شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

۱.۵میلیون‌دلار برای‌ سفر بازیگر سرشناس!

دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 289132
موضوع توریسم فضایی بار دیگر با فروش بلیت سفر با فضاپیمای شرکت ویرجین گالاکتیک به قیمت 1.5 میلیون دلار، توجهات را بسمت خود جلب کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بدلیل هزینه های بسیار بالای سفرهای فضایی، افراد ثروتمند و سرشناس اصلی ترین مسافران گردشگری یا توریسم فضایی محسوب می شوند.

همزمان با برگزاری یک حراجی در حاشیه جشنواره کن، یک شهروند روس مقیم فرانسه با پرداخت مبلغ نجومی ۱.۵ میلیون دلار، بلیت سفر فضایی در کنار «لئوناردو دی کاپریو» بازیگر سرشناس آمریکایی را خریداری کرد.

«واسیلی کلیوکین» ۳۷ ساله با خرید این بلیت، در فهرست یک هزار مسافر نخستینی قرار گرفت که توسط فضاپیمای ویرجین گالاکتیک به مدار زمین سفر خواهند کرد؛ نخستین پرواز فضاپیمای ویرجین گالاکتیک در سال ۲۰۱۴ میلادی انجام خواهد شد.

قیمت بلیت این سفر فضایی ۲۰۰ هزار دلار است، اما گردشگر روس برای حضور در کنار «دی کاپریو» مبلغی هفت برابر پرداخت کرد؛ هنوز مشخص نیست که صندلی وی در حین پرواز درست در کنار صندلی این بازیگر سرشناس باشد.

مبلغ بدست آمده در این حراجی به بنیاد تحقیقات ایدز amfAR اهدا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *