چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

اسرائيل: آمريكا خسته و تضعيف شده است

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 263490
مفسر راديو اسرائيل سالي سخت و پر از بحران رابراي آمريكا و غرب پيش بيني كرد. سال جديد ميلادي از فردا آغاز مي شود.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: منوشه امير با اشاره به سال ميلادي روبه اتمام گفت: سالي كه رفت، برود و ديگر برنگردد زيرا براي برخي كشورها دوراني از تنگنا و سختي به همراه آورد ولي سالي هم كه آغاز مي شود، چندان پيام آور دوراني خوش، و پايان بخش محنت و دشواري نيست و حتي مي توان گفت كه سال بحران است. سال ميلادي نو در حالي آغاز مي شود كه بحران و نگراني، بسياري از كشورها را فرا گرفته است. روزگاري غرب، و در رأس آن ها ايالات متحده، از همه لحاظ ابرقدرت جهان بودند؛ هم از نظر توان مالي و هم قدرت سياسي و نظامي- و جهان را اداره مي كردند، و بالاخره اتحاد شوروي را از پاي درآوردند. ولي امروز ما با يك غرب تضعيف شده، خسته و حتي بي علاقه به برقراري نظم جهاني روبرو مي باشيم.

وي تصريح كرد: اروپا در بحران مالي دست و پا مي زند. برخي كشورها چون يونان و اسپانيا و حتي ايتاليا به آستانه ورشكستگي رسيدند و برخي ديگر نيز كه ظاهراً وضع اقتصاديشان خوب است، با ركود در ابعاد متفاوت روبرو مي باشند. آمريكا هم هنوز از بحران اقتصادي رهايي نيافته و جمهوري خواهان و دموكرات ها نمي توانند با يكديگر كنار آيند و برسر يك برنامه مشترك براي درمان دردهاي اقتصادي كشور به توافق برسند. ولي هر راه حلي نيز كه در پيش گرفته شود، نخواهد توانست بحران را به طور كامل برطرف سازد و ايالات متحده در سال 2013 نيز همچنان با مسائل و مشكلاتي روبرو خواهد بود كه برطرف كردن آن چندان آسان نيست.

وي بدون اشاره به خودكشي 14 صهيونيست در كمتر از 5 ماه به خاطر بحران بي سابقه اقتصادي ادعا كرد اوضاع اقتصادي اسرائيل بد نيست! او در عين حال نسبت به وضعيت مصر و پيروزي اسلامگرايان ابراز نگراني كرد و گفت: در كشور مصر نيز نمي توان انتظار خبر خوشي داشت چرا كه اسلامگرايان روي كار آمده اند و سكولارها را تحت فشار گذاشته اند. در سوريه هم وضعيت بحراني است و اگر اسد كنار برود، بعيد نيست گروه هاي افراطي سركار بيايند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *