چه فریاد دارید سر امریکا بزنید را اعتدال میدونی؟!!!
امریکا شیطان بزرگ است را اعتدال میدونی؟!!!
حدیث امام صادق ع را که فرمودند حتی لبخند زدن به منافقان و کفار حرام است را اعتدال میدونی؟!!!!
...
مصطفی
درود بر روحانی و سیاستش ،....