شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

ضرب‌الاجل مجلس به‌حقوقدانان شورای‌نگهبان

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 266438
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل ، به حقوقدانان شورای نگهبان دو ماه پس از لازم الاجرا شدن ماده 15 این قانون فرصت دادند تا از سایر مشاغل خود در قوای سه‌گانه استعفا دهند در غیر این صورت از عضویت در این شورا مستعفی شناخته می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، ماده 15 این طرح 18 ماده ای که امروز تصویب شد  می گوید: عضویت همزمان کلیه اشخاص شاغل در هر یک از قوای سه گانه و مؤسسات و سازمان های تابعه آنها و شرکتها و مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است و به هر مقدار از بودجه کل کشور استفاده می کنند، در شورای نگهبان به عنوان حقوقدان ممنوع است.
 
این ممنوعیت شامل اعضای کنونی شورای نگهبان که قبل از این قانون انتخاب شده اند هم می شود و چنانچه ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون استعفا نکنند از عضویت در شورای نگهبان مستعفی شناخته می شوند.

جلسه غیر علنی مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از اغاز جلسه علنی ؛ جلسه غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی برگزار کردند.گفته می شود در این جلسه درباره نحوه تعامل نمایندگان با رئیس جمهور در جلسه فردا بحث و تبادل نظر شد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دمشان گرم