سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰

قرص روغن ماهی ، مفید یا بی اثر؟

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 265001
قرص های روغن ماهی یکی از پرطرفدارترین انواع مولتی ویتامین ها در جهان است اما تحقیقات جدید نشان می دهد اکثر ادعاهایی که در مورد فواید مصرف این قرص ها بیان می شود بی اساس است.
به گزارش جهان به نقل از دیلی نیوز؛ همیشه در تبلیغات گفته می شود مصرف این قرص ها از بیماری هایی مثل آلزایمر و سکته و حمله قبلی پیشگیری می کند و باعث افزایش هوش می شود اما نتایجات نشان می دهند با این که مصرف قرص های روغن ماهی به بدن ضرر نمی رساند اما در عوض هیچ سودی هم برای بدن ندارند.
 
گفتنی است برای آن که بدن از فواید امگا3 و امگا 5 بهره مند شود باید حداقل 3 گرم از این اسید های چرب وارد بدن شود که برای رسیدن به این هدف باید حداقل 15 عدد از این قرص ها یکباره مصرف شود.
 
عده ای از این قرص ها برای سلامتی قلب خود استفاده می کنند اما باز هم تحقیقات نشان می دهد قرص های روغن ماهی نمی تواند میزان کلسترول های بد را کاهش دهد و استفاده از قرص ها به هیچ وجه نمی تواند باعث افزایش هوش و ضریب هوشی شود و پزشکان توصیه می کنند و به جای خرید این قرص ها بهتر است هفته ای 2 بار ماهی مصرف کرد تا بدن از فواید روغن ماهی طبیعی و اصل بهره مند شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *