شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰
۱

زیان 16 میلیاردی همشهری تایید شد

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 280210
نتایج حسابرسی‌ها در شورای شهر تهران نشان داده تولید و انتشار مجموعه مجلات همشهری در سال 89 منجر به زیان حدود 9‌میلیارد تومانی شده و در سال 90 هم این مجلات حدود هفت‌میلیارد تومان زیان داده‌اند. به این ترتیب شرکت همشهری برای انتشار مجلات در این دو سال بیش از 16‌میلیارد تومان ضرر کرده است.
به گزارش جهان به نقل بهار، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران اواخر سال گذشته از شهرداری تهران خواست درباره ضرر و زیان 9‌میلیارد تومانی شرکت همشهری برای انتشار مجموعه‌ای از مجلات در سال 89 به شورای شهر توضیح بدهد.

دیروز در نخستین جلسه شورا در سال جدید نتایج بررسی‌های حسابرسی مستقل شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره منتشر شد که نشان می‌داد تولید و انتشار مجلات در سال 89 منجر به زیان ناخالص به میزان حدود 94‌میلیارد ریال برای شرکت همشهری شده است. 
 
مهدی ذاکری، مدیرعامل شرکت همشهری، هم در این جلسه درباره زیان‌ده‌بودن مجلات شرکت همشهری گفت: این مجلات طبق سیاست شرکت همشهری قرار بوده است که در بازه زمانی سه‌ساله به خودکفایی برسد. در سال 89 مجلات همشهری 94‌میلیارد ریال زیان‌ده بوده‌اند اما این ضرر و زیان در سال 90 به 69‌میلیارد ریال کاهش یافته و امسال قرار است که مجلات به خودکفایی برسند. 
 
حسن بیادی، نایب‌رییس شورای شهر تهران، نسبت به این‌که شرکت همشهری بخشی از درآمد خود را صرف کارهای فرهنگی می‌کند، انتقاد کرد و گفت: تمام شرکت‌های شهرداری باید درآمد خود را به حساب خزانه شهرداری واریز کنند و سپس طبق برنامه و بودجه‌بندی آن درآمد هزینه شود، اگر این‌گونه نباشد تمام هزینه‌ کردها فاقد هستند یعنی خارج از برنامه هزینه شده است.او افزود: اگر هر شرکت یا موسسه هرچه درآمد داشته باشد خودش هم هزینه کند پس برنامه پنج‌ساله و برنامه چشم‌انداز 20‌ساله چه می‌شود؟ 
 
شرکت همشهری وابسته به شهرداری تهران در سال‌های اخیر انتشار مجموعه گسترده‌ای از مجلات را در دستورکار خود قرار داد. مجلاتی تمام‌رنگی که اغلب با کاغذ و چاپ مرغوب منتشر می‌شدند اما به پشتوانه یارانه شهرداری تهران با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از قیمت واقعی در بازار به فروش می‌رسیدند.

تداوم انتشار بسیاری از این مجلات با وجود تیراژ پایین و برگشتی بالا موجب ضرر و زیان هنگفت در شرکت همشهری شده است، شرکتی که پیش از این همواره به دلیل آگهی‌هایش و تیراژ بالا سال‌های طولانی جزو شرکت‌های بسیار پردرآمد شهرداری تهران بوده است. به گفته ذاکری در سال‌های اخیر تنها حدود دو‌میلیارد تومان سود داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چشم آقاياني که پول بيت المال رو اينطور هدر ميدن روشن حالا اين 16 ميليارد رو تقسيم بر 490 هزار حداقل حقوق امسال بکنيد ببينيد يک کارمند چند سال بايد کار کند تا اين مبلغ بشه