چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۳
۱

تظاهرات مردم ترکیه علیه دولت اردوغان+عکس

سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 272925
صدها معترض ترک در اعتراض به اقدام دولت ترکیه برای محاکمه بیش از ۳۰۰ نفر به اتهام توطئه علیه دولت این کشور، در مقابل زندانی در حومه «استانبول» تظاهرات کردند که این تظاهرات با دخالت پلیس به درگیری منجر شد.
تظاهرات مردم ترکیه علیه دولت اردوغان+عکس
صدها معترض ترک روز دوشنبه مقابل زندانی که جلسه محاکمه 300 فرد متهم به تلاش برای کودتا و سرنگونی ترکیه برگزار شده بود، تظاهرات برپا کردند و با پلیس درگیر شدند.
 
پلیس برای مقابله با معترضانی که تلاش می‌کردند از موانع روبروی زندان روستای «سیلیوری» عبور کنند، از خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد. این روستا از روستاهای کوچک حومه استانبول است.

 
 

متهمان محاکمه روز دوشنبه را چهره‌های برجسته نظامی، افسران ارتش، وکلا، دانشگاهیان و خبرنگاران تشکیل می‌دادند. جکم نهایی این افراد قرار است طی هفته‌های آتی صادر شود.

 
حامیان دولت ترکیه برگزاری این دادگاه را گامی به سوی دموکراسی دانسته و گفته‌اند که این اقدام به سنت مداخله سیاسی در ترکیه پایان می‌دهد، زیرا پیشتر یک ارتش پرقدرت، 4 دولت را ظرف مدت 50 سال فاقد صلاحیت کرده است. در مقابل منتقدان می‌گویند که این پرونده‌ها بر اساس شواهد بسیار متزلزلی ساخته شده است و تنها با هدف انتقام از ارتش ترکیه دنبال می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic
کسی که مدعیست رهبر مسلمانان جهان است را ببین در کشور خودش چه منفور است این را مقایسه کنید با عشق آسمانی ملت ایران به رهبر معظمشان تا متوجه شوید ولی امر مسلمین جهان کیست.