يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

چه کنیم تا جوانان دچار بحران هویت نشوند؟

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 260941
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کردستان گفت: شناخت درست از هویت خود، امری ضروری است که اگر صورت نگیرد سرگردانی و زمینه بروز مشکل و کشیده شدن به سمت آسیب‌های اجتماعی پیش می‌آید.
به گزارش جهان، محسن شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید شناخت درست از هویت ایرانی اسلامی در بین جوانان صورت گیرد تا زمینه کاهش آسیب‌ها در اجتماع فراهم شود.
 
وی افزود: موضوع توسعه و تغییر و تحول در دنیای امروز امری غیر قابل انکار است که به صورت فوق العاده سریع روی می‌دهد. نمی‌توان از تغییرات چشم پوشی کرد و همچنین نمی‌توان همه را قبول کرد اما می‌توان به تغییر و تحولات به عنوان یک فرصت نگاه کرد.
 
شجاعی، تاثیر پذیری نسل جوان در این زمینه را بیشتر عنوان کرد و افزود: باید در موضوع تحولات و اثرات آن بر روی جوانان، برنامه ریزی زیادی صورت گیرد. برنامه ریزی به منظور همگامی با تغییر و تحولات براساس نیازهای روز برای جوانان امری ضروری است که این برنامه ریزی باید مبتنی بر نیازهای جوان باشد.
 
معاون اداره کل بهزیستی کردستان، روند توسعه و تحولات در دنیای امروزی را تصاعدی دانست و افزود: باید در برنامه ریزی‌ها از جوانان و افراد صاحب نظر و جذب کننده استفاده کرد.
 
وی، نکته اساسی در این موضوع را تقویت معنویت بین جوانان عنوان کرد و ادامه داد: در مسایل و مشکلات هویتی که برای جوان پیش می‌آید، اگر این درگیری‌ها به دور از معنویت و تحولات دینی و اخلاقی باشد کار مشکل خواهد شد.
 
شجاعی، تقویت معنویت بین جوانان را بسیار مهم، قلمداد و بیان کرد: باید شناخت درست از خود و هویت خود که هویت ایرانی اسلامی است در بین جوانان صورت گیرد.
 
وی، نقش جوان در اجتماع را نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار اعلام کرد و افزود: هر چه جوانان سر زنده تر و شاداب تر و مقید به اخلاق و رفتارهای سالم اجتماعی باشند، جامعه سالم تری خواهیم داشت.
 
شجاعی عنوان کرد: باید سرمایه گذاری در حوزه جوانان صورت گیرد و به همین منظور، ایجاد کانون‌های فرهنگی و اماکن ورزشی انجام شود و ارتباط بیشتر جوانان با مسئولین صورت گیرد تا اختلاف‌های اجتماعی به حداقل برسد.
 
معاون اداره کل بهزیستی کردستان یادآور شد: تحولات و الگوی آسیب‌های اجتماعی در جامعه و در طول زمان بسیار زود تغییر می‌کنند و ما نیازمند این هستیم که آسیب‌ها و تغییرات الگوهای رفتاری را به روز و متناسب با زمان بررسی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *