جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

سیارکی که از کنارما رد شد چند می ارزد؟

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 272403
دانشمند سیارکی که دیشب از کنار زمین عبور کرده را مورد بررسی قرار داده و قیمتی برای آن تعیین کرده اند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران :هرساله بیش از 900 سیارک جدید در نزدیکی زمین کشف می‌شوند که حاوی ذخایر معدنی چشمگیری از جمله فلزات مختلف و آب هستند که می توانند تولید سوخت موشک یا برای ساخت ماهواره‌های مخابراتی مورد استفاده قرار بگیرند وسیارک DA14 که روز گذشته جمعه بیست و هفتم بهمن ماه از نزدیک ترین فاصله به زمین که فاصله 27 هزار کیلومتری است عبور کرد  و از محل قرار گرفتن ماهواره ها نیز به زمین نزدیکتر شد دارای ذخایر فراوانی بوده است.
 
 
دانشمندان طبق مواد و ذخایر موجود در این سیارک قیمتی حدود 200 میلیارد دلار تععین کردند که این قیمت بر اساس ذخایر و مواد موجود در آن تعیین شده است آن ها پس از تفکیک قیمت اعلام کردند این رقم برای 65 میلیارد دلار آب قابل بازیابی و 130 میلیارد دلار فلزات مختلف در نظر گرفته شده است.
 
شرکت صنایع اعماق آسمان که کار استخراج مواد معدنی و فلزی ارزشمند از سیارک‌ها را انجام می دهد قصد دارد با طراحی و ساخت یک فضاپیمای اکتشافی، از منابع معدنی سیارک ها در فضا استفاده کند به همین دلیل مواد و ذخایر موجود در سیارک ها را بررسی کرده و قیمت گزاری می کند.
 
 این شرکت قرار است فضاپیمایی را با وزن 25 کیلوگرم تا سال 2015 میلادی طراحی کرده و همراه ماهواره های مخابراتی بوسیله یک موشک راهی اعماق فضا کند تا کار اکتشافات خود را برای یافتن ذخایر معدنی و آب در دل سیارک آغاز ‌کند.
 
محققان این شرکت پس ازبرسی های لازم قیمت سیارک DA14 را با توجه به ذخایر معدنی آن حدود 200 میلیارد دلار تخمین زده اند اما تاکنون ترکیبات اصلی این سیارک مورد بررسی دقیق قرار نگرفته و ارقام اعلام شده نیز حدس و گمان محققان محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر ايراني ها قيمت بگذارند ثابت نيست هر ساعت ميليون ميليون روي قيمتش مي رود به دست ما ندهيد