چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

آشنایی با پیشمرگان کاخ‌سفید +تصاویر

دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 281491
باراک اوباما به رغم حضور در مهمانی ناهار حزب جمهوری‌خواه، ناهار نخورده و باعث تعجب حضار شد. این حرکت وی شایعه وجود یک فرد تست‌کننده غذا برای رئیس‌جمهور را قوت بخشید.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما با عدم صرف ناهار در مهمانی­ حزب جمهوری­‌خواه باعث به وجود آمدن شایعات بسیاری شد. تعجب حاضران در این مهمانی زمانی بیشتر شد که "اوباما" علی‌رغم حضور بر روی میز ناهار، از صرف غذا امتناع ورزید.

دلیل این کار "باراک اوباما" چندان مشخص نیست، ولی عده­‌ای بر این باورند که رئیس جمهور فردی را در اختیار دارد تا غذاهای سرو شده برای وی را تست کند.



"سوزان کالینز"، سناتور جمهوری­‌خواه، در پایان این مهمانی اظهار داشت که رئیس‌جمهور به دلایل امنیتی از خوردن غذا امتناع کرده، ولی در عین حال از این کار رئیس­‌جمهور تعجب کرد.
 


سوزان کالینز و باراک اوباما در کاخ سفید
 
کالینز اعتقاد دارد که دلیل این امر تنها یک چیز می­‌تواند باشد و آن عدم حضور فرد تست‌کننده غذای رئیس‌جمهور است. این سناتور اعتقاد دارد که "باراک اوباما" ناچار شده تا غذا نخورده و با نگاهی پر از حسرت به میز غذا و مهمانان نگاه کند.
 
فیلم زیر حاوی سخنان سناتور "سوزان کالینز" در مورد پرهیز "باراک اوباما" از صرف غذاست.
 
مسئله جالب توجه این است که هیچ­‌کدام از مقامات امنیتی به این پرسش پاسخ نمی‌­دهند که آیا "باراک اوباما" واقعا فردی را برای تست کردن غذا در اختیار دارد یا خیر.
 
بررسی­‌های رسانه­‌ای در این مورد مشخص کرده که بعضی از رئیس‌جمهوران ایالات متحده، فردی را در اختیار داشتند تا غذایشان را پیش از مصرف تست کنند. به این افراد در اصطلاح "تست‌کننده مخصوص رئیس‌جمهور" گفته می­‌شود.
 
"تست کننده مخصوص رئیس جمهور" کیست؟

 
در اختیار داشتن تست‌کننده غذا در تمامی دوره­‌های تاریخی در بین مسئولان ارشد جوامع، امری معمول بوده و اکثرشان برای حفظ جان خود از تست‌کننده غذا استفاده می‌کنند. این امر در بین بعضی از رئیس‌جمهوران ایالت متحده نیز معمول بوده و باراک اوباما هم از این قاعده مستثنی نیست. گاهی اوقات این افراد به عنوان متخصصانی در نظر گرفته می­‌شوند که دور دنیا را با رئیس جمهور دور می­‌زنند.
 
"والتر شیب" که در بین سال‌­های 1994 تا 2005 سرآشپز مخصوص "جورج بوش پدر" و "بیل کلینتون" بوده، با شنیدن این خبر اصلا تعجب نکرده و آن را موضوعی کاملا معمولی می­‌داند. "شیب" اعتقاد دارد که نباید این مسئله را با دوران قرون وسطی مقایسه کرد. این افراد تنها این وظیفه را نداشته و تست کردن غذای رئیس‌جمهور تنها یکی از مسئولیت­‌های آنهاست.
 


بیل کلینتون و والتر شیب
 
"آشپزاندرو" تست‌کننده غذای باراک اوباما
 
در مورد فردی که مسئولیت تست غذای باراک اوباما را بر عهده دارد اطلاعات دقیقی وجود ندارد، ولی بر اساس گفته­‌های بعضی از شاهدان عینی، فردی به نام "آشپز اندرو" وجود دارد که در سفرهای مختلف در هنگام صرف غذا در کنار اوباما مشاهده شده است.
 
در یک مورد "تولان فلورنس" همسر آشپز معروف آمریکایی "تایلرفلورنس" در صفحه اجتماعی­‌اش به حضور "آشپز اندرو" اشاره داشته، ولی خیلی زود اطلاعات مربوط به این شخص را پاک کرده است. دلیل این عمل "خانم فلورنس" نامشخص مانده است.




تایلر و تولان فلورنس
 
در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، باراک اوباما در حین سفر به مناطق مختلف ایالات متحده همواره آشپز اندرو را با خود همراه داشته است. این مسئله توسط دو آشپز معروف "کریستوفر میر" و "ریک بیلیس" تایید شده است. این دو اظهار داشته­‌اند که در زمان تهیه غذا برای باراک اوباما در کوران انتخابات همیشه فردی خوش برخورد و آرام در کنار آنها حضور داشته که پیش از سرو غذا برای رئیس جمهور آن را کنترل می­‌کرده است.
 
"آشپز اندرو" مسافری به دور دنیا

 
شواهد نشان می‌­دهد که باراک اوباما در تمامی سفرها فرد مورد اعتمادش را به همراه دارد. در یک مورد که اوباما به فرانسه سفر کرده بود، صاحبان یک رستوران به نام "چشمه مارس" اذعان داشتند که پیش از سرو غذا برای اوباما و خانواده­‌اش، فردی تمامی غذاهای تهیه شده را تست کرده است.
 

رستوران "چشمه مارس"
 
در سفر اوباما به هند در نوامبر سال 2010، تیمی از دکترهای "بیمارستان JJ" موظف شدند از تمامی وعده­‌های غذایی، قبل از صرف غذا توسط مقامات، نمونه­‌گیری کرده و از سلامتی غذاها مطمئن شوند.
 

به گزارش Mumbai Mirror، این تیم از وضعیت پیش­‌آمده بسیار ناراحت بوده و آن را نوعی توهین به خود تلقی می­‌کردند. "لاهان" رئیس "بیمارستان JJ" اظهار داشته که با وجود مراقبت­‌های بسیار در مورد سلامتی غذای باراک اوباما، باز هم فردی وجود داشته که جداگانه تمامی غذاها را مورد آزمایش قرار می­‌داده است.
 
همه مردان تست‌کننده غذا

 
به غیر از باراک اوباما بعضی از دیگر رئیس­­ جمهورهای ایالات متحده فردی را برای تست کردن غذا در استخدام خود داشتند. "رونالد ریگان"، بیل کلینتون، و جورج بوش پدر همواره فردی را به عنوان پیش‌مرگ خور در اختیار داشتند.
 
بیل کلینتون در سال 1993 از رستورانی در "لوس گاتوس" دیدن کرد که در آن پیش از صرف غذا از فردی درخواست کرد تا غذا را تست کند. هویت این فرد هنوز هم نامعلوم باقی مانده است.
 

مورد جالب‌تر جورج بوش پدر بوده که در تمامی سفرهایش علاوه بر حضور فرد تست‌کننده‌اش، آب معدنی و ادویه­‌جات مخصوص به خود را همیشه به همراه داشته است. علاوه بر این گزارش شده که در یک مورد پیش از سرو غذا، تمامی ظروف با وجود شستن و تمیز بودن، باز هم به دستور بوش شسته شدند.
 


"جوزف پترو" مردی که از حضور فرد تست‌کننده خبر داده است
 



جوزف پترو
 
"جوزف پترو" که به مدت چندین سال عضو تیم محافظت از رئیس­ جمهور بوده، در کتابش با عنوان "ایستادن در کنار تاریخ" بیان داشته که در تمامی مراحل تهیه غذا، تیم امنیتی حضور داشته و اجازه نمی­‌دهد تا چیزی بدون اجازه آنها در اختیار رئیس جمهور قرار گیرد. در سفرهای رئیس­ جمهور، تیم امنیتی از قبل منوی غذایی را بررسی کرده و تمامی اقدامات لازم از جمله خرید مواد غذایی را انجام می­‌دهد.
 

این مقام امنیتی سابق اظهار داشته که در سفرهای خارجی رئیس­ جمهور، تمامی مواد غذایی از داخل ایالات متحده به مقصد فرستاده می­‌شود. در پایان پخت غذا و پیش از سِرو آن برای رئیس­‌جمهور، فردی که به آن "تست‌کننده غذا" می­‌گویند، غذا را آزمایش و پس از اطمینان از سالم بودن آن، غذا در اختیار رئیس­ جمهور قرار می­‌گیرد.
 
علی‌رغم تمامی اقدامات انجام گرفته برای پی بردن به هویت افراد تست‌کننده غذای رئیس جمهوران ایالات متحده باز هم اطلاعات دقیقی به‌دست نیامده و تنها اسامی مستعار این افراد ناشناس مشخص شده است.
 
گزارش شبکه "فاکس نیوز" در ارتباط با پرهیز "اوباما" از خوردن غذا در مهمانی حزب جمهوری‌خواه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *