سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

گمرکی‌ها احضار نشدند

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 286684
رئیس کل گمرک ایران از بازبینی کلیه پرونده های گمرکی امیرمنصور آریا و اعلام نتایج آن به دادستانی کل کشور خبرداد و گفت: هیچکس از گمرک به دادگاه احضار نشده است.
گمرکی‌ها احضار نشدند
جهان نيوز - عبدالله الماسی: عباس معمارنژاد در گفت وگو با خبرنگار ما از بازبینی کل پرونده های مربوط به شرکت امیرمنصور آریا در گمرک خبرداد و گفت: این پرونده ها از نظر بیش بود ارزش مورد مطالعه قرار گرفته است.
 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: نتایج این بازبینی ها و مطالعات به دادستانی کل کشور اعلام و ارائه شده است.
 
وی اظهارداشت: طبق قانون، به رقمی که توسط گمرک به عنوان تخلف اعلام شده طرف مقابل می تواند اعتراض کند و این اعتراض در کمیسیون گمرکی و کمیسیون تجدیدنظر مورد بررسی قرار می گیرد.
 
رئیس کل گمرک ایران عنوان کرد: اگر رای نهایی صادر شود از نظر قانون امور گمرکی ملاک قرار می گیرد.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مسئولانی از گمرک در ارتباط با این پرونده احضار شده اند؟ که وی در پاسخ گفت: هیچکس از گمرک در ارتباط با پرونده امیرمنصور آریا و تخلفات این گروه از سوی دادستانی و قوه قضائیه به دادگاه احضار نشده است.
 
 19 فروردین ماه امسال برای نخستین بار حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه فاز جدیدی از پیگیری فساد بزرگ مالی را بازگو کرد و از دریافت گزارشاتی از گمرک در این باره خبر داد و گفت: "افرادی که حکم آنها قطعی شده از طرف دادگاه پرونده آنان به اجرای احکام ارسال شد و اجرای آن نیازمند مقدمات است. برخی باید حبس شوند، برخی رد مال دارند و برخی هم مجازات و شلاق. زمان حکم را نمی توانم اعلام کنم. البته گزارشاتی از گمرک به ما رسیده است که در حال رسیدگی هستیم. اگر ثابت شود تخلفی صورت گرفته ممکن است میزان جرایم افزایش یابد حتی احتمال تجدید محاکمه مفسدان هم وجود دارد".
 
در پی این اظهارات، ناصر سراج قاضي پرونده فساد بزرگ بانكي در گفت وگو با مهر از سنگين تر شده پرونده فساد بزرگ خبر داده است. وی در مورد كشف اسناد جديد از گمرك و برخي از منابع ديگر مرتبط با پرونده فساد بزرگ مالی گفته است: پرونده فساد بزرگ هر روز سنگين تر مي شود و اين اسناد به دست آمده نشان مي دهد كه فساد بزرگ بسيار سنگين تر اينها بوده است که در حال بررسي این اسناد هستيم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *